Ribeiro: hülyék lennénk, ha nem folytatnánk a WTCR-t 2019 után

shadow

A Túraautó Világkupát szervező Eurosport Events vezetője szerint nagy butaság lenne, ha nem próbálnák meg továbbvinni a WTCR-t azt követően, hogy 2019 végén lejár a megállapodás a kategória jogtulajdonosával.

Az idén rendkívül sikeres bajnokság alapját az Eurosport Events, az FIA, és a TCR-kategóriát létrehozó WSC Group (Marcello Lotti cége) között tavaly ősszel megszületett megállapodás adja.

Erre azt követően került sor, hogy 2017-ben a kritikus szám közelébe csökkent a TC1-es autó száma a WTCC-ben, a promóternek pedig új megoldást kellett találnia. A szerződést két évre kötötték, mivel eredetileg eddig lett volna érvényben a TC1-es szabályrendszer. 

Az első WTCR-szezon egyértelmű sikert hozott, a bajnokságba 25 egész éves nevezés érkezett, és összesen hét márka autói kerültek fel a listára, melyek közül mindegyik futamot tudott nyerni. Mivel azonban az új sorozatból kitiltották a valódi gyári csapatokat, a bajnokság nem maradhatott VB, így hivatalosan FIA Világkupa besorolást kapott. 

A megállapodás tehát a következő szezon végéig szól, ám a kiszámíthatóság fenntartása érdekében fontos lenne minél hamarabb határozni az azt követő időszakról. Az Eurosport Events vezetője korábban többször is úgy fogalmazott, 2020-ban a TC1-nél is drágább és erősebb autókkal szeretné újjáéleszteni a Világbajnokságot, ám mostanában erről egy szó sem hangzott el.

03718008__JL21327.jpg

Sőt, Francois Ribeiro nemrég úgy nyilatkozott, nagy butaság lenne, ha nem próbálnák meg továbbvinni a WTCR-koncepciót 2019 után.

"Szerintem abban mindenki egyetért, hogy idén sikeresek voltunk. Ebből kifolyólag nem nehéz arra gondolni, hogy minden megtegyünk a kapcsolat folytatásáért" - mondta Ribeiro az Autosportnak.
"Hülyék lennénk, ha nem így gondolkodnánk. Ha azt mondanánk, erre a két évre összehoztunk valami sikereset, és aztán ennyi volt."
"Ez teljesen értelmetlen volna. Ám hogy ezek a próbálkozások végül sikeresek lesznek-e vagy sem, azt most még nem lehet megmondani. A figyelmünk 90%-a a 2019-es évre irányul jelenleg."

Hogy mik lehetnek az akadályozó tényezők, azt csak találgathatjuk. A gyártók láthatóan elégedettek ezzel a felállással, a versenyzők szeretik az autókat, és általánosságban a közönségnek is jobban bejött ez a koncepció. Valószínűnek tartom, hogy a legfontosabb akadályozó tényező a Marcello Lottival való újbóli megállapodás, illetve annak feltételei lehetnek. 

Ribeirót egyébként a sokat támadott teljesítmény kiegyenlítésről is kérdezték. Az év első versenyein a Hyundai kilógott a mezőnyből, majd Zandvoortra sikerült csúnyán átesni a ló túloldalára a BoP-vel. Bár az év második felében úgy tűnt, sikerült megtalálni az egyensúlyt, a hollandiai baklövés nem várt kilengéseket eredményezett a bajnokság saját súlykompenzációs rendszerében. 

03718009_1MDM5087.jpg

A zandvoorti beavatkozás ellen Ribeiro is felemelte a szavát, ám a WTCR promótere hozzátette, ez csak az együttműködés első éve volt, és az idén szerzett tapasztalatok nagy segítséget jelentenek jövőre.

"Hogy reménykedem-e egy jobb BoP-ben jövőre? Természetesen igen."
"De azt gondolom, ez még csak az első év volt a WSC és az FIA együttműködésében, és a szezon során összegyűjtött adatoknak köszönhetően a következő évad jobb lehet."
"Egyik TCR-bajnokság színvonala sem mérhető össze a WTCR-el. Ezeket az autókat még soha korábban nem használták annyira a határon, mint idén a Világkupán. Soha nem hoztak még ki ennyit belőlük."
"Úgyhogy talán a BoP nem volt tökéletes idén, de egy ilyen szoros bajnokságban a legkisebb hiba is sokat jelent. Fél tizeddel lassabb vagy, és máris veszítettél 12 helyet a rajtrácson, ami dráma" - zárta Ribeiro.

Természetesen a következő szezon előtt is lesz BoP teszt, és az idén szerzett információk alapján remélhetőleg sikerül úgy belőni a számokat, hogy az első futamtól kezdve igazságosak legyenek az erőviszonyok. Már amennyire ez a rendszer igazságos tud lenni...