WTCC - Ravaglia: külön privát bajnokság kéne
Ravaglia: külön privát bajnokság kéne
Fotó: WTCC Media

Ravaglia: külön privát bajnokság kéne

LantiLanti
2014/07/23 19:16

A TC1-es technikai szabályok idei bevezetése óta minden eddiginél nehezebbé vált a privát csapatok élete a WTCC-ben. Az új autók megvásárlása és üzemeltetése az eddiginél számottevően nagyobb költségvetést igényel, és az új gyári csapatok érkezése miatt egyre nehezebb labdába rúgni a dobogós helyekért folyó küzdelemben.

2012-ben, a Chevrolet dominancia idején az első hét forduló során összesen 16-szor állhatott független versenyző a dobogón, ez a szám idén hét. Ebben persze szerepet játszik, hogy kettővel több gyári autó van a mezőnyben mint akkor, de ez a privát istállókat a legkevésbé sem érdekli. Ők kézzel fogható eredményeket akarnak, amikkel el lehet magyarázni a szponzoroknak, hogy mennyire jó teljesítményt nyújt a csapat.

A jelenlegi mezőnyben a ROAL Motorsport számít a legeredményesebb és talán legerősebb független alakulatnak. Az 1987-es túraautó világbajnok Roberto Ravaglia istállója 2009-ig a BMW gyári támogatását élvezte, azóta pedig privát alapokon próbál boldogulni; egyre nehezebben de annál kitartóbban.

"Egy privát alakulat számára jelenleg túlságosan nagyok a költségek a WTCC-ben, ráadásul már nem vagyunk abban a helyzetben, hogy versenyre keljünk a gyáriakkal. A különbség annyira nagy, hogy még akkor is esélytelenek vagyunk, ha mi minimumon, ők pedig +60 kilóval mehetnek" - kezdte a helyzet elemzését Ravaglia a WTCC Blognak.

"Ami bennünket illett, az előrelépéshez tesztekre lenne szükség, illetve arra, hogy az RML fejlessze a Chevrolet Cruze-t, ehhez viszont nincs meg a szükséges anyagi háttér."

Ravaglia megoldással is szolgált a helyzetre, szerinte fontos lenne úgy átalakítani a bajnokságot, hogy a gyári támogatással nem rendelkező csapatoknak is legyen miért küzdeniük.

"Az Eurosport Events-nek meg kéne fontolnia, hogy szétválassza a bajnokságot, és legyen egy pontvadászat a gyári és egy a privát csapatok számára. Ezen felül ismét létre kéne hozni a független versenyzők bajnokságát, méghozzá pénzdíjazással, ahogy az korábban működött."

A pénzdíj egyrészt motiválná a csapatokat, másrészt enyhítené a megnövekedett anyagi terheket.

A WTCC-s privát csapatok egyértelműen bajban vannak, és talán pont ezt helyzetet próbálja kihasználni a világbajnokság idén lapátra tett egykori megalapítója, Marcello Lotti, aki TC3 International Series néven egy új, privát alapon működő, költséghatékony bajnokságot akar útjára indítani 2015-ben.

"Egyelőre nem szeretnék véleményt formálni erről a kezdeményezésről, hiszen nem kaptunk hivatalos tájékoztatást a bajnokságról, és arról sem, milyen autók futnak majd. Marcello Lotti azonban egy tapasztalt vezető, aki a múltban is remek munkát végzett, és szerintem ezúttal is egy versenyképes produktumot fog összehozni."

És a ROAL Motorsportot esetleg foglalkoztatja a váltás lehetősége? Mert egyik pilótájuk, Tom Coronel korábban úgy nyilatkozott a WTCC Blognak, hogy ő bizony megvizsgálja ezt a lehetőséget is.

"A ROAL már az idei évben is három különböző bajnokságban szerepel, a WTCC mellett ott vagyunk a Blancpain GT Sprint és a Blancpain GT Endurance sorozatban is. Természetesen vizsgáljuk a felmerülő lehetőségeket, de az elsődleges célunk, hogy 2015-ben is tagja legyünk a Túraautó Világbajnokság mezőnyének" - zárta Ravaglia.

Hozzászólások