WTCC - Pályabejárás O'Younggal

Pályabejárás O'Younggal

LantiLanti
2012/10/29 17:00

Hazai versenyére készül Darryl O'Young Sanghajban, így nem véletlen, hogy a WTCC hivatalos honlapján őt kérték fel a kínai pálya bemutatására. A WTCC mezőnye nem pontosan ugyanazt a vonalvezetést használja majd, mint amin a Forma-1-es kínai nagydíj során mennek, hanem egy picivel rövidített változatot. A rajzon feketével az F1-es nyomvonal látható, a túraautósok azonban a 4-es kanyar után a szürke vonalon haladnak tovább, teljesítik a lassítót, majd a 8-as kanyar előtt térnek vissza a forma-1-es pályára.

"Párszor mentem már ezen a körön, úgyhogy valóban hazai pályának számít. Elsőre azt lehet elmondani, hogy ez egy elég hosszú pálya, hiszen csak egy kis részt hagyunk ki belőle" - kezdte a bemutatást O'Young.

"Az első kerék hajtású autóval versenyző csapatok valószínűleg az egyes és a tizenkettes kanyar miatt aggódnak majd leginkább. Most még nehéz megmondani, hogy mennyire veszik majd igénybe a gumikat. Az egyes kanyart negyedik sebességi fokozatban kezdjük, ami elég nagy tempót jelent, a végére viszont kettesig kapcsolunk vissza. Itt komoly megterhelést kapnak a bal első gumik, mert a kanyar közben fékezni is kell."

"A tizenkettes kanyar viszont pont ennek az ellentéte, hiszen szűken kezdődik, és aztán nyílik ki kicsit. Másodikban indítod, és onnan kezdesz gyorsítani valamint felváltani. Általában már a kanyar kijárat előtt elváltod az ötödiket. Ráadásul ez egy kicsit döntött és lejtős forduló, úgyhogy szintén jelentős terhelést kapnak majd a bal első gumik. Ez nagyon fontos része a pályának, hiszen egy kb. egy kilométeres egyenes követi."

"Az egyenesben öt autó is elfér egymás mellett, úgyhogy biztosan nagy csata lesz a szélárnyékért és a pozíciókért. Az egyenes végén pedig egy óriási féktáv következik, és egy kanyar, amit másodikban veszünk. Ott garantáltan lesznek előzések a versenyeken. Onnantól pedig az egyes kanyarig gyakorlatilag megint padlógáz."

"A hosszú egyenesekben jól jön a nagy motorerő, de az is legalább ennyire fontos, hogy a két legérdekesebb kanyarra hogyan tudod beállítani az autót. Nehéz lenne előre megmondani, hogy melyik számít majd többet. 

"Egyébként technikás pályának mondanám Sanghajt, bár első ránézésre nem tűnik annak, de minden kanyarnak megvan a maga kis trükkje. Remélem, ezekből tudok majd profitálni" - zárta O'Young.

A Bamboo Engineeringhez visszatérő hongkongi nem kis előnnyel érkezik majd Sanghajba, hiszen még a mögöttünk lévő hétvégén is versenyzett itt, mi több győzött az Audi R8 LMS kupában. A vendégpilótaként induló O'Young egyből megszerezte a pole-t, majd rajt-cél győzelmet aratott az első futamon. A másodikon is vezetett, ám a kilencedik körben egy defekt miatt kiállni kényszerült.

"Remek felkészülés volt ez a kínai WTCC hétvége előtt. Idén még nem versenyeztem az F1-es sanghaji pályán, úgyhogy örülök, hogy mehettem pár kört mielőtt a bamboos Chevrolet Cruze volánja mögé ülök. Nagyon várom már a sanghaji és a makaói versenyt, szeretném a maximumot kihozni magamból a hazai pályáimon" - mondta O'Young a WTCC hivatalos honlapjának.

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media, Wikipedia, Audi

Hozzászólások