WTCC - Ribeiro neheztel a Hondára Dani motorja miatt
Ribeiro neheztel a Hondára Dani motorja miatt
Fotó: fiawtcc.com

Ribeiro neheztel a Hondára Dani motorja miatt

LantiLanti
2016/06/14 16:08

Meglepő nyilatkozatot tett a moszkvai WTCC hétvége során Francois Ribeiro, a Túraautó Világbajnokság általános igazgatója nyíltan kritizálta a Hondát, és annak motorgyártóját, a Mugen UK-t, ami miatt továbbra sem tudtak erőforrást biztosítani a második zengős Civic-hez.

Zengő Zoltán csapata a holtszezon legvégén jelentette be, hogy megszerezte azt a TC1-es Hondát, amellyel korábban a svéd NIKA Racing versenyzett, és a tavaly a TCR-ben meggyőző teljesítménnyel bemutatkozó Nagy Dánielt indítja benne.

Hamar kiderült azonban, hogy a NIKA-féle motor nem esett át a kötelező éves revízión, így a Mugen megtiltotta a használatát. A Zengő Motorsport megrendelte a motor felújítását, azóta pedig várunk és várunk a megoldásra.

Sokáig úgy volt, Dani a Nordschleifén már rajthoz állhat, ám végül a határidő tolódott Moszkvára. Akkor többen úgy voltak vele, elképzelhető, hogy az autó valójában már kész, de a csapat nem a világ legnehezebb pályáján akarta először beleültetni fiatal és újonc pilótáját. Múlt héten viszont a moszkvai hétvége is lement, Nagy Dani nélkül. A WTCC első embere ezt követően akadt ki nyilvánosan a Mugenre.

"Nagyon nagyon haragszom a Mugenre, elsősorban azért, mert megígérték a Zengő Motorsportnak a második motort a Nürburgringre. Aztán azt mondták, a nürburgringi határidő túl rövid, de Moszkvára elkészül. Aztán, hogy az is rövid, de Villa Realba már visszük. Van egy autónk, egy versenyzőnk, hozzá a költségvetés, de csak a szezon második felében indulhat" - morgott Ribeiro a Motorsport.com-nak.

"Pedig az alapján, amit Michelisz Norbi mondott róla, ez a fiatal magyar srác akár meglepetést is okozhat a WTCC-ben. Nagyon kíváncsi leszek rá."

A Ribeiro vádjai hallatán William De Braekeleer, a Honda Motor Europe motorsport főnöke védelmébe vette a Honda motorgyártó partnerét, a Mugen UK-t.

"Én senkit sem hibáztatok, ez a dolgok normál menete. A Zengő Motorsport második autójához azért nincs még motor, mert csak a holtszezon legvégére sikerült összeállítaniuk a költségvetést. Más lenne a helyzet, ha februárban jelezték volna: itt vagyunk, megvan a pénz, szeretnénk egy motort" - fogalmazott De Braekeleer.

"A Mugen nem olyan, mint egy pizzéria, ahova bemész, és megrendeled a pizzád. Fel kell készíteni a motort, meg kell rendelni az alkatrészeket, és az év ezen szakaszában a beszállítók általában tele vannak munkával, így egy késői megrendeléssel csak a sor végére kerülhetsz oda."

"Ha nem gondolkozol előre már szeptemberben, akkor legalább négy hónap kell egy motor felújításához, és most pontosan ez a helyzet. Ráadásul az is érthető, hogy a Mugen pénzügyi garanciákat akar, és előleget kért. Ezek az kisebb problémák eredményezték, hogy a motor még nincsen kész."

"Remélhetőleg Portugáliára, vagy legkésőbb Argentínára elkészült" - zárta De Braekeleer.

Hozzászólások