WTCC - Rengeteg fejlesztés a Fordnál

Rengeteg fejlesztés a Fordnál

LantiLanti
2012/10/14 22:26

A nyári szünetben talán csak egy csapat volt szorgosabb a Zengő Motorsportnál, a Team Aon, amely a tartalék Ford Focusszal gyakorlatilag végigtesztelte a két holtidőszakot Nagy-Britanniában. Brazíliához képest az amerikai versenyen már láttunk némi fejlődést, a mezőny végéről a közepébe ugrattak előre, de a csapat szerint ennél sokkal több várható, ha végre beérik a nyáron elvégzett munka.

"Kemény, melós hetek vannak mögöttünk. Jól jött a nyári leállás a kicsit stresszes szezonkezdet után. Ami a legfontosabb, hogy elkészült a tesztautónk, amivel az egész szünetet végig tudtuk dolgozni. A bemutatkozó évünkben ez hihetetlenül nagy érték" - mondta Tom Chilton, a csapat egyik pilótája.

A Ford nagy várakozásokkal érkezett idén a WTCC-be, bár a Team Aon nem számít gyári csapatnak, és semmiféle anyagi támogatást nem kap az amerikai gyártótól. Ennek ellenére abban bíztak, hogy rendszeres résztvevők lesznek a Q2-ben. Ehhez képest a két pilóta eddig mindössze kétszer-kétszer jutott be a legjobb 12 közé; Marokkóban és Szlovákiában mindkét Focus bejutott az időmérő második részébe. Azóta viszont egyszer sem, sőt a pontszerzés is egyre ritkább vendég a Team Aonnál. Jelenleg ott tartunk, hogy James Nash három, Chilton pedig öt forduló óta nem szerzett egyetlen pontot sem.

"Tudtuk, hogy nehéz lesz az idei év, de előzetesen abban bíztunk, hogy az időmérőn minden alkalommal bejutuk majd a 12-be. Eleinte ez sikerült is, de mostanában egyre többször okoz problémát. Az utolsó futamokon viszont szeretnék elérni a top6-ot, és csapat nagyon keményen dolgozik ezért" - árulta el terveit Nash.

"Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem küszködtünk sokat a szezon korai szakaszában, de ez teljesen normális dolog ilyenkor. Elvégre újoncok vagyunk a WTCC-ben; a többieknek is évekbe telt (mire eredményesek lettek). A nehezén már túl vagyunk, hétvégéről hétvégére fejlődünk" - bizakodott Chilton.

A nyár folyamán nagyon komoly fejlesztések történtek a Ford Focuszon, Alan Cole, csapatmenedzser az Eurosportnak úgy nyilatkozott, hogy az autó 30%-ban megújult.

"Brazíliára a futómű geometrián, a felfüggesztésen, a motoron, az aerodinamikán és a fékeken dolgoztunk, tehát gyakorlatilag az autó összes fontos területén. Ez rengeteg munkát jelentett a csapatnak, de eredményesek voltak. Sikerült előrelépnünk" - folytatta Chilton.

Ám ez az előrelépés valahogy nem látszott a curitibai hétvégén; se Q2, se pontszerzés, sőt, a két Focus végig a mezőny végén kullogott. Sonomára valamelyest javult a helyzet, Chilton például második lett az első szabadedzésen, a top12 és a pontszerzés viszont ezúttal is elmaradt.

"(A második hely) megmutatta, hogy az autó gyors. Különböző okok miatt sajnos nem tudtok kihozni a fejlesztésekben rejlő lehetőségeket. Ezért kíváncsi vagyok, hogy Suzukában milyen teljesítményt nyújtunk majd" - reménykedett Chilton.

"Most már a mi dolgunk, hogy munkára fogjuk a fejlesztéseket. Mindent meg fogunk tenni ennek érdekében. A cél továbbra is a Q2, valamit a pontszerzés" - zárta Nash.

A top6 egyelőre kicsit túlzásnak tűnik, ám a pontszerzők között tényleg ott a helye a két Fordnak. A Team Aon nem rossz csapat, és a két pilóta is jó képességű, úgyhogy már csak össze kéne állnia a dolognak. Ami nem mindig megy könnyen. Íme egy újabb bizonyíték arra, amit a Zengő Motorsport is megtapasztalt: nem olyan könnyű játszótért az a WTCC.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások