WTCC - Pletyka: kínai gyártó is lehet hamarosan a WTCR-ben
Pletyka: kínai gyártó is lehet hamarosan a WTCR-ben
Fotó: Lynk & Co

Pletyka: kínai gyártó is lehet hamarosan a WTCR-ben

LantiLanti
2018/08/24 13:02

Francois Ribeiro, az OSCARO WTCR Túraautó Világkupa általános igazgatója nemrég a bajnokság létszámának lehetséges növeléséről beszélt, amely szerinte abban az esetben válhat szükségessé, ha további gyártók szeretnének beszállni.

A francia sportvezető szavai nyomán sokakban kattogni kezdtek a túraautós pletykák gyártásra alkalmas, gyorsan aktiválható gépezetek, és úgy érzem, kezd összeállni egy lehetséges forgatókönyv. Ehhez semmi mást nem kell tenni, csak egymás mellé pakolni a sajtóban eddig megjelent híreket.

Több rangos túraautós oldal, köztük a TouringCarTimes is beszámolt arról, hogy a Volvo korábbi versenyprogramjaiért felelős Cyan Racing (leánykori nevén Polestar Motorsport) egy TCR gép fejlesztésén dolgozik, arról viszont nem szóltak a hírek, hogy melyik utcai modell lehet az alap.

A TC1-ben használt Polestar almárka (sokáig így hívták a Volvo sportos modelljeit) kiesik, ők ugyanis profilt váltottak, és a jövőben már csak elektromos autókat építenek. A Volvo márka használata nem valószínű, mivel a TCR-ben olyan modellek versenyeznek, amelyek a piacon nem riválisai a svéd gyár autóinak.

Nagyjából fél éve jelent meg egy másik hír is, amely közelebb vihet bennünket a megoldáshoz. Tavasszal hozták nyilvánosságra, hogy a Cyan Racinget újraszervezik, és a jövőben a kínai anyacég neve után Geely Motorsportként működik tovább. Egy ilyen procedúra nem könnyű és olcsó, tehát valami miatt a kínaiak fontosnak találták a névváltoztatást.

Talán szimbolikus jelentősége van. Mintha azt üzenné: Christian Dahl csapata már nem csak a Volvo, de a Geelyhez tartozó valamennyi márka motorsport programjáért felel.

Elképzelhető tehát, hogy a Geely a Volvo helyett egy másik márkáját szeretné népszerűsíteni a TCR autóval? Nem kizárt, sőt, egybevágnak ezzel az elmúlt hónapok pletykái, melyek szerint hamarosan egy kínai gyártó is feltűnhet a géposztály soraiban, és a WTCR-ben.

Hogy melyik? Van néhány Kínában értékesített márka a holding portfóliójában, egy viszont kiemelkedik a többi közül. A Geely 2016-ban alapított egy vadonatúj márkát Lynk & Co néven, amellyel elsősorban az európai és az amerikai piacot célozza meg. Az első modelleket Andreas Nilsson rajzolta, aki a Volvo tervezési igazgatói posztját hagyta ott a Lynk kedvéért. Jelenleg három típus létezik: a 01 és a 02 munkanéven futó változat hobbiterepjáró, a 03 viszont egy szedán, amiből akár még túraautót is lehet építeni.

A Lynk & Co autóit 2020-ban kezdik el értékesíteni Európában, formabontó módon. A cég ugyanis nem kereskedésekben, hanem online tervezi eladni termékeit, és nem csak vásárolni lehet majd náluk, de akár előfizetni is egy autóra, az egyre népszerűbb 'car sharing' (autó megosztás) elv mentén. Ahogy ők mondják: nem autót, hanem közlekedési lehetőséget árulnak.

Mivel a WTCR futamok fele továbbra is Európában, egy jelentős része pedig Ázsiában zajlik, a Geely és a Lynk & Co számára elméletben tökéletes marketing alap lehet a Túraautó Világkupa. Persze, amit itt most összehajigáltunk, az nem más, mint az eddig elhangzottak, megjelentek egymás mellé pakolása. Ismertebb nevén: pletyka.

Hozzászólások