WTCC - Ribeiro: miért ne lehetne három futam?
Ribeiro: miért ne lehetne három futam?
Fotó: WTCC Media

Ribeiro: miért ne lehetne három futam?

LantiLanti
2014/10/21 18:31

Közeledünk a WTCC egyik legfontosabb szezonjának végéhez, így egyre több szó esik a számvetésről és a jövőről. A Túraautó Világbajnokság 2005 óta íródó történetének legnagyobb technikai szabályváltoztatásával indult az idei évad, ami az egész esztendőre rányomta a bélyegét, hol pozitív, hol negatív színben.

TC1-es autóból összesen 17 indult, ami elég sovány egy világbajnoksághoz mérten, ám ha figyelembe vesszük, hogy a Citroen kívánságára egy évvel előrébb hozták az új szabályokat, akkor ez nem is olyan katasztrofális létszám. A francia márka valósággal letaglózta a mezőnyt, aminek rajtuk kívül szerintem senki sem örült, ennek ellenére az autók kétségkívül szebbek, gyorsabbak és dögösebbek lettek, a bajnokság színvonala pedig emelkedett.

Egyértelmű sikertörténetnek tehát elvakultság lenne nevezni a TC1-es szabályok bevezetését, de az is hazudik, aki kudarcot kiált. Valójában egy kicsit rázós, de egyáltalán nem sikertelen átmeneti év végéhez közeledünk, és inkább a következő egy-két szezon dönthet az új technikai keretek sikerességéről. Emellett a következő néhány évad módosításokat is hozhat.

Az utóbbi időben például többen is felvetették, hogy nem lenne-e szerencsésebb a többi sprintbajnokság mintájára két külön nap rendezni a futamokat. Így a vasárnap mellett szombatra is jutna izgalom (az időmérő mellett), és az első verseny győztese is több figyelmet kaphatna. A WTCC-t szervező Eurosport Events motorsport igazgatója azonban kitart a jelenlegi lebonyolítás mellett.

"Mindenképpen fontos számunkra, hogy vasárnap legyen mindkét verseny. A méréseink alapján szombaton sokkal kevesebben nézik az eseményeket, úgy a helyszínen mint a TV-n keresztül. Még a VIP vendégek is inkább vasárnap szeretnek kilátogatni. Maximum két-három olyan hétvége van, ahol ezt meg lehetne változtatni" - fogalmazott Francois Ribeiro az ItaliaRacing-nek.

Bár a szombat-vasárnap leosztást ellenzi, a hétvégék lebonyolításához mégis hozzányúlna az Eurosport Events, ráadásul még ennél is drasztikusabb módon.

"Jelen pillanatban inkább azon gondolkodunk, miért ne lehet három futam egy hétvégén. Már több bajnokság is átállt erre a rendszerre, mint például a BTCC (vagy a Forma-3 Európa-bajnokság), és náluk bevált."

"A csapatok már egyébként is a helyszínen vannak, így a költségek nem emelkednének jelentősen, ráadásul a közvetítés is garantált. Ha valamilyen irányba változtatunk a lebonyolításon, akkor az ez lehet" - zárta Ribeiro.

A Brit Túraautó Bajnokságban jelenleg mindhárom futamot vasárnap rendezik. A szombati időmérő dönti el az első verseny rajtsorrendjét, a másodikon pedig az első futam pontos végeredménye alapján állnak fel a pilóták a starthoz. Ez lehetőséget ad azoknak, aki esetleg hibáztak az időmérőn, de a versenyen javítottak. A harmadik futam rajtsorrendje érdekes módon alakul ki. Egy sorsolás dönti el, hogy pontosan hanyadik helytől fordul a sorrend. A szabályok szerint a hatodik, a hetedik, a nyolcadik, a kilencedik vagy a tizedik helyezett nyerheti el a pole-t.

Hozzászólások