WTCC - Pályán támad a Subaru
Pályán támad a Subaru

Pályán támad a Subaru

LantiLanti
2013/09/25 22:03

Subaru_Logo

Régóta lengenek már a pletykák a szélben, hogy a Subaru komolyan érdeklődik a WTCC iránt, ám a konkrétumok továbbra is hiányoznak ahhoz, hogy igazán komolyan vehessük ezeket a híreszteléseket. Legutóbb tavaly novemberre ígérték, hogy döntenek a rali és a pályaversenyzés között, és bár hivatalosan nem közölték az eredményt, a választás úgy tűnik, megtörtént.

A Subaru komoly sikereket ért el a ralisportban, különösen a WRC-ben, ám a gazdasági válságot ők is a japán gyártókra jellemző reakcióval fogadták: kihúzták a dugót. Azóta többször is lehetett arról hallani, hogy visszatérnek, ám a legutóbbi próbálkozást például a Japánt ért súlyos földrengés hiúsított meg.

Pletyka szinten több forrásból is hallottunk olyan híreket, hogy a Subaru egyike volt azon gyártóknak, akik részt vettek az új WTCC-s szabályok kidolgozásában, és egy ideje tartja magát a szóbeszéd, hogy a rali helyett inkább a pályán népszerűsíteni tovább a közönség kedvenc márkát. Sőt, ez már nem csak szóbeszéd.

"Tudom, hogy mindenki azt várja, hogy mondjuk valamit a raliról, de nem fogunk. Azért nem, mert nem fogunk visszatérni a ralisportba. Természetesen igyekszünk tovább támogatni az eddigi partnereket, akik nagyon fontosak számunkra. De új célt tűztünk ki magunk elé, a murváról és az aszfaltútról a versenypályára megyünk át. Bizonyára sokan tudják, hogy néhány éve milyen komoly eredményeket értünk el a Nürburgringen. Oda is szeretnénk visszatérni, közben pedig növelni akarjuk a jelenlétünket a versenypályákon" - mondta David Dello Stritto, a Subaru Europe általános igazgatója a frankfurti autószalonon.

Subaru_koncepcio_1

Hogy ebből végül lesz-e WTCC, azt most még nehéz megmondani, de az irányvonal alapvetően kedvező.

A Subaru számára a szigorú technikai szabályok jelenthetnek némi problémát a Túraautó Világbajnokságon. A japán márka két védjegye a boxermotor és a négykerékhajtás, amelyből az elsőt még csak-csak át lehetne passzírozni a jelenlegi regulákon, a másodikkal viszont komoly gondok lehetnek. A WTCC egyszer már megégette magát a nagyon eltérő technikák engedélyezésével (SEAT TDi), és nem biztos, hogy jó ötlet lenne belevágni egy újabb bonyolult teljesítmény kiegyenlítési játszmába.

Kizárólag általános marketing szempontokat figyelembe véve egyébként az Impreza számára ideális környezet lenne a vb, a kompakt autók között a típus fontos piaci riválisai közé tartozik többek között a Honda Civic, a Citroen C-Elysée, a SEAT León és a Chevrolet Cruze is.

Reméljük hamarosan részletesebb információkat is közzétesznek majd a Subaru jövőbeni terveiről.

Fotó: Bende Imre

Írta: Lanti

Hozzászólások