WTCC - Sanghaj: Barth vs O'Young
Sanghaj: Barth vs O'Young

Sanghaj: Barth vs O'Young

LantiLanti
2013/11/08 13:02

Barth_oyoung_crash_chn

A korai sötétedés, az erős köd (vagy szmog), a rajt előtti zápor és a nedves pálya ellenére szerencsére nem láttunk túl sok balesetet a két sanghaji WTCC futam során. Az első versenyen Charles Ng ütközött Hugo Valentével, a második rajtjánál pedig Tom Coronel ment össze Rickard Rydellel. A leglátványosabb csattanás azonban a második futam hetedik körében történt, amikor Fredy Barth próbálta előzni Darryl O'Youngot, és a két BMW ütközött.

A baleset mindkét pilóta számára érzékeny veszteséget jelentett, hiszen a svájci és a hongkongi is a pontszerző helyekért harcolt az ütközés előtt. Először is nézzük magát az esetet, aztán kiderül, hogyan látták a dolgot az érintettek.

Az ütközés után O'Young számára véget ért a sanghaji hétvége, Barth pedig a 21. helyen bicegett be a sérült Wiechers BMW-vel.

"Számomra teljesen egyértelmű, hogy mi történt a második futamon. Fredy megpróbált megelőzni külső íven, majd behúzott a kanyarcsúcspont felé, pedig még mindig ott voltam mellette. Ez még nem is lett volna baj, de amikor az autója hátulja elindult, rálépett a gázra, aminek szerintem semmi értelme nem volt. Állt a gázon, és gyakorlatilag belenyomott a falba, amitől eltört a felfüggesztésem. Szerintem szükségtelen és elkerülhető eset volt" - mondta O'Young a WTCC Blognak.

Audiatur et altera pars!

 "Én úgy láttam, hogy el kellett volna vennie a gázt, hiszen én voltam előrébb. Biztos vagyok benne, hogy nem szándékosan csinálta, de belém jött hátulról, és megforgatott" - mondta el álláspontját Barth a WTCC Blog megkeresésére. 

Barth_Chn_arc

Ha a baleset okaiban nem is, abban mindkét versenyző egyetértett, hogy nincs mit beszélni a dolgon, és nem is keresték meg egymást a futam után.

"Nem beszéltünk, de szerintem ő pont ellenkezőleg látja a helyzetet, és biztosan azt mondta volna, hogy több helyet kellett volna hagynom. Versenyzők vagyunk, ilyen dolgok néha megtörténnek. Szerintem ez egy versenybaleset volt, úgyhogy nincs értelme beszélni róla. Néha egyébként is jobb, ha egyszerűen lenyugszik az ember. És sietnem is kellett a repülőtérre" - mondta Barth.

"Nem hiszem, hogy bármi értelme lett volna beszélni az esetről, számomra teljesen tiszta volt a helyzet, főleg miután megnéztem a videó felvételt" - tette hozzá O'Young.

A két BMW-s pilóta hasonló utat járt be a sanghaji hétvége során. Mindketten gyorsabbnak tűntek, mint a megelőző versenyeken, de sajnos egyiküknek sem sikerült ezt eredményekre váltani. Pedig O'Young számára ez volt a hazai hétvége, ahol nagyon szeretett volna kimagaslót nyújtani.

"Megint az időmérő volt a kulcsprobléma, mert ismét hiányzott az a néhány tized, amivel bekerülhettem volna a Q2-be. Ha pedig nem vagy benne az első 12-ben, akkor nagyon nehéz dolgod lesz a versenyeken" - mondta a hongkongi.

OYoung_chn_Arc

Akárcsak O'Young, Barth is első évét futja idén a BMW-vel, és mindkettejüknek meggyűlt a baja az átállással.

"Nincs pont = nem jó. Persze valóban voltak ígéretes pillanatok az edzések során, és biztató köridők a versenyen, de nem tudtam eredményekre váltani őket. Egy kis szerencse tényleg segített volna" - mesélte a svájci.

Arra gondoltam, zárjuk le a dolgot egy vidámabb témával, és beszéljünk a jövőről, de aztán rájöttem, hogy 2013-at írunk és a WTCC-ben vagyunk, azaz privát versenyzőkkel a következő szezonról beszélni nem túl örömteli téma.

"Nagyon sok minden változik jövőre a WTCC-ben, és most még nem tudom megmondani, maradok-e a bajnokságban. Ami biztos, hogy 2014-ben is részese leszek az Emil Frey GT3-as Jaguar projektnek" - zárta Barth.

"Nehéz bármit is mondani a közvetkező szezonról. Továbbra is a WTCC az első számú cél, de rengeteg a változó, és most még bizonytalan a jövőm a bajnokságban. Az biztos, hogy folytatom a versenyzést, de az még nem dőlt el, hogy maradok-e a WTCC-ben" - tette hozzá O'Young.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások