WTCC - Pletykagépezet
Pletykagépezet

Pletykagépezet

LantiLanti
2013/09/10 20:53

Priaulx_arc

Az olaszok imádják a pletykát, a megszellőztetett alapos, de néha teljesen alaptalan információk kikottyintását. Olyan kort élünk, amikor ha valaki a világ egyik végén elböffenti magát, az előbb vagy utóbb a másik végén is hallatszik, de azt már senki sem tudja kinyomozni, ki volt az, és miért.

Szóval olasz barátaink most kicsit szabadjára eresztették a fantáziát, és összedobtak egy jövőbe pillantást a WTCC mezőnnyel kapcsolatban. Hogy ezeknek az információknak van-e bármi alapja, vagy teljesen légből kapott az összes, azt most még nehéz lenne megmondani, de ahogy a szólás tartja: nem hörög a paraszt, ha nem megy rockkoncertre.

Kezdjük a Chevyvel. Ma már írtunk arról, hogy jövőre hat vadonatúj Cruze lehet a mezőnyben, és az olaszok már el is osztották őket. Szerintük a Bamboonál marad kettő, egyet pedig Oriola vezet majd. Két autót a spanyol Campos Racing szeretne megszerezni, akik ezek szerint dobbantanának a SEAT-tól, a hatodik Chevyre pedig Valmiro Presenzini, a Proteam főnöke vetett szemet, aki ütőképes autót akar tenni Mehdi Bennani alá.

Ők úgy tudják, hogy a Honda háromra emeli a gyári autók számát az idei kettőről, a versenyzőkről viszont nem beszéltek. Meglepne, ha ez a pletyka valósággá válna, mert a japánok részéről többször is elhangzott, hogy marad a kétautós felállás a Castrol Honda Racingnél, és szintén két autó kerül privát csapatokhoz. Egy biztosan Zengőékhez, de az sem kizárt, hogy mindkettő.

Matias_Rossi

A Citroen kapcsán az olaszok is a harmadik versenyző kilétét találgatták. A gyártó dél-amerikai törekvései miatt José María Lopez mellett a 29 éves argentin Matías Rossi nevét vélték hallani itt-ott. Rossi a Chevrolet és a Toyota pilótájaként három bajnoki címet szerzett az helyi TC2000 túraautó bajnokságban (2006, 07, 11), és jelenleg is élen áll az összetettben. Emellett úgy tudják, a távol keleten, közelebbről Kínában is szétnéz a francia márka.

De jöjjenek a pikánsabb hírek.

Azt már régóta tudjuk, hogy a Lada jövőre háromautósra növeli a gyári programot, az egyik Grantát pedig biztosan James Thompson vezeti majd, mivel már idén is kimagaslót nyújtott, és hosszú távú szerződéssel rendelkezik. Olasz barátaink úgy értesültek, hogy Thommo mellé az oroszok szeretnék megszerezni Rob Huffot, aki jelenleg az All-Inkl.com Racingnél versenyez egy SEAT Leónnal. A fizetés nem jelentene gondolt, Huffynak sem lenne ellenére, hogy újra gyári csapatnál menjen, kellő mennyiségű tesztlehetőséggel, ám jó kérdés, a SEAT nem akarja-e megtartani, és ha igen, mit tudna felajánlani. A harmadik ülést szinte biztosan egy orosz versenyző kapja.

Huff_Prt_arc

Végül a legjobb: forrásunk szerint Mike Earle és az Arena Motorsport még mindig nem adta fel, hogy a Fordot a WTCC-be csábítsa. A tavalyi program szabályértelmezésbeli problémák miatt sikertelen volt, a gyártó kihátrált, a csapat pedig gyorsan el is adta az autókat a Rotek Racingnek. Earle azonban továbbra is győzködi az amerikai márkát, és az új, szabadabb szabályok talán elgondolkodtatják őket. Olasz barátaink szerint amennyiben ez összejönne, a WTCC történetének egyik legsikeresebb versenyzője, a háromszoros világbajnok Andy Priaulx lehetne a márka húzóembere.

Első körben ez elég hihetetlennek tűnik, de teljes mértékben nem lehet kizárni. Az elmúlt másfél év alatt Priaulx nem tudta elkapni a fonalat a DTM-ben, a brit klasszis tavaly 13. lett az összetettben, legjobb eredménye pedig egy hatodik hely volt. Jelenleg még ennél is rosszabbul áll, egyetlen sovány kilencedik helyezésnek köszönhetően 21. a bajnokságban. Bár a brit 2003 óta a BMW gyári versenyzője, a jelenlegi helyzet sem neki, sem a bajoroknak nem jó. Talán itt az idő váltani, és visszatérni oda, ahol Priaulx az egyik legnagyobb sztárnak számít.

Az ő nevét megemlítve talán Ford is könnyebben szánná rá magát a döntésre.

Persze még így is sokkal nagyobb az esély arra, hogy az egész nem több egyszerű olaszos pletykánál, de ahogy ők, úgy én is szeretek ábrándozni.

Fotó: BMW Motorsport, TS2000, WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások