WTCC - Sanghajban visszatér a Volvo
Sanghajban visszatér a Volvo

Sanghajban visszatér a Volvo

LantiLanti
2013/09/26 11:55

Volvo_c30_dahlgren

Igaznak bizonyultak a suzukai hétvége során hallott pletykák, a bő egy hónap múlva esedékes kínai WTCC futamon visszatér a mezőnybe a Polestar Racing és Volvo C30. A 2011-es közönség kedvenc autót a friss skandináv túraautó bajnok (STCC) Thed Björk vezeti majd.

A Volvo 2011-ben egy kísérleti évet futott a C30-cal, és kiváló eredményeket értek el, Oscherslebenben például az első futamon Robert Dahlgren a második helyről indulva negyedik lett. Bár sokáig az a hír járta, hogy 2012-től több autóval és gyári szinten versenyez tovább a svéd alakulat, végül - általános meglepetésre - a távozás mellett döntöttek.

"2012-ben a S60-as modellre helyeztük a hangsúlyt a motorsport programon belül. Ez a típus sajnos nem illik a képbe a WTCC-ben, de továbbra is úgy gondoljuk, hogy a Túraautó Világbajnokság az egyik legjobb ár-érték aránnyal futó globális sorozat a C-szegmensbe tartozó autók számára. Éppen ezért szeretnék testközelből szerzett információkkal rendelkezni, és ezzel a céllal megyünk Sanghajba. Nem az eredmény vagy a teljesítmény lesz a fő szempont" - mondta Alexander Murdzevski-Schedvin, a Volvo Cars kereskedelmi igazgatója.

"Szeretnék újra érezni a WTCC pulzusát, és ez egy jó alkalom arra is, hogy megünnepeljük Thed Björk STCC bajnoki címét is."

A 32 esztendős svéd pilóta komoly túraautós múlttal rendelkezik, és Skandinávia egyik legjobb pilótájának számít. Északon a BMW-nek, az Audinak és a természetesen a Volvónak is szerzett futamgyőzelmeket, az idei pedig már második STCC bajnoki címe a 2006-os után. Emellett volt svéd GT bajnok, 2002-ben teljesítette a Le Mans 24 órást egy Courage-Judd-dal (a mai LMP1-es kategóriában), és néhány futam erejéig még a DTM-be is belekóstolt (2006-ban).

"Már nagyon várom, hogy bemutatkozhassak a WTCC-ben a Volvóval, és rendkívül hálás vagyok a lehetőségért. A bajnokság komoly kihívást jelent majd számunkra, de ez csak olajat önt a motivációm tüzére" - tette hozzáj Björk.

Mit jelenthet mindez? Sokat beszéltünk már arról, hogy a Volvo műszaki értelemben nincs messze a WTCC-s visszatéréstől, hiszen rendelkeznek egy 1.6 turbós motorral, ami ráadásul elég ütős volt 2011-ben. Csak a felső vezetők döntése kell ahhoz, hogy pillanatok alatt mozgásba lendüljön a Polestar csapat, és elkészüljön egy új vb-s autó.

A svéd gyár egyébként rendelkezik olyan autóval, amely abszolút piaci riválisa a WTCC jelenlegi mezőnyének, ez az új V40, amelyet idén kezdek forgalmazni, és amelyből már fejlesztett is egy sportos változatot a Polestar.

Néhány év múlva egyébként az STCC is át szeretne állni az 1.6 turbós világmotor használatára, ami anyagi értelemben is kedvezőbb helyzetet teremthet a Volvo számára (több motor = alacsonyabb gyártási költségek).

A 'mikor' és 'hogyan' kezdetű kérdésekre most még nem lehet választ adni, de ez az egy hétvégés kiruccanás mindenképpen jó jel. Egy ilyen verseny nem olcsó mulatság (még akkor sem, ha a Volvo kínai tulajdonosai sem szegények), magyarul nem ok nélkül vállalták be a dolgot. A WTCC gondolata még mindig buzerálja a svédek agyát, és valószínűleg kíváncsiak rá, hol állnak a mostani mezőnyhöz képest, mekkora az esélye egy gyors sikert hozó visszatérésnek.

Én egyébként nem tartom kizártnak, hogy Polestar 2011 óta dolgozott a motoron. A STCC-ben mindenki azonos motorokat használ (a Nismo által fejlesztett 3.5l-es, V6-os ex-WSR blokkot), így a cég fejlesztő részlegének nem sok dolga volt a skandináv bajnokságban.

Fotó: WTCC Media, Volvo Cars

Írta: Lanti

Hozzászólások