WTCC - Norbi: megvan a fonal!

Norbi: megvan a fonal!

LantiLanti
2012/11/03 12:41

Aggodalmak és visszafogott FP-k ide vagy oda, Michelisz Norbi ismét kitett magáért, és Sanghajban két gyári Chevrolet-t megelőzve harmadik lett az időmérőn. A Zengő Motorsport pilótája a Q1-ben Mehdi Bennani, a Q2-ben pedig Tom Coronel mögött fogott szélárnyékot, a BMW pedig rácáfolt a kritikusok félelmeire, és elég erősnek bizonyult az 1.3 kilométeres egyenesben is. Pedig az időmérő előtt még abban is csak reménykedni tudott a csapat, hogy sikerül bejutni az időmérő második részébe.

"Nagyon boldog vagyok, hogy bebizonyítottuk, a suzukai hétvége csak egy botlás volt, és nem az a realitás. Sikerült újra megtalálnunk azt a fonalat, ami Sonomában megvolt, ott folytattuk, ahol Amerikában abbahagytuk. Nagy szükségünk volt erre a sikerre. Igazából nem történt különösebb csoda, csak annyi, hogy amikor feltettük az új gumikat, nagyon jó lett az autó balansza. Ugyanazokat a beállításokat használtuk az időmérőn, mint eddig, és mindenki láthatja, hogy működtek. Hogy Suzukában miért nem ment, azt még mindig nem tudom, de nem is akarok már foglalkozni vele" - mesélte Norbi a Túraautó Hírblognak.

A magyar pilóta maximalizmusa ezúttal is a felszínre tört, de erről meséljen inkább a csapatfőnök.

"Képzeljétek el a feelinget: állunk a boxban a Q2 végén, és várjuk Norbit. Megérkezik a BMW, betoljuk, Norbi kiszáll, és elkezdi mondani, hogy csak azt sajnálja, hogy a gyors körén meg kellett előznie Coronelt, mert legalább másfél tizedet otthagyott. Ránézek a táblára és mondom neki: 'ja, úgy első lettél volna'. Nagyon jót tett ez a siker az egész csapatnak, szükségünk volt erre az impulzusra Suzukát követően. Ezek után akárkivel tárgyalunk, mindenkinek bátran a szemébe mondhatjuk, hogy egy 3-4 éve nem fejlesztett technikával megelőztünk két gyári Chevyt" - mondta Zengő Zoli.

Audiatur et altera pars! Norbit is megkérdeztük az esetről.

"Tényleg így volt. A Q1-ben az első körömben MacDowall mögött találtam szélárnyékot, de az egyenes végén már túlságosan ráestem. A kerékcserét követően Bennani és Coronel után mentem, Bennani Coroneltől kapott szélárnyékot én pedig Bennanitól. Először mindketten megelőztük a hollandot, aztán én elmentem Bennani mellett is, de közben pár tized ottmaradt. A Q2-ben pedig megint Coronel mögé kerültem, és az egyenes végén utolértem, úgyhogy muszáj volt előzni. Legalább másfél tizedet veszítettem. De nem akarom, hogy bárki is azt gondolja, elégedetlen vagyok, mert nagyon örülök ennek az eredménynek" - magyarázta Norbi.

Miután a BMW megérkezett a parc ferméből, Bári Gergő vezetésével a csapat letöltötte az adatokat, és elindult a telemetriázás.

"Ilyenkor összehasonlítjuk az egyes köröket, és azon belül a szektorokat, és megnézzük, hol lehetne még javulni kicsit. Ezzel elmegy egy-két óra, utána pedig indulok vissza a szállásra. Ma még egy vacsora vár rám, aztán pedig jöhet a pihenés, mert holnap fontos napunk lesz" - zárta a kétszeres futamgyőztes.

És mielőtt elsikkadna, a privát pole-nak köszönhetően Norbi 11 pontra növelte előnyét a Yokohama kupában.

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások