WTCC - RML: két hét múlva

RML: két hét múlva

LantiLanti
2013/02/20 10:18

Chevrolet_RML_box

Úgy tűnik, jó volt a megérzésünk, amely tegnap este az RML-ről szóló fejtegetésünket a világra hozta, most ugyanis a brit istálló tulajdonosa, Ray Mallock is megerősítette, hogy hamarosan a nyilvánosság elé tárják 2013-as programjukat. A csapat a WTCC 2005-ös rajtja óta a Chevrolet gyári alakulata volt, ám az amerikaiak - ki ne tudná - idén nyáron úgy döntöttek, hogy a szezon végeztével elbúcsúznak a világbajnokságtól. Az RML-nek tehát vagy egy új gyártóval kellett megállapodnia, vagy biztosítania kellett, hogy privát alapon továbbviszi az egyébként még mindig csúcstechnikának számító Cruze-okat.

"Nagyon keményen dolgoztunk a tél során, hogy összehozzunk egy programot, amely a Chevrolet gyári projektjének helyébe léphet. Reményeim szerint a következő két hétben nagyon izgalmas dolgokat hozhatunk nyilvánosságra" - mondta Ray Mallock a Túraautó Hírblognak.

Az RML a világbajnokság egyik legkomolyabb csapata, de a WTCC-n kívül is ismert és rendkívül eredményes. Több alkalommal is voltak kategóriagyőztesek az LMP2-ben a Le Mans 24 óráson, és bajnokok a Le Mans sorozatban. GT autókkal is foglalkoztak, az általuk épített Saleen S7R-rel győztek Sebringben és az LMS-ben is. És amit talán kevesebben tudnak, komoly eredményeket értek el a ralisportban is, a Vauxhall partnereként nyertek többek között brit bajnoki cím, és a világbajnokságon is indultak. Az autósport jelenlegi problémáit fényágyúval világítja meg, hogy egy ilyen nagy múltú csapatnak február közepén még nincs lefixált programja a WTCC-ben.

"A globális gazdasági helyzet nem túl kedvező most az autósport számára, és ehhez idén még hozzájön, hogy a WTCC-ben 2014-től megváltoznak a technikai szabályok. Ez a kettő együtt kissé megnehezítette a dolgunk. Ennek ellenére tudjuk, hogy a Túraautó Világbajnokság egy nagyon költséghatékony marketinglehetőség lehet egy gyártó vagy egy szponzor számára, és az új szabályok ezt csak fokozni fogják" - tett hozzá Mallock.

Huff_Muller_Mac_buko

Az elmúlt hetek során egyre több pletykát hallottunk arról, hogy kik lehetnek az RML pilótái 2013-ban. Azt korábban maga a csapatfőnök is megerősítette, hogy kétautós felálláson dolgoznak, és hogy ideális esetben a csapat két világbajnokát, a címvédő Rob Huffot és a háromszoros első Yvan Mullert szeretnék megtartani. De vajon ebben a gazdasági helyzetben van ennek realitása?

"Gyári támogatás nélkül lehetetlen két top pilótából álló felállást összehozni. Illetve van még egy lehetőség, a ha versenyző tud magával szponzorpénzt hozni."

Ezzel csak az a probléma, hogy a top pilóták inkább vinni szokták a pénzt, mint hozni. Ám nem kizárt, hogy a jelenlegi helyzetben mégis hajlandóak lehetnek beszállni valamennyivel, csak hogy a csapatnál maradhassanak. Az RML ugyanis intenzív tárgyalásokat folytat több gyártóval is, hogy 2014-től, az új szabályok életbe lépése után indítsanak gyári programot. Ha ez összejön, akkor 2013 nem lesz más, mint egy átmeneti szezon két "kánaáni" időszak között. A brit csapattal kapcsolatban szóba jött a Renault és a Nissan is; állítólag mindketten érdeklődnek a WTCC iránt. Ám természetesen részleteket nem kötöttek az orrunkra.

"Sok pletyka kering a levegőben, ezt már megszoktuk. Valóban folytatunk tárgyalásokat gyártókkal, de ezek az egyeztetések mindaddig titkosak maradnak, amíg nem írtunk alá szerződést. A WTCC-n kívül is tervezünk programokat, de még túl korai lenne beszélni róluk. Az RML számára továbbra is az a legfontosabb, hogy az autósport élkategóriáiban versenyezhessen 2013-ban."

Új éra közeleg tehát az RML életében, idén még szinte biztos, hogy Chevrolet-kel, jövőre pedig ki tudja, talán egy újonnan érkező márkával. Ray Mallockot egyébként nem lepte meg az amerikai márka távozása, szerinte ez a dolgok normál menete az autósportban.

"Minden célt elértünk, amit a Chevrolet kitűzött, és természetes dolog, hogy ilyenkor egy gyártó átfogalmazza marketing  tevékenységét. Végtére is a gyárak számára a motorsport csak egy a számos marketing lehetőség közül, és mi ezt mindig is szem előtt tartottuk."

Szóval akkor a következő két hétben érkezhet a bejelentés az RML-ről. Csak csöndben hívnám fel a figyelmet, hogy Yvan Muller is a következő két hétben tervez beszámolni az idei tervekről (mi több, egy órája közzé tette a WTCC-s versenynaptárt "2013-as naptáram" címmel). Van egy olyan érzésem, hogy már csak az a kérdés, ki lesz a háromszoros világbajnok csapattársa. Vajon Rob Huffnak sikerült elég szponzorpénzt összeszednie, hogy megvédhesse világbajnoki címét? Csúnya világ ez...

Fotó: FIA WTCC

Hozzászólások