WTCC - Nemzeti homologizáció a Hondának

Nemzeti homologizáció a Hondának

LantiLanti
2012/10/11 15:51

Ahogy arról már korábban is beszámoltunk, a JAS Motorsport nem szerzi meg az FIA nemzetközi homologizációját az idei évre, így a gyári Honda a Chevrolet-vel, a SEAT-tal, a Forddal és a BMW-vel ellentétben nemzeti papírokkal indul az idei szezon hátralévő három futamán. A csapat Svédországban intézte a homologizációt, és az STCC szabályoknak megfelelően készültek a papírok.

A Túraautó Világbajokság szabályai nem csak olyan autókat engednek rajthoz állni, amelyek az nemzetközi S2000-es előírások szerint épültek, hanem nyitva hagyják a kaput a kisebb részletekben eltérő nemzeti bajnokságokban futó túraautók számára is. Fenntartják azonban a jogot, hogy a kompenzációs rendszer keretein belül kiegyensúlyozzák az esetleges különbségeket.

Idén a SUNRED SR León a spanyol szövetség nemzeti homologizációjával mehet a WTCC-ben, ám az FIA +20 kilós kompenzációs súlyt szabott ki, és csak a 2012-es szezonra adott indulási engedélyt. Ezzel próbálták enyhíteni a SEAT motorhiányából származó problémákat. De tavaly például a Volvo is STCC-s homologizációval versenyeztette a C30-at, mivel az utcai változat háromajtós, a WTCC szabályok pedig tiltják az ilyen kasztni használata. De emlékezhetünk a 2011-es makaói eseményekre is, amikor a hongkongi 778 Autosport szeretett volna rajthoz állni az STCC-s papírokkal rendelkező Peugeot 308-al. Az autóban lévő üzemanyagtank viszont nem felelt meg a homologizációban előírtaknak, a technikai ellenőrök pedig kizárták a kocsit.

A Honda viszont nem azért döntött a nemzeti homologizáció mellett, mert az új Civic nem felel meg a WTCC előírásoknak. Az ok sokkal egyszerűbb, nemzetközi FIA papírokat csak az év bizonyos szakában lehet kiváltani, ráadásul lassabb, és költségesebb, mint egy nemzeti. Abban viszont biztos lehet mindenki, hogy a téli fejlesztések után az autó végleges változatához már elkészítik a nemzetközi papírokat is.

Az FIA nemrégiben hivatalosan is közölte, hogy elfogadja a japánok STCC-s homologizációját, és a több első kerekes autóhoz hasonlóan 1150 kilóban határozta meg a Honda Civic gyári minimumsúlyát, azaz Monteiro autója alapból 10 kilóval könnyebb lehetne, mint az 1160 kilós Chevrolet Cruze. Azt feltételes módban írom, mert új nevezőként a Honda automatikusan +40 kilós ballaszttal kezd majd, és csak a makaói versenyen kapcsolódik be a kompenzációs rendszerbe.

Fotó: Bernard Asset

Hozzászólások