WTCC - Norbi: nem használtuk a fejlesztéseket
Norbi: nem használtuk a fejlesztéseket
Fotó: WTCC Media

Norbi: nem használtuk a fejlesztéseket

LantiLanti
2014/10/29 15:38

Michelisz Norbi tud formát időzíteni, a Zengő Motorsport pilótája a Honda hazai versenyén teljesítette idei legjobb hétvégéjét; egy harmadik és egy negyedik helynek köszönhetően 27 pontot szerzett Suzukában, és ezzel ha csak picivel is, de felülmúlta a 26 pontos termasi fordulót.

A magyar versenyző számára az összetett szempontjából is jól alakult a japán forduló, 28-ról öt pontra csökkentette hátrányát Tiago Monteiroval szemben, és a második futamot nyerő Gabriele Tarquinit is sikerült maga mögött tartania, így jó esély mutatkozik arra, hogy a makaói idényzárón a legjobb nem-citroenes pozícióért is harcban legyen.

Norbi azóta már hazaért Suzukából, pihent is egy kicsit, így szerda délelőtt sikerült Vele beszélgetnem a Japánban történtekről. Szokás szerint inkább az apróbb részletekre mintsem az általánosságokra voltam kíváncsi. Például szóba került a Sanghaj után beígért futómű fejlesztés, egészen pontosan egy új gátló.

"Pénteken a teszten kipróbáltuk az új lengéscsillapítót, de állítás nélkül nem hozott érezhető változást, így végül Gergővel úgy döntöttük, ezen a hétvégén maradunk az eddig használt gátlónál. A lengéscsillapító tipikusan egy olyan alkatrész, ami pár tizedet hozhat, de ehhez pontos finomhangolásra van szükség, amire pedig a versenyhétvégék feszített tempójában nincs lehetőség" - mondta Norbi a WTCC Blognak.

Természetesen szóba került a zengős pilóta két koccanása is. Az egyik az első futamon történt, amikor a ritmusából kibillentett Hugo Valente tolta meg Norbit a sikán előtt, a másiknál pedig ugyanott a magyar pilóta volt a pöckölő fél, Dusan Borkovic pedig az elszenvedő. A meglökött versenyző a sikán levágása után egyik esetben sem került hátrányba, így nem büntettek a felügyelők.

"Nagyon szerettem volna megelőzni Borkovic-ot, hogy egyrészt távolabb legyek a Citroenektől, másrészt tudjam segíteni Tarquinit. De rendkívül okosan játszott a sikán előtt, utólag el is ismerte, pontosan tudta, mire készülök. Mindketten nagyon rövidet fékeztünk, annyira, hogy szerintem akkor sem tudott volna befordulni, ha nem koccanok neki. Így viszont büntetlenül levághatta a sikánt, és még egy kis előnyt is szerzett. Nagyon okosan csinálta. Korább Rob Huff is játszott ugyanilyet Yvan Mullerrel Portóban."

"A Valente eset kicsit más volt, ott teljesen egyértelműen látszott, hogy nem tudott volna befordulni olyan tempóval. A felügyelők azzal nem is foglalkoztak, hogy én levágtam a sikánt, csak azt nézték, hogy Valente lekényszerített-e a pályáról" - mesélte Norbi.

Michelisz_unnep

Három év Suzuka-East szenvedés után (kivéve a tavalyi első futamot) idén végre a teljes GP pályán versenyezhetett a WTCC mezőny, és mindenki az előzések számának gyarapodására készült. Ehhez képest az első futam egy merő vonatozás lett, és egyedül Tom Chilton parádés előzése hozott némi színt a szürkeségben (Valente volt az elszenvedő fél).

"Érdekes kérdés, hogy miért nem volt több előzés, hiszen mindenki arra számított. Bár az év elején túllihegték az aerodinamika fontosságának növekedését, itt Suzukában talán mégis tetten érhető volt a dolog. A vonatban haladva gyorsabban koptak az első gumik, és elképzelhető, hogy emiatt tudtunk csak keveset előzni."

"Ettől függetlenül továbbra is imádom Suzukát, és minden pályán töltött percet élveztem. Ha lehetne választani, mind a 12 hétvégét itt futnám" - viccelődött a Zengő Motorsport versenyzője.

Norbi elmesélte még, hogy az időmérő után Gabriele Tarquini elismerően beszélt a teljesítményéről, az olasz veterán azt mondta, a magyar pilóta körénél valószínűleg ő sem tudott volna jobbat menni még hibátlan teljesítménnyel sem. Szóba került Makaói is, ahol szeretné megszerezni az összetett negyedik helyet, de semmiképpen sem játszik majd a fordított rajtrácsos pole-ra, amit túl kockázatosnak tart.

Végezetül, az egyik hazai bulvárlap ma cikket közölt arról, hogy értesülésük szerint Norbi ajánlatot kapott a Hondától, sőt egy összeget is közzétettek. Az írás nem kerülte el a figyelmünket, és nem is vonjuk kétségbe a számok korrektségét, de a WTCC Blog úgy döntött, nem akar Michelisz Norbi zsebében turkálni. Ha összejön a gyári szerződés, és Norbi úgy érzi, meg akarja osztani a nyilvánossággal a járandósága mértékét, akkor azt mi is közzétesszük, addig viszont nem kívánunk foglalkozni a "mennyit keres majd Norbi" kérdéssel.

Ezzel kapcsolatban a magyar pilóta csak annyit mondott, neki az a legfontosabb, hogy jövőre minden eddiginél versenyképesebb autót és több tesztlehetőséget kapjon. Ha ezzel együtt a fizetése is nő, annak csak örül, de semmiképpen sem a felkínált kereset alapján dönt majd a hogyan továbbról.

Hozzászólások