WTCC - QP: Loebé a pole, Michelisz 6.
QP: Loebé a pole, Michelisz 6.

QP: Loebé a pole, Michelisz 6.

LantiLanti
2014/04/19 17:38

Loeb_pr_qp

Na, ezt hívják úgy, hogy totális papírforma; gyakorlatilag egyetlen meglepetés sem történt a franciaországi WTCC időmérőn. Na jó, egy mégis, de arról majd később, először nézzük a főszereplőket.

Elég hamar kiderült, hogy az FP2 sorrendjét még véletlenül sem szabad komolyan venni, ahogy tétre ment a játék, a Citroen egyből visszaállította a megnyugtató különbséget a többiekkel szemben. A Q1-ben (pedig a C-Elysée-k erejével az még tét nélkülinek számít) Yvan Muller és Sebastien Loeb szerezte meg az első két helyet, ám ekkor még közel engedték magukhoz Hugo Valentét, akik négy tizedre végzett mögöttük harmadikként.

A Q2-ben viszont már nem volt kegyelem, eltűntek a 31 eleje - 30 vége körök, mindhárom Citroen előkapott egy addig még sosem látott 1:29-es kezdetű kört, és közel nyolc tizedes előnnyel masíroztak be a Q3-be. Nesze nektek remények...

A szuperpole-ban szintén nem mentek 1:29 alá, és simán hozták az első három rajtkockát, ám itt már volt némi izgalom, hiszen egymással is meccselt a három gyári pilóta. Lopez lőtt először, és néhány századdal megjavította a Q2-ben futott körét.

Loeb volt a második, a kilencszeres ralivilágbajnok az első szektorban egy ezreddel, a másodikban egy századdal volt gyorsabb, mint az argentin, a végén pedig majdnem meglett az egy tized, 92 ezreddel átvette a vezetést. Mulleré volt az utolsó szó, ám címvédő ezúttal elmaradt a két márkatárstól, 3 tized hátránnyal harmadik lett. Éleződik a meccs, és talán ez menti majd meg az idei évet.

Muller_arc_pr

Nem akarok látatlanban okoskodni, kíváncsian várom a pilóták nyilatkozatait, de a Q3 végén eszembe jutott, amit Muller az első edzésen történt báladöntögetése után mondott: "túl vad még számomra az autó." Talán neki sikerült legkevésbé megszoknia az új kocsit, és még nem érzi magát teljesen magabiztosnak benne? Vagy csak a marrakeshi baleset és az azt követő gyors újjáépítés miatt nem százas a dolog? Ezek egyelőre kérdések, és még véletlenül sem állítások.

Loeb viszont zseniális. Élete első hétvégéjén futamot nyert, a másodikon pedig már egy körön is megverte sokkal tapasztaltabb társait. Hihetetlen nagy klasszis. Mindezt ráadásul egy szép évfordulón, hiszen a hírek szerint ma 15 éve, hogy elkezdte ralis pályafutását. Félve mondom ki ilyen hamar, de ha ez így megy tovább, simán bajnokesélyes lehet a bemutatkozó évében.

A Honda számára apró öröm lehet Gabriele Tarquini negyedik helye, ám az 1.2-es lemaradást biztosan nem gravíroztatják ünnepi pezsgősüvegre. Kicsit jobb a helyzet, de még mindig messze a fény az alagút végén, ami jelen esetben a Citroen féklámpája.

Michelisz Norbi hatodik lett a Q2-ben, és egyet ezreddel maradt le a továbbjutást és biztos pontot érő ötödikről. Gabriele Tarquini a legvégén ugrott be elé, és elsőre nehéz volt megérteni, Norbit miért nem küldte ki a Zengő Motorsport egy második gyors körre. Azt az egy századot ő is megtalálhatta volna...

michelisz_pr_qp_palyan

Végül kiderült, hogy már az FP2 végén gondok voltak a váltóval, de nem maradt idő kicserélni. Juni Gyuri helyszíni beszámolója szerint a hondás mérnökök is csak annyit mondtak rá, hogy ebben max. 4-5 kör van. A Q2 így is simán megvolt, ott pedig csak egy ezred hiányzott az ötödik helyhez. Ugye, milyen más az az egy ezred így nézve? Csalódás helyett inkább büszkeséggel tölt el. Pedig a Q2-ben már nagyon rángatott az autó, csoda, hogy Norbi azt az egy kört így meg tudta húzni. A magyar pilóta Q2-es 1:30.751-es köre egyébként jobb volt, mint Tarquini Q3-as teljesítménye, azaz elméletben számára is elérhető lett volna a negyedik rajtkocka.

Így viszont hatodik lett, ami az egyik "legrosszabb" helyezés, hiszen mindkét futamon az élmezőny közepéből indul majd. Az elsőn a hatodik, a másodikon az ötödik kocka lesz az övé, ilyen körülmények között viszont meg kell becsülni ezt is. Marrakesh-hez képest 1.3 másodperccel csökkent Norbi lemaradása, ami nem csak a pálya rövidebb voltával magyarázható, a Paul Ricardon tényleg közelebb került a Honda a Citroenhez és a Chevrolet-hez. A srácoknak viszont lesz egy (újabb) hosszú éjszakájuk. Kitartást, fiúk, veletek vagyunk, még ha ez ténylegesen nem is segít...

A többiek nagyjából azt hozták, amire számítani lehetett tőlük. Valente előtt le a kalappal, mert az előzetes hitetlenkedés ellenére jól megy, és rendre a legjobb chevysnek számít. A francia ugyan kikapott Tarquinitől a Q3-ban, de saját elmondása szerint rontott a gyors körén, amit az idő is alátámaszt: a Q2-es 1:30.4 után 1:3.1-et ment a Q3-ban. Gianni Morbidelli a legfontosabb pillanatban felért Tom Chilton és Dusan Borkovic szintjére, ráadásul a második futamra megszerezte a második rajthelyet.

Morbidelli_pr_teszt

A fordított rajtrácsos pole-nak Tiago Monteiro örülhetett, majd az edzés végi interjúban azt fejtegette, a Paul Ricardon talán lehet esélye arra, hogy meg is őrizze az első helyet a futamon.

A Lada szenved, küszködik, de próbál haladni. A Q1-ben James Thompson és Mikhail Kozlovskiy autóján is kitört az egyik első futómű (egyelőre kérdéses, mitől), de Rob Huff is lemaradt a Q2-ről, 4 tized hiányzott a 12. helyhez.

És a végére maradt ez egyetlen meglepetés: a TC2-esek között John Filippi legyőzte Franz Engstlert, és megszerezte a Yokohama pole-t. A német veterán talán kicsit elfáradt a nap végére, hiszen ezen a hétvégén párhuzamosan megy a WTCC-ben és az ETCC-ben.

A Q1 végeredménye:

2014_fra_q1

A Q2 végeredménye:

2014_fra_q2

A Q3 végeredménye:

2014_fra_q3

A paul ricardi WTCC hétvége holnap 13:00-kor folytatódik az első futammal, a második verseny pedig 17:00-kor kezdődik. Az Eurosport mindkét futamot élőben közvetíti.

Fotó: WTCC Media, Zengő Motorsport

[ad#2]

Hozzászólások