WTCC - Ribeiro elmondta, mennyibe kerül majd a Pure ETCR
Ribeiro elmondta, mennyibe kerül majd a Pure ETCR
Fotó: pure-etcr.com

Ribeiro elmondta, mennyibe kerül majd a Pure ETCR

LantiLanti
2020/02/22 11:03

Szerdán az Eurosport Events Párizsban bemutatta új bajnokságát, az elektromos túraautózásra épülő Pure ETCR sorozatot, amely idén egy bemutató évet fut, hogy aztán jövőre elinduljon az első valódi szezon, összesen nyolc fordulóval.

Akit egy picit is érdekel az autósport műszaki oldala, annak nem meglepő, hogy az elektromos túraautózás első körben drágább lesz, mint a benzines. Francois Ribeiro, az Eurosport Events vezetője Párizsban azt is elmondta, pontosan mennyivel kerül majd többe, mint a TCR. 

"Az ETCR-ben biztosan magasabbak lesznek a költségek, mint a TCR-ben. Arra számítok, hogy a Pure ETCR egy gyártó számára körülbelül annyiba fog kerülni, mint az utolsó években a TC1 a WTCC-ben" - idézi Ribeirót a TouringCarTimes. 

A promóter szerint azonban nem szabad elfelejteni, hogy az elektromos projektekhez ma már sokkal könnyebb támogatót találni, mint a benzinesekhez. 

"Figyelembe kell venni az egy kilométerre eső üzemeltetési költségeket, és még inkább azt, hogy egy privát csapat hogyan tud támogatókat bevonni, ha egy elektromos autót használ." 
"Próbáljanak meg manapság pénzt szerezni egy benzines projekthez. Még a leghíresebb világbajnokságokon is nehéz. Aztán nézzék meg, mennyire sikeres a Formula E; lenyűgöző, hogy mennyi támogatót tudtak bevonni a bajnokságba és a csapatokhoz."

h.jpg

"Szóval igen, az ETCR drágább lesz, mint a TCR, de sokkal kedvezőbb környezetet biztosít majd a támogatóknak."

Ribeiro hozzátette, így is igyekeztek kordában tartani a költségeket azzal, hogy az autó bizonyos elemeit, az úgynevezett E-kitet, csak központi forrásból lehet megvásárolni. Ezzel párhuzamosan a fejlesztési lehetőségeket is korlátozzák.

"Az általunk megkérdezett gyártók jelentős része azt mondta, egyszerűen csak szeretnének versenyezni az elektromos autójukkal."
"Ha megnyitod a fejlesztés lehetőségét, azonnal elkezdenek emelkedni a költségek. Ezért döntöttünk úgy, hogy csak a VCU (vezérlőegység) beállítása lesz szabad, illetve az E-kitet alakíthatják át a saját autójuk igényeihez. Ezekkel lehet majd előnyhöz jutni."

Az E-Kit tartalmazza az akkumulátort, a teljes hajtásláncot és a hűtést is, ezeket tehát egyelőre nem lehet fejleszteni. Ám ha a gyártók az ETCR-ben is igénylik majd a technológiai versenyt, valószínűleg ezen a területen is lesz változás. 

Hozzászólások