WTCC - Privát autókat tervez a Citroen
Privát autókat tervez a Citroen
Fotó: Citroen Racing

Privát autókat tervez a Citroen

LantiLanti
2014/10/16 11:07

Már korábban is felmerült a lehetőség, ám Sanghajban konkrétan is szóba került, hogy a Citroen privát autót vagy autókat is csatasorba állítana 2015-ben. Bár a márka világbajnoki címét ünneplő Yves Matton nem volt árulkodós kedvében, egy-két apróságot azért megtudtak a helyszínen dolgozó kollégák.

A Citroen idén csatlakozott a WTCC mezőnyéhez három állandó TC1-es C-Elysée-vel, és egy negyedikkel, amelyet összesen hat fordulóra neveztek be. A három fix gyári autót Yvan Muller, José Maria López és Sebastien Loeb vezeti, a negyedikkel pedig a kínai Ma Qing Hua indult Moszkvában, Spa-ban, Pekingben és Sanghajban, valamint ott lesz Suzukában és Makaón is.

A C-Elysée-k átütő sikere természetesen a tehetős privát csapatok érdeklődését is felkeltette, és egyre többen kopogtattak a francia márkánál, hogy jövőre lesz-e lehetőség autót bérelni vagy vásárolni tőlük. A Sanghajban elhangzottak után úgy tűnik, igen, bár arról egyelőre senki sem beszélt, hogy pontosan hány autót adna ki a Citroen.

"Egyelőre még dolgozunk ezen a privát projekten, de reményeim szerint Suzukában már újabb hírekkel szolgálhatok" - idézi Mattont az Autosport magazin.

A boxutcai pletykások már azt is tudni vélik, hogy Loeb csapata, a Sebastien Loeb Racing lehet az egyik privát partner. A kilencszeres ralivilágbajnok tulajdonában álló istálló eddig hosszútávú versenyeken indult, többek között szerepelt az ELMS-ben (Európai Le Mans Sorozat), a Francia GT bajnokságban, és az FIA GT sorozatban is. A találgatás alapja, hogy Matton korábban úgy fogalmazott, a gyártóhoz közel álló csapatok jöhetnek szóba. A Citroen Racing csapatfőnöke azonban ezt az értesülést nem erősítette meg.

"Egyelőre szeretném kiélvezni a világbajnoki címet, aztán majd beszélünk az autókról és a pilótákról. Egy bajnokcsapat esetében az ember szeretné megtartani a versenyzőit, továbbá bízom abban, hogy jövőre növelni tudjuk az autóink létszámát."

A csapatfőnök kitérő válasza mindenesetre ellentmond annak a tegnap elszabaduló híresztelésnek, mely szerint Yvan Muller jövőre elhagyhatja a gyári Citroen alakulatot. Yves Matton rövid válasza még egy kérdést felvet: a létszámnövekedést kizárólag privát autókkal érnék el, vagy elképzelhető, hogy a gyári technikák száma is gyarapszik majd?

A Citroen első WTCC-s évében egyből megnyerte a gyártók bajnoki címét, és már az is eldőlt, hogy csak a francia márka egyik pilótája győzhet az egyéni versenyben. Pechito López előnye 93 pont az összetettben Mullerrel szemben, a hátralévő két hétvége során pedig összesen 110 pont szerezhető.

Hozzászólások