WTCC - Salzburgi elemzés - pontszerzők
Salzburgi elemzés - pontszerzők

Salzburgi elemzés - pontszerzők

LantiLanti
2013/05/20 15:54

General_aut_rajt

Tegnap röviden már összefoglaltuk a hétvégi salzburgi WTCC hétvége legfontosabb eseményeit, most pedig következik a résztvevők elemzése. 23 pilóta vágott neki az év ötödik versenyének, és akadtak közülük, akik klasszis teljesítményt nyújtottak, míg mások inkább gyorsan elfelejtenék az ausztriai versenyeket. Mi így láttuk a mezőny teljesítményét.

Yvan Muller: Amikor az extraklasszis teljesítményt írtam, rá gondoltam. Az első futamon a 13. helyről indulva lett harmadik, a másodikon pedig a 10.-ről második. Természetesen a Chevrolet gigantikus fölénye is segítette a háromszoros világbajnokot, de ne feledjük: öt Cruze volt a mezőnyben, ám a másik négy meg sem tudta közelíteni Muller teljesítményét. Abszolút tízes osztályzat, a hétvége legjobbja volt, ráadásul 80 pontra növelte előnyét.

James Nash: Élete hétvégéjét zárta a Salzburgringen, megszerezte első győzelmét, azt követően, hogy az első futamon is dobogóra állhatott, második lett. A második futam startjánál ugyan Michelisz Norbi lerajtolta, de hamar vissza tudta szerezni a vezetést, és onnantól kezdve kétség nem férhetett győzelméhez. Először fordult elő vele, hogy egy hétvége mindkét versenyén dobogóra állhatott, bár ebben a büntetések is segítették.

Michel Nykjaer: A büntetéseknek köszönhetően az ölébe hullott a pole pozíció az első futamon, amit maximálisan ki is használt. A verseny végén Nash mindent megpróbált, hogy megelőzze, de a dán kiválóan védekezett. Naná, a tenyerében van a salzburgi pálya. Elismerésünk a Nika Racingnek, hiszen első teljes WTCC-s évükben öt forduló alatt két győzelmet szereztek. A második futamon a hatodik helyről indulva ötödik lett, a bajnokságban pedig a hetedikről a negyedik helyre lépett előre.

Michelisz_Aut_honda_r1

Michelisz Norbert: Külön cikkünkben vele már részletesebben is foglalkoztunk. A magyar pilóta volt az egyetlen nem-chevys versenyző, aki dobogóra tudott állni Ausztriában. Az első futamon a sor végéről biztonságit autózott, a másodikon pedig gyönyörűen jött el a rajttól, és megelőzte Nasht. Sajnos a Civic az egyenesben esélytelen volt a Cruze-zal szemben, így Nash hamar visszavette a vezetést, a hajrában pedig Muller is könnyedén körbeautózta az zengős pilótát. A harmadik hellyel viszont így is mindent kihozott, amit csak lehetett ebből a hétvégéből.

Tiago Monteiro: Ezen a hétvégén a portugál volt a jobb a gyári hondások közül. A szabálytalan légterelő miatti hátrasorolás után az első futam neki is a biztonsági autózásról szólt, a másodikon viszont Micheliszhez hasonlóan tartotta a helyét, amíg lehetett. A nyolcadik körben viszont őt is utolérte a Muller nevű veszedelem, és egy rövid pengeváltást követően kénytelen volt lemondani a dobogóról, negyedik lett.

Gabriele Tarquini: Az első futamot a korábbi világbajnok is óvatosra vette, ám neki a második verseny sem jött össze igazán. Jól rajtolt, de az elején hárman is megelőzték (Oriola, Nykjaer és Muller). A verseny hátralévő részében a címvédő Rob Huffal folytatott ádáz küzdelmet, akit maga mögött tudott tartani, és így hetedik lett. Az összetettben megőrizte a második helyet, ám hátránya már 80 pont Mullerrel szemben.

Alex MacDowall: A Bamboo másik versenyzője ezen a hétvégén részben lerázta magáról a gyenge rajtok átkát. Az első futamon jól indult, és ennek egy masszív pontszerzés lett az eredménye, a 12. helyről több szép előzés után ötödik lett. A másodikon a hetedik kockából startolt, és a TV-n keresztül úgy tűnt, picit bemozdult a rajtnál, de azután befékezett, és csak néhány helyet veszített, főleg annak köszönhetően, hogy a sikánban majdnem kiforgatták. Végül hatodikként zárt, egy helyet javítva rajtpozíciójához képest.

Mehdi Bennani: A marokkói az időmérőn ugyan nem fért be a Q2-be, a büntetéseknek köszönhetően azonban a harmadik helyről indulhatott. Ügyesen használta ki a lehetőséget, és jól tartotta a helyét a gyöngécske BMW-vel. Csak Yvan Muller tudta megelőzni, azaz negyedik lett, a második futamon pedig a 13. helyről indulva 15.-ként ért be.

Huff_aut_r1

Rob Huff: A címvédő nem csak azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a formációs körök során élőben jelentkezett a pilótafülkéből. Huff az egész hétvége során gyors volt a SEAT-tal, a büntetés miatt viszont sokkal kevesebbet hozhatott ki a futamokból mint amit lehetett volna. Az első versenyen a harmadik helyett a 14. helyről indul, de nagy meccsben nyolcadik lett. A másodikon nyolcadikként startolt, és kilencedikként intették le, miután kb. a verseny felét azzal töltötte, hogy Tarquinit próbálta megelőzni.

Fredy Barth: A svájci is igyekezett kihasználni, hogy a büntetések miatt a 15. helyett az ötödik helyről indulhatott. Az első futamon hatodik lett, a másodikon pedig 13.

Tom Chilton: Bár Mullertől elmaradt, a másik rml-es is szép felzárkózást mutatott be az első futamon, a 15. helyről indulva hetedik lett. A második versenyen viszont már az első kanyarban harapófogóba került, és kiesett.

Pepe Oriola: Huff mögött ez egész hétvégén a második legjobb seat-os volt. Az első versenyen nagyon igyekezett, a 18. pozícióból startolva csak egy picivel maradt le a pontszerzésről. A másodikon a negyedik kocka volt az övé, de nem indult jó, mindkét Honda megelőzte. Tarquinitól ugyan még visszaszerezte a negyedik helyet, ám hamarosan a Chevrolet-k (Muller, Nykjaer és MacDowall) bedarálták, így végül hetedik lett.

Thompson_lada_r1

James Thompson: A borzasztó időmérő után a szerencse rámosolygott a Ladára, a büntetések következtében Thompson a nyolcadik helyről indulhatott. Jól kezdett az első futam, és már az ötödik helyezett Engstlert támadta, aki viszont leszorította a fűre, és így MacDowall is befért a ladás elé. Később Huffal csatázott, és össze is mentek, amit követően a címvédő és Chilton is elé furakodott, így végül kilencedik lett, ám ezzel is megszerezte a Granta eddigi legjobb eredményét. A második futamon a 18. helyről indulva szépen zárkózott, és csak kicsivel maradt le az újabb pontszerzésről, 12. lett.

Tom Coronel: A holland lett az egyetlen bmw-s aki mindkét futamon pontot szerzett, bár a két 10. hely aligha okoz majd sok örömöt Coronelnek. A BMW gyöngének bizonyult Salzburgban, Tom Kapitánynak pedig mindkét versenyen a top10-en kívülről kellett rajtolnia, azaz neki nem adatott meg a pozíciótartás lehetősége, mint Bennaninak vagy Barthnak. Ahhoz képest tisztességes eredmény a két pontszerzés.

WTCC Media

Hozzászólások