WTCC - Ribeiro: a Honda fel fogja venni a kesztyűt
Ribeiro: a Honda fel fogja venni a kesztyűt
Fotó: WTCC Media

Ribeiro: a Honda fel fogja venni a kesztyűt

LantiLanti
2014/07/23 11:53

Rengeteg pénz, némi fejlesztési előny, erős csapat és három jó pilóta - ennyi kellett ahhoz, hogy a Citroen WTCC-s istállója a semmiből azonnal világverő alakulattá váljon a Túraautó Világbajnokságon. A franciák nem gyatyáztak sem az autóval, sem a felszereléssel, és aki járt már 2014-ben a WTCC paddockban, az egyetért: a Citroen egy új szintet hozott a sorozatba.

Csili-vilin kiglancolt depó, ultramodern kamionok, high-tech mindenhol, legalábbis a WTCC-s szinten. Ahogy az ember belép a boxutcába, egyből tudja, ki az úr a háznál. Most hagyjuk, hogy ez hosszabb távon jó-e vagy sem a világbajnokságnak, egy dolog azonban tény, aki jövőre labdába akar rúgni a WTCC-ben, annak adott egy igen magas mérce.

Idén a Honda és a Lada a pályán és azon kívül is elmarad a Citroen mögött, ám a világbajnokságot irányító Francois Ribeiro szerint ez nem jelent problémát.

"Magasra tették a mércét, de nincs ezzel semmi baj. Így legalább mindenki kénytelen lesz megütni a színvonalat" - idézi az Eurosport Events motorsport igazgatóját a Motorsport-Total.

Állítólag egyébként még a Citroennél is elbizonytalanodtak a különbség láttán, és aggodalmat ébresztett a francia márka vezetésében, hogy a csillogás negatív hatással lehet a márka megítélésére.

"Tőlem is megkérdezték, hogy szerintem milyen fényben tűnnek fel a paddockban, de én azt válaszoltam nekik, ne foglalkozzanak a saját megítélésükkel, hiszen ők járnak a jó úton, és kiváló munkát végeznek. Profin állnak hozzá a feladathoz, és működik is. A részemről ez rendben van."

RIBEIRO_MATTON

Ribeiro egyébként úgy véli, a Citroen idei erődemonstrációja a több márkára is ösztönzőleg hat majd, és szerinte követni fogják a franciák példáját.

"Úgy gondolom, a Honda jövőre felveszi a kesztyűt. A márka főnöke Oroszországban meglátogatta a bajnokságot, és megértette, hogy jelen pillanatban nem ugyanazon a hangszeren játszanak a felek" - zárta Ribeiro.

Abba most nem szeretnék részletesen belemenni, hogy a jelenlegi szűkös pénzügyi helyzetben vajon hány gyártó akar majd 15-20 millió eurót elkölteni a WTCC-ben. Merthogy minimum ennyi kell, ha fel szeretnék venni a versenyt a Citroennel. A Lada háza tájáról már többször is hallottam olyan híreket, hogy a jelenleginél sokkal többet nem szeretnének költeni.

És vajon mennyire teszi majd vonzóvá az érdeklődő gyártók számára a WTCC-t egy ilyen sok nullás árcédula?

Hozzászólások