WTCC - Őrült fejlesztés a Hondánál

Őrült fejlesztés a Hondánál

LantiLanti
2012/09/02 10:58

A Honda szlovákiaringi tesztje során a versenyzők mellett a vezetőkkel és a mérnökökkel is volt alkalmunk találkozni. A már korábban említett kerekasztal beszélgetés során több érdekesség is kiderült. Alessandro Mariani például őrült ("crazy") fejlesztési programnak nevezte a japán gyár jövőbeli terveit, hiszen rengeteg munkát akarnak elvégezni a következő szezon rajtjáig. A Honda két mérnöke, Masahiro Matsumoto és Kazuo Sakurahara részletesebben is kifejtette a rájuk váró feladatokat.

"A jelenleg futó autó még számtalan változáson esik majd át a 2013-as szezon rajtjáig. Folyamatosan zajlik a fejlesztési munka, a következő évadra pedig új kasztnit és új motort is építünk. Még a három ázsiai verseny során is módosítunk majd a kocsin, és az is biztos, hogy Suzukában, Sanghajban és Makaón nem azt a motort használjuk, amivel a Szlovákiaringen mentünk. 2013-ra pedig még egyet lépünk előre" - mondta Matsumoto.

Egy korábbi cikkben már említettük, hogy az idei három futamon csak nemzeti homologizációt kap a Civic, amit a svéd szövetségen keresztül intéz a csapat. Ez olcsóbb, és gyorsabban kész van, mint az FIA papírok. A végleges 2013-as kocsi azonban már nemzetközi homologizációt kap.

"Ha egyszer lehomologizáltatunk egy motort, akkor azon már nagyon macerás változtatni. Azt szeretnénk, ha erős motor kerülne a Civicbe, olyan, ami képes felvenni a versenyt a Chevrolet-vel. Ehhez viszont egy komoly fejlesztés program kell, így a végleges blokk csak a 2013-as autóba kerül bele"  - tette hozzá Sakurahara.

A szót ekkor Alessandro Mariani ragadta magához, aki röviden beszélt a Honda Racing Team JAS-ra váró feladatokról.

"Hihetetlen hónapok állnak mögöttünk. Februárban kezdtük el építeni az autót, augusztusban pedig már pályán is kipróbáltuk a vallelungai teszt alkalmával. Rengeteg tesztkilométer van a kocsiban és a motorban, hozzávetőlegesen úgy 6500 kilométerről van szó. Közben folyamatosan jönnek-mennek az információk és az alkatrészek Európa valamint Japán között. Nincs mese, jó autót akarunk építeni, és ez sosem könnyű" - magyarázta Mariani.

"Igyekszünk hatékonyan és agresszívan kihasználni a rendelkezésre álló időt, mert az első pillanattól kezdve versenyképesek szeretnénk lenni. Nem azért jöttünk, hogy velünk is csak többen legyenek, nyerni akarunk. Éjjel-nappal dolgozunk, és ezt értsék szó szerint! Elég gyakran van szükség éjszakai műszakra is. Nincs időnk a pihenésre" - zárta Mariani.

És tényleg nincs. A Honda jövő hét szerdán és csütörtökön már Vallelungában tesztel, majd még ebben a hónapban Portimaoban is megkergetik a Civicet. A suzukai verseny előtt pedig Japánban is megtesznek néhány ezer kilométert egy egyelőre még nem ismert pályán.

Fotó: Bernard Asset

Hozzászólások