WTCC - O'Young sponzornyomásra váltott

O'Young sponzornyomásra váltott

LantiLanti
2012/12/07 13:09

Nehéz éven van túl Darryl O'Young, de legalább a vége jól sikerült. A hongkongi versenyző a szezon jelentős részében valós tudása alatt teljesített a Special Tuning Racing SEAT Leónjával, ami végül ahhoz vezetett, hogy Sonoma után búcsút intett az újonc brit istállónak, és visszatért korábbi csapatához, a Bamboo Engineeringhez. O'Young azonban a Touring-Cars.net oldalnak elárulta, nem az eredmények hiánya miatt váltott.

"Sok balszerencsés pillanatom volt a Special Tuning Racingnél, kezdve a Monzai tűzesettel. Egy szorgos, keményen dolgozó csapatot ismertem meg bennük, és opciós jogom volt, hogy náluk maradjak. De a szponzorom végül úgy döntött, hogy váltsunk, és így visszatértem a Bamboo Engineeringhez, ahol nagyon megkönnyítette a dolgomat, hogy ismertem a csapatot és az autót" - mesélte O'Young.

Elsőre azonban úgy tűnt, a csapatváltás sem hoz szerencsét a hongkonginak, Suzukában és Sanghajban sem sikerült pontot szerezni a Chevrolet Cruze-zal. Makaó viszont sok mindenért kárpótolta, az idényzárón ugyanis mindkét futamon megnyerte a privát értékelést.

"Makaó volt a 2012-es szezon fénypontja, igazából ez volt az egyetlen igazán jó pillanat idén. Főleg, hogy a hazai versenyemről volt szó, és csodálatos élmény a hongkongi szurkolók előtt autózni. Ezzel a két privát győzelemmel annyi pontot szereztem, mint addig az egész évad során. Ez a siker a csapaté is volt egyben, hiszen nagyon keményen dolgoztak, hogy megjavítsák az autót, miután összetörtem az edzésen a Mandarin kanyarban."

A hongkongi az a típusú versenyző, aki nem tud meglenni sokáig, ha nincs egy kormány előtte. Idén 25 versenyhétvégén állt rajthoz, a WTCC mellett egy Lamborghini Gallardoval teljesítette a GT1 Világbajnokságot, illetve több ázsiai és európai endurance futamon is részt vett az Audi pilótájaként.

"Hiszek abban, hogy jó, ha az ember különböző autókkal versenyez. Nehéz csak a túraautóval formában tartanod magad. Osztom Tom Coronel életfilozófiáját: versenyezz annyit, amennyit csak tudsz. Összességében ez egy fantasztikus szezon volt számomra. 25 hétvégét versenyeztem végig, és megnyertem a Bathurst 12 órást. A WTCC alakulhatott volna jobban is, majdnem minden fordulón megsérült az autóm. A GT1-ben Peter Kox-szal mentem együtt, akitől rengeteget tanultam, úgyhogy köszönöm a szponzoraimnak, hogy mindezt lehetővé tették" - értékelte a szezont O'Young.

Ettől függetlenül jövőre már nem szeretne két világbajnokságon egyszerre szerepelni.

"Remélem, hogy 2013-ban is visszatérhetek a WTCC-be, ami egy nagyon erős bajnokság, ázsiai versenyekkel és jó pilótákkal. A GT1 megszűnt, és még nem tudni mi lesz helyette. Viszont biztosan indulok az Ázsiai Le Mans Sorozatban  és a Dubai 24 óráson egy Aston Martinnal. Rajthoz állok a Daytonai 24 óráson is egy Porschével, ez lesz a negyedik versenyem ott. Szerintem a WTCC és pár ázsiai futam elég lesz jövőre."

Ám van egy titkos álma is O'Youngnak, amire azonban egyelőre kevés esélyt lát.

"Egy nap szeretném kipróbálni magam a BTCC-ben is, gyerekkorom óta imádom nézni a bajnokságot. A jelenlegi szponzoraim számára azonban nem lenne sok értelme nemzeti bajnokságokban indulni, nekik a globális színtér kell" - zárta O'Young.

A hongkongi végül 14. lett idén a WTCC-ben, a Yokohama kupát pedig a hatodik helyen zárta. Én személy szerint remélem, hogy marad, mert jó srác. Íme a bizonyíték:

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media, ACO, Darry O'Young

Hozzászólások