WTCC - Hatékony motort és komoly fejlesztéseket kapott a Renault Mégane RS TCR
Hatékony motort és komoly fejlesztéseket kapott a Renault Mégane RS TCR
Fotó: Vukovic Motorsport

Hatékony motort és komoly fejlesztéseket kapott a Renault Mégane RS TCR

LantiLanti
2020/05/22 07:27
A TCR-kategória világa tele van a legváltozatosabb történetekkel. Akadnak autók, melyek mögött egy-egy gyártó komoly múlttal rendelkező versenyrészlege áll, és olyanok is, amiket az autósportba menthetetlenül beleszerelmesedett lelkes függetlenek építettek és fejlesztenek. 

Egy ilyen történet a Renault Mégane-é is, amelyen 2017 óta dolgozik egy Jugoszláviában (a mi Bosznia területén, szerb közösségben) született, de svájci állampolgárságú privát autóépítő, Milenko Vukovic. Az általa fejlesztett TCR-autó tavaly végigversenyezte az Európa-kupát, és voltak kiugró eredmények: Jack Young például két negyedik helyet szerzett Barcelonában.

A Vukovic Motorsport tulajdonosa viszont ennél többre vágyik, és a télen továbbfejlesztette az autót, méghozzá alaposan. Gyakorlatilag alig maradt rajta érintetlen terület, így aztán újra is kellett homologizáltatni. A neve mostantól hivatalosan Renault Mégane RS TCR EVO.

"2018-ban és 2019-ben komoly hátrányban voltunk motorikusan. Az eredeti Mégane RS motor sajnos nem volt elérhető számunkra a projekt elején, ezért egy olyan erőforrást használtunk, ami a Renault Clióban van, és ami eredetileg még a Nissan Juke kis-hobbiterepjáró számára készült. Ezt inkább városi használatra fejlesztették" - mondta Milenko Vukovic az Eurosport Hungary-nek. 
"Később egy Renault Sport motor a kis Clio RS-hez is készült, de a karakterisztikája nem sokat változott. A nyomaték terén nem volt gond, de korlátozott volt a teljesítménye. Egy turbómotor esetében ez nem is annyira a lóerők számától, hanem inkább a hatékonyságról szól."

IMG_6826.jpg

"Szerencsére a most az autóban lévő Mégane RS motor már rendelkezik ezzel a hatékonysággal, ami nélkülözhetetlen a versenyképességhez. Szeretnék köszönetet mondani a Renault Sportnak a tőlük kapott támogatásért, és a sikereink legalább annyira az övék is lesznek, mint a mienk és az ügyfeleinkké."

Vukovicsék viszont nem álltak meg a motornál, hanem a teljes kasztnit felforgatták, és rengeteg kisebb-nagyobb módosítást végeztek el a 2019-es tesztek a versenyek tapasztalatai alapján.

"Újraszámoltuk az autó aerodinamikai egyensúlyát, és növeltük az aerodinamikai tapadást elsősorban a hátsó, de részben az első tengelyen is. Változott az autó eleje, a padló kialakítása és a hátsó szárny elhelyezkedése is."
"Ergonómiai fejlesztések is történtek, módosítottunk kicsit a kormányon, és más fejlesztés is történt az autó belsejében."
"Újraszámoltuk a motor hűtési rendszerének kapacitását, és ebben is történtek kisebb változtatások. Dolgoztunk a váltón, és a beszállítóinkkal együttműködve átterveztük a differenciálműt. Csökkentettük egyes karosszériaelemek súlyát, és ezzel kedvezőbb helyre került az autó súlypontja. Új alkatrészek kerültek a futóműbe, amik szintén segítették a súlycsökkentést, anélkül, hogy korlátoztuk volna a beállítási lehetőségeket."

vukovic-renault-megane-rs-evo-belso.jpg

Ezek a fejlesztések mind a Vukovic Motorsport svájci gyárában történetek. Komoly dolgok ezek ahhoz képest, hogy Milenko szerint egyértelműen ő a legkisebb gyártó a világszerte népszerű TCR-kategóriában. 

Renault Mégane RS TCR nem csak Európában, de Ausztráliában is megjelent, ahol a Garry Rogers Motorsporttal és James Moffattel négy dobogós helyet is szereztek tavaly. A GRM-el azóta még szorosabb lett az együttműködés, és az ausztrálok már az autó fejlesztésében is szerepet vállaltak.

"A GRM személyében nagyszerű ügyfeleink vannak Ausztráliában. Ennek köszönhetően a télen párhuzamosan Ausztráliában is tudtunk tesztelni, ami nagy öröm, hiszen ott kifejezetten meleg most az időjárás. Hasznos volt ilyen körülmények között is kipróbálni az új alkatrészeket."
"Arra is adtunk nekik lehetőséget, hogy belefolyjanak az autó fejlesztésébe, és részt vettek az új gátló beépítésében. Kiváló csapatmunka zajlott köztünk, bár akadtak nehézségek is az időeltolódás miatt. De alapvetően minden fejlesztés és az autó építése is itt zajlik nálunk."

Vukovic szerint a rengeteg beletett munka, lelkesedés és befektetés meg fogja teremni a gyümölcsét, és hisz benne, hogy a Mégane RS EVO képes lesz futamokat nyerni. Már most vannak komoly érdeklődők, és szíve szerint a WTCR-ben is megmutatná, mit tud.

"Komoly érdeklődők vannak Latin Amerikából, az ott hamarosan induló TCR bajnokságból, és bízunk benne, hogy hamarosan ott is feltűnnek az autóink." 
"Nagyon szeretnénk bekerülni a WTCR-be is, de egy ilyen kis csapat számára rendkívül nehéz megteremteni az ehhez szükséges anyagi alapokat."

A csapat két Mégane-t már benevezett az idei TCR Europe-ra, melyből az egyiket a tavalyi brit Clio Kupa bajnok Jack Young vezet majd.

További képek: 

IMG_7908.jpg

IMG_6828.jpg

IMG_7807.jpg


Hozzászólások