WTCC - Rendesen visszafogják Micheliszéket, de a kínaiakat is!!!
Rendesen visszafogják Micheliszéket, de a kínaiakat is!!!
Fotó: fiawtcr.com

Rendesen visszafogják Micheliszéket, de a kínaiakat is!!!

LantiLanti
2019/03/28 01:35

A TCR-kategória jogait birtokló WTC Ltd. szerda éjjel nyilvánosságra hozta a 2019-es szezon első WTCR fordulójára érvényes teljesítménykiegyenlítő (BoP) táblázatot. 

Eszerint a tavaly uralkodó Hyundai továbbra is komoly visszafogásban részesül, ám a Geely Motorsport által épített Lynk & Co új versenyautója is kapott az arcára rendesen. 

Mindez még az első verseny előtt kiválóan megmutatja, mennyire jó munkát végeztek a svédek a kínai autón. Ám a BoP lényege pont az, hogy ne érje meg óriási pénzeket önteni egy technikába, ami aztán megöli magát a versenyzést.

Összehasonlításként beteszem ide a WTCR-ben érdekelt márkák idei BoP-je mellé a tavalyi utolsó táblázatot. A kompenzációs súly rubrikában azért szerepel mindenkinél 60 kiló, mert a bajnokság saját ballasztrendszere csak a harmadik futamon lép életbe, addig mindenki maximum súllyal megy. 

A 2018-as utolsó BoP táblázat:

Bop18.jpg

És a 2019-re kiadott első BoP lista:

Bop19.jpg

Íme a változások gyártónként lebontva:

Hyundai: 10 kilóval megnövelt alapsúly, változatlan motorerő és hasmagasság.
Honda: 10 kilóval megnövelt alapsúly, 2.5%-kal megemelt motorerő és változatlan hasmagasság.
Audi: minden változatlan.
Volkswagen: 10 kilóval csökkentett alapsúly, változatlan motorerő és hasmagasság.
Cupra: 10 kilóval csökkentett alapsúly, változatlan motorerő és hasmagasság.
Alfa Romeo*: 20 kilóval megnövelt alapsúly, 2.5%-kal csökkentett motorerő és 10 mm-el megemelt hasmagasság.
Lynk & Co: új autó, nincs összehasonlítási alap.

* - a Romeo Ferraris vadonatúj Alfát homologizáltatott idén Giulietta Veloce név alatt, és a kezdő BoP számok alapján nem végeztek rossz munkát. 

Hozzászólások