Nemzetközi - Superstars áttekintő

Superstars áttekintő

LantiLanti
2012/06/29 21:24

Pénteken két egyórás tesztel kezdetét vette a Superstars sorozat első hungaroringi hétvégéje. Az utolsó pillanatban meghirdetett edzésre csak a mezőny fele jött ki (a szervezők nem akarták még egy napra kifizetni a Hungaroring teljes biztonsági készültségét, így a résztvevőknek alá kellett írniuk, hogy saját felelősségre tartózkodnak a pályán), de legalább láttuk, hallottuk az autókat, és van pár referencia idő a holnapi edzések előtt. Most röviden bemutatjuk a mezőnyt, és hogy kitől mit várhatunk a hétvégén.

A sort természetesen Norbival kezdjük, aki mindkét teszten ment, az elsőn 17, a másodikon 7 kört, előbbin 1:57.8-as idővel 8., utóbbin 1:54.1-es eredménnyel második lett. Nem hajtotta a gépet, főként használt Hankookokon ment. A cél csak annyi volt, hogy megtegyen néhány kört a pályán, lecsekkolják az alapbeállításokat, stb. Norbi jól érezte magát az autóban, bár elképesztően melege volt, még jó fél órával a teszt után is folyt róla a víz. De mosolygott, mind mindig, mert Ő már csak ilyen…

„Egyszerűen csak jól akarom érezni magam. Örülök annak, hogy lehetőségem van egy más versenyautót kipróbálni. Jó újra itthon versenyezni. Megyek majd, ahogy csak bírok, de hogy ez mire lesz elég, az csak holnap derül ki. A mai eredményekből még nem kell sok következtést levonni, ez csak egy tét nélküli teszt volt, néhány esélyes nem is indult, és én is érzem, hogy maradt még ez-az a kocsiban. A Hankook gumikat szoknom kell, de remélem, holnapra összeáll a dolog. A forma-1-es pilóták, Klien és Liuzzi biztosan nagyon erősek lesznek, aztán ott vannak az Audik, illetve a másik BMW-s csapatnál Biagi. Úgyhogy attól nem félek, hogy könnyű dolgom lesz…” – mondta egy igazi norbis nevetés kíséretében a zengős pilóta.

Kisebb problémát jelent, hogy egyelőre nem sikerült igazán kényelmes üléspozíciót találni számára, de reméljük, ez a versenyig megoldódik. Az autó szervizelését az olaszok végzik, a Zengő Motorsport ebben a projektben nem vesz részt, egy zengős lakókamion mégis ott áll a Giudici sátor mellett, Zoli ugyanis minden megtesz azért, hogy Norbi itt is eredményes legyen.

A sátor dolog nem elírás. Bár hivatalosan a Superstars mezőnye a főattrakció, a Ferrari Challenge autói foglalhatták el a boxokat, a túraautók pedig a paddock másik oldalán sátrak alatt állnak. Az ok prózai, a szervezők így szeretnék még közelebb hozni a technikákat a paddock jegyért fizető nézőkhöz.

És akkor nézzük az ellenfeleket. Kezdjük a három Audi RS5-tel, melyek közül egyik sem indult a teszten. A svéd Johan Kristofferson vezeti a bajnokságok (akárcsak az STCC-t), Gianni Morbidelli pedig nemigen szorul bemutatásra; 67 forma-1-es futamon indult a kilencvenes években, 2009-ben megnyerte a Superstarst, 2007-ben és 2009-ben pedig a Superstars olasz bajnokságában győzött. A harmadik RS5-öt az Audi fiatal tehetsége, a 18 éves Thomas Schöffler vezeti. A négykarikás márka nyomasztó fölényben volt a szezon elején, így az előző forduló óta +100 kilót és kisebb szűkítőt kaptak, ám ennek ellenére Morbidelli és Kristofferson abszolút esélyesnek számít.

A tavalyi bajnok márka, a Maserati Quattroporte is komoly ellenfél lesz, bár a teszten ők sem erőltették meg magukat, csak az elsőn futott a két kocsi. Az 1-es rajtszámú autó idénre sztár-átjáróház lett, ment már vele, Mika Salo, Christian Fittipaldi, az elmúlt két futamon pedig Johnny Herbert. Ezúttal Christian Klien a pilóta, aki az első teszten harmadik lett 55.4-es idővel. Csapattársa, Mauro Cesari – egy pocsék szóviccel élve – nem tartozik a szupersztárok közé.

A Team BMW Dynamics tavaly még ROAL Motorsport néven futott, ám miután Roberto Ravaglia idén már két autót indít a WTCC-ben, a Superstars bizniszt inkább eladta. Ez a legerősebb BMW-s csapat a mezőnyben, Thomas Biagi, a kétszeres FIA GT győztes pedig a bajnoki cím egyik várományosa. Stefano Gabellini szintén veszélyes lehet, ha jó napot fog ki, Franco Fumi pedig most csatlakozik az istállóhoz. Ő tavaly második lett az olasz SEAT León kupában. Biagi az első teszten második, a másodikon harmadik lett, Gabellini mindkettőn ötödikként zárt, Fumi pedig egy 8. és egy 11. hellyel melegített.

A harmadik BMW-s istálló, a W&D Racing a pontszerzését lehet csatában, a két régebbi, E90-es M3-at az san marinoi Walter Meloni, és fia, Paolo vezeti majd. A családi csapat inkább a hosszú távú versenyeken volt eddig eredményes, Paolo tavaly olasz endurance bajnok lett. Egyik autójuk sem futott a teszten.

Az Audik és a Maseratik mellett a Mercedesekre kell még nagyon figyelni, különösen a Caal Racing két autójára, amely stuttgarti támogatással fut. A korábbi Red Bull, Torro Rosso, Force India és HRT pilóta, Vitantonio Liuzzi jelenleg harmadik a bajnokságban (Kristofferson és Biagi mögött), viszont mindkét teszten övé volt a legjobb idő. Csapattársa, Max Mugelli sem lassú, aki az olasz GT bajnokságban ért el szép eredményeket korábban.

A Caal mellett még egy csapat megy Mercedesszel, a Romeo Ferraris. A kolumbiai Camilo Zurcher még csak tanulja a szakmát, nemrég jött át a formaautók világából. Korábban szerelőként dolgozott több GP2-es csapatnál is, úgyhogy az autó beállításával biztos nem lesz gond. Andrea Larini pedig jó ismerős, két éven át versenyzett Zengő Zoltán csapatánál a SEAT León spanyol bajnokságban és az Európa-kupában. Mindketten csak a második tesztre jöttek ki, Larini 9., Zurcher 11. lett.

Aztán ott vannak még a közönség kedvenc Jaguárok, szám szerint kettő. A 2006-os olasz Superstars bajnok Max Pigoli bármikor veszélyes lehet, Domenico Ferlito, a csapattulajdonos fia pedig tapasztalatot gyűjthet a hétvége során. Ennek jegyében mindkét teszten ment, az elsőn 9., a másodikon 7. lett. Pigoli csak a másodikra jött ki, ahol 10.-ként zárt.

Végül, de egyáltalán nem utolsó sorban a Solaris Motorsport és a mezőny egyetlen Chevrolet Luminája. Francesco Sini nem kis meglepetésre megnyerte a második mugelloi futamot, úgyhogy vele mindenképpen számolni kell. A narancs-fekete Lumina mindkét teszten futott, úgyhogy csak a csapat tartalékautóját tudtuk lekapni. Az elsőn egy hetedik, a másodikon egy negyedik hely jött össze.

Végezetül itt a két pénteki teszt végeredménye:

 

Hozzászólások