WTCC - Pletykagyűjtemény

Pletykagyűjtemény

LantiLanti
2012/11/21 12:02

Az elmúlt hónapok során rengeteg pletyka és félinformáció jutott el hozzánk a 2013-as szezonnal kapcsolatban, amit lelkiismeretesen át is adtunk nektek, hiszen susmorogni még mindig jó. :) Ebben a bejegyzésben most megpróbáltuk összegyűjteni ezek, és összefésültük őket a hivatalos bejelentésekkel, hogy összeálljon egy egyelőre még igencsak homályos kép a 2013-as mezőnyről.

Chevrolet

A gyári csapat megszűnt, a három Cruze illetve a tesztautó az RML tulajdonába került. A legfrissebb hírek szerint ők megpróbálják összeszedni a pénzt egy kétautós privát csapatra. Ha sikerül, akkor a címvédő Rob Huff helye biztosnak tűnik, mellé Yvan Muller vagy Alain Menu kerülhet. Én Menure tippelnék, mert gyanítom, hogy alacsonyabb a gázsija, mint Mulleré. Korábban szóba került,  hogy az RML szeretne egy új gyártót bevonni, ám erre inkább 2014-ben, az új szabályok érkeztével kerülhet sor.

A privát csapatok közül a Bamboo korábban szemezett a Hondával, ám információink szerint már nincsenek képben a japánoknál, úgyhogy mégis maradhatnak a Cruze-nál. Nem teljesen kizárt a svéd Nika Racing érkezése sem, miután két versenyzőjük, Rickard Rydell és Michel Nykjaer is úgy nyilatkozott, szeretne visszatérni a nemzetközi porondra. Ők idén a STCC-ben már az 1.6 turbós változattal mennek, amelyből azonban egyet jelenleg is hirdetnek eladásra.

Lehetséges Chevrolet-k:

(?) RML (2 autó): Rob Huff, Alain Menu (?), Yvan Muller (?)

Bamboo (2 autó): (?)

(?) Nika (1-2 autó): Rickard Rydell (?), Michel Nykjaer (?)

Honda

A gyári csapatnál tiszta a sor, korábban többször is megerősítették, hogy két autót indítanak, és kicsi a valószínűsége, hogy ez változzon. A japánokkal kapcsolatban inkább a bejelentett B alakulat tartja lázban az érdeklődőket, pontosabban az, hogy ki kaphatja meg a többi Civicet 2013-ban. Az Autosport magazin néhány hete erősen valószínűnek nevezte, hogy a francia endurance csapat, az OAK Racing lehet a befutó, akik elég jól állnak anyagilag.

Nemrégiben azonban egy svéd istálló, a nagy múltú Engström Motorsport neve is előkerült. Tomas Engstörm csapata komoly anyagi gondokkal küzd, olyan híreket is hallani, hogy a csőd szélén áll, a főnök viszont biztos abban, hogy lesz folytatás. Egyelőre még nem tudja, hogy részt akar-e venni az új, sziluettautókra épülő STCC-ben, de ha nem, akkor a nemzetközi porond lehet a cél. Az Engström Motorsport évek óta Hondával versenyez, idén például egy a Team Dynamics-tól vásárolt NGTC-s Civickel mentek.

"Nemrég tértem vissza pár külföldi tárgyalásról a jövővel kapcsolatban, és magabiztos vagyok. 2002 óta dolgozunk együtt a Hondával, és természetesen az a célom, hogy ez folytatódjon. Túl korai még arról beszélni, hogy hol leszünk jövőre, de a célom, hogy egy komoly bajnokságban induljunk Svédországban vagy esetleg külföldön" - mondta Engström a TouringCarTimes-nak.

A svédek és a franciák mellett a brit Team Dynamics is többször szóba került, ám az Autosport értesülései szerint már ők sincsenek képben. És ne feledkezzünk meg a Zengő Motorsportról sem, akikkel szintén felvették a kapcsolatot, és Michelisz Norbi privát bajnoki címe sokat segíthet a tárgyalások során. Minden azon múlik, hogy sikerül-e elfogadható árat kialkudni a japánokkal.

Az sem teljesen kizárt, hogy végül két B csapatot indítanak, hiszen korábban öt autó építéséről volt szó. Elképzelhető tehát, hogy egy két és egy egyautós szatellit alakulat lesz 2013-ban.

Lehetséges Hondák:

Honda Motorsport Team JAS (2 autó): Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro

(?) OAK Racing (2 autó): (?)

(?) Engström Motorsport (1 autó): Tomas Engström (?)

(?) Team Dynamics (2 autó): (?)

(?) Zengő Motorsport (1-2 autó): Michelisz Norbert, Wéber Gábor (?)

Ford

Gyengén sikerült az első szezon, ám úgy tűnik a kékoválos márka komolyan gondolja a WTCC-t. Gyári szerepvállalásról egyelőre nem esett szó, ám nem kizárt, hogy jövőre már három Focus-t indítanak. Ne felejtsük, eredetileg már idénre is ennyi volt a terv. A harmadik autó készen van, ezzel teszteltek a nyáron, csak a pénzt kell összeszedni rá. Makaóban hírbe hozták a csapattal Alain Menut, aki meghozhatná a hiányzó tapasztalatot a Fordhoz.

Lehetséges Fordok:

Team Aon (2-3 autó): James Nash (?), Tom Chilton (?), Alain Menu (?)

BMW

Idén a németeké volt az egyik legnagyobb flotta a WTCC-ben, és ez jövőre is így maradhat. Főleg, hogy az elmúlt hetekben súlycsökkentésről és motorfejlesztésről is lehetett hallani a BMW Motorsport részéről. A megszokott csapatok közül egyedül a Scuderia Proteam helyzete bizonytalan, velük kapcsolatban hallottunk olyan híreket, hogy kifelé áll a szekerük. A Team Engstler, a ROAL Motorsport és a Wiechers mindenképpen maradna, és az sem kizárt, hogy végül a Zengő Motorsport is kitart a BMW mellett.

Olasz lapértesülés szerint pedig egy cseh csapat, a Krenek Motorsport is a WTCC-be tart. Az istálló pilótája, Petr Fulin az ETCC utolsó fordulója után beszélt arról, hogy szeretnék összeszedni a költségvetést a Túraautó Világbajnokságra.

Lehetséges BMW-k:

(?) Zengő Motorsport (1-2 autó): Michelisz Norbert, Wéber Gábor (?)

Wiechers Sport (1 autó): Stefano D'Aste (?)

ROAL Motorsport (2 autó): Tom Coronel (?), Alberto Cerqui (?)

Liqui Moly Engstler (2 autó):  Franz Engstler, (?)

(?) Scuderia Proteam (2 autó): Mehdi Bennani (?)

(?) Krenek Motorsport (1 autó): Petr Fulin

SEAT

A spanyolokkal kapcsolatban éppen ma közöltünk egy hírt, mely szerint jövőre biztosan nem építenek új autót, és nem indítanak gyári csapatot sem. Privát szinten azonban így is komoly az érdeklődés, hiszen jól sikerült az ORECA által gyártott 1.6 turbós motor. A jelenlegi csapatok közül a Lukoil Racing megszűnik, a többiek viszont maradnának. Az érkező oldalon a GT világbajnok Münnich Motorsport, és Fredy Barth csapata, a SEAT Swiss áll. A svájci jövőre szeretne ismét teljes szezont futni, és év végi teljesítménye maximálisan fel is jogosítja erre.

Lehetséges SEAT-ok:

SUNRED Engineering (3-4 autó): Pepe Oriola, Fernando Monje (?), (?)

Special Tuning Racing: (1-2 autó): Tom Boardman, (?)

Münnich Motorsport: (3 autó): Markus Winkelhock, Marc Basseng, René Münnich

(?) SEAT Swiss (1 autó): Fredy Barth

Lada

Az oroszoknál viszonylag tiszta a helyzet, két autóval érkeznek jövőre, az egyiket James Thompson, a másikat Alekszej Dudukalo vezeti majd.

Lehetséges Ladák:

Lada Sport (2 autó): James Thompson, Alekszej Dudukalo

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media, ETCC Media, Engström Motorsport, Zengő Motorsport

Hozzászólások