WTCC - Ribeiro elmondta, miért nem utazhat idén Ázsiába a WTCR
Ribeiro elmondta, miért nem utazhat idén Ázsiába a WTCR
Fotó: fiawtcr.com

Ribeiro elmondta, miért nem utazhat idén Ázsiába a WTCR

LantiLanti
2020/05/29 18:39
Csütörtök este a Túraautó Világkupa nyilvánosságra hozta a módosított és most már hivatalos 2020-as versenynaptárt, melyben az eredetileg tervezett tíz helyett hat helyszín szerepel, és amelyből kiderül, a mezőny idén nem hagyja majd el Európát. 

A WTCR - és elődje, a WTCC - számára az ázsiai piac mindig is fontos terület volt, az utóbbi években a versenyek közel felét odaát rendezték. Bár a bajnokságban már nincsenek gyári csapatok, a gyártói jelenlét mégis erős, ráadásul van három ázsiai márka a mezőnyben, ami tovább növeli a kontinens fontosságát. 

Ennek ellenére a koronavírus járvány okozta rendkívüli helyzet miatt a bajnokság kénytelen volt elengedni a távol-keleti versenyeket. Francois Ribeiro, a WTCR promótere elmondta, túlságosan sok még a bizonytalansági tényező ahhoz, hogy be tudják vállalni az ázsiai helyszínek meglátogatását. 

"Ahhoz, hogy a naptár ázsiai része normális ütemben lemenjen, a felszerelésünket szállító hajónak július végé ki kell futnia Európából. Ebben a pillanatban viszont egyszerűen lehetetlen megjósolni, milyen korlátozások lesznek érvényben, főleg, hogy van esély egy második Covid-19 hullám kialakulására" - mondta Ribeiro. 

Hivatalos a 2020-as WTCR-versenynaptár, eldőlt a Hungaroring sorsa | Eurosport

Csütörtök este hivatalosan is bejelentették a Túraautó Világkupa 2020-as módosított versenynaptárát, amelynek gyakorlatilag minden fontos eleme kiszivárgott már a megelőző hetekben. Szeptembertől novemberig, csak Európában, és benne van a Hungaroring is. Ahogy arról korábban beszámoltunk, bajnokság szeptember 13-án indul a Salzburgringen, ahol két versenyt rendeznek, majd következik a Nordschleife, Nürburgring 24 órás hétvégéje.

"A járvány alaposan megtépázta a nemzetközi szállítmányozást, jelentősen visszavágták a repülőjáratok számát is, és nem tiszta, mikor állhat vissza a szolgáltatások megszokott szintje. Illetve, hogy milyen korlátozásokkal kell számolnunk, hiszen el kell fogadni, hogy bizonyos országokban még hónapokig életben maradnak a karantén intézkedések."

Ribeiro hozzátette, a nehéz gazdasági környezetben anyagi szempontból sem lenne felelősségteljes ilyen távoli versenyekre vinni a csapatokat. Az Eurosport Events vezetője elmondta, elképzelhető, hogy meg lehetne rendezni az ázsiai versenyeket, de nem várhattak tovább a döntéssel. 

"Az ázsiai helyszínek fontosak a WTCR sikere szempontjából, és köszönjük a kínai, makaói, malajziai és koreai szervezők, valamint a Honda, a Hyundai és a Lynk & Co megértését. Mindenki szeretné, ha az élet visszatérne a normális kerékvágásba, de józannak kell maradni."

sepang-wtcr-2019-nappal.jpg

"Ha júniusig halogattuk volna a döntés az ázsiai versenyek törléséről, garantáltan nem találtunk volna helyszíneket Európában, mivel rengeteg versenynek kell új időpontot szervezni, és nem csak a WTCR-ben, de egyéb bajnokságokban is."

Ribeiro a leendő hétvégék lebonyolításáról is árult el részleteket. Kiderült, megmarad a két szabadedzés, de a háromfutamos hétvégéken (Szlovákiaring, Hungaroring, Motorland Aragon, Adria) is csak egy időmérőt rendeznek majd, méghozzá a háromrészes rendszerben. Azt egyelőre nem árulta el, pontosan hogyan alakul majd ki a három verseny rajtsorrendje. 

A WTCR vezetője szerint a járvány okozta gazdasági válság 2021-re is rányomja majd a bélyegét, és szinte biztos, hogy nem tudják majd megrendezni a megszokott tíz fordulót. 

"Olyan naptárt kellett kialakítanunk, amely 2020-ban és 2021-ben is biztosítja a fenntarthatóságot. Ez azt jelenti, hogy jövőre is a megszokott tíznél kevesebb versenyünk lesz. Most úgy látjuk, hogy 16 futam nyolc helyszínen és két kontinensen egy megfelelő egyensúlyt jelenthet."

A bajnokság ennek ellenére idén is megtarthatja az FIA Világkupa státuszt, és a Túraautó Bizottság már meg is alkotta az ehhez szükséges szabálymódosításokat. 

Hozzászólások