WTCC - Nash másodszor
Nash másodszor

Nash másodszor

LantiLanti
2013/06/30 20:13

Nash_porto_r2

Picit fura érzés volt Michelisz Norbi nélkül kezdeni a második portói futamot, és talán csak a túlméretezetten piros-fehér-zöld aortapumpám miatt esett rosszul, hogy az élő adásban egy pillanatra sem foglalkoztak azzal, hogy a mezőny egyik legjobb versenyzője nem tud rajthoz állni a versenyen... Ettől függetlenül azt gondolom, jó műsort csináltak a srácok, és egy fél órára sikerült elűzniük belőlünk az aggodalmakat.

Az elemzés ki mással kezdődhetne, mint James Nash-sel. A 27 éves brit idén váltott Fordról Chevyre, és Portugáliában már a második győzelmet szerezte a Bamboo Engineeringnek. Pedig ezen a héten indult először Portóban, és edzéseken még nagyon nem úgy tűnt, hogy diadalmenet lesz a vége. A nagy hőség (60 fok a pilótafülkében) ellenére viszont körről körre növelte előnyét a címvédő Rob Huffal szemben, a hajrá kezdetén már több mint hét másodperccel vezetett, végül öt és féllel nyert. Persze nagyban segítette, hogy mögötte agyba-főbe gyilkolták egymást az ellenfelek, de ez semmit sem von le az érdemeiből, le a kalappal előtte.

Az adás közben már fejtegettem, hogy két honfitársára nézve igencsak elgondolkodtató Nash idei szereplése. Csapattársa, Alex MacDowall második évét futja a Chevrolet-vel (ráadásul előtte is ezzel a márkával ment a BTCC-ben), ám eddig két sovány dobogó (két harmadik hely) a mérlege, miközben a Fordtól télen igazolt Nash már két győzelemnél jár.

Aztán ott van korábbi fordos csapattársa, Tom Chilton, aki azt hitte, megütötte a főnyereményt, amikor a RML-hez szerződött, ám hiába versenyezhet a legjobb chevys csapatnál Yvan Muller beállításait használva, eddig neki is "csak" három dobogó sült ki (két második és egy harmadik hely.)

Ezzel persze nem Chiltont és MacDowallt akarom kritizálni, inkább arra próbálok rámutatni, hogy Nash mennyire jó teljesítményt nyújt.

Akárcsak Huff, aki egy második és egy negyedik hellyel ismét egy remek hétvégét zárt. Talán ha nem kapja meg Michel Nykjaert a második futamon... Bár aki egy kicsit is otthon van a WTCC-ben, az tudja, a dánt maga mögött tartani egy futamon keresztül legalább akkora fegyvertény, mintha nyert volna. Mindegy, egyértelműen kilóg a seatosok közül, és ezzel hétről hétre bizonyítja klasszisát. Gyári csapatnál a helye, hogy ismét a világbajnoki címért harcolhasson.

Nykjaer_porto_chevrolet_nika

Számomra Nykjaer volt a második futam egyik hőse. A hatodik helyről indult, befűzte Oriolát, Thompsont és Bassenget, Huffba viszont beletört a bicskája. Pedig ha utat talál mellette a verseny elején, könnyen lehet, hogy a futamot is megnyeri. Akárcsak a címvédő, ő is hétről-hétre bizonyít, és ez igaz a Nika Racingre is. Itt a helyük a WTCC-ben!!!

Pepe Oriola nagyszerűen alkalmazkodott a Chevrolethez, ha az év eleje óta ezzel az autóval mehet, gyanítom, most nem lenne ekkora előnye Mullernek az összetettben. Parádés volt, ahogy beültette Chiltont a hintába, majd a hajrában ugyanezt megcsinálta Thompsonnal, igaz, a ladást közben meglökték.

Marc Bassengen még érződött, hogy szoknia kell az autót és a bajnokságot. A második helyről indult, de Huff lerajtolta, majd Nykjaer is elment mellette. Sokáig tartotta magát a negyedik helyen, ám a végén hibázott egy picit, és Oriola kihasználta a helyzetet. Az elmúlt versenyeit látva azonban óriási előrelépést hozott számára Portó, és reméljük a jövőben egyre többször látjuk majd ezt a formáját. Huff teljesítménye bizonyítja, hogy az autó képes a jó eredményre, már csak a mindig alázatos németnek kell kiegyensúlyozottan a legjobbját hoznia. Monza, Marrakesh és Portó is bizonyítja, hogy a gyorsaságnak nincs híján.

Thompson_porto_lada

James Thompson ismét egy masszív pontszerzéssel örvendeztette meg a Ladát, ráadásul ez volt az első hétvégéjük, amikor mindkét futamon a top10-ben végeztek. A negyedik rajthely láttán talán némileg vérmesebb reményeink is lehettek, ám úgy tűnik, a Granta egyelőre az 5.-6. hely környékére jó, és szerintem JT mindent kihozott ebből a versenyből, amit lehetett. Nykjaerrel szemben ma kevés ellenszer volt, Oriola előzésénél pedig Muller meglökte.

Yvan Muller szeme előtt gyanítom, egy argentin zászló lebegett az egész második futam alatt. 131 pontos előnye birtokában semmi szüksége nem volt a kockáztatásra, és nem is kísértette az Istent. Amikor lehetőség nyílt (pl. mikor Oriola visszaengedte Thompsont egy sikánlevágás után) megpróbált előzni, egyébként pedig várt a tiszta lehetőségekre. Amiből ezúttal nem sok adódott, így megvonta a vállát, és befutott hetediknek. Biztosan nem fog forgolódni emiatt az ágyában ma éjjel, hiszen még így is 122 pont az előnye Nykjaerrel szemben.

Kitérnék még Tiago Monteirora, aki a 14. helyről indulva 11. lett, ezúttal tehát lemaradt a pontszerzésről. Fekete nap volt a mai a Honda számára, egyedül a portugál első versenyen szerzett két pontjával gazdagodtak vasárnap. Tarquini autóját ki kell kérni a parc fermé alól, így az olasz a sor végéről rajtolt, és nem kockáztatott, 20. lett. Arról pedig már eleget írtunk, hogy Michelisz Norbi miért nem tudott rajthoz állni a második futamon.

A második portói futam végeredménye:

R2_porto

A két portói futam rendesen megbolygatta az üldözők sorrendjét. Yvan Mullernek már a nyomát is csak távolról látják az ellenfelek, a háromszoros világbajnok előnye 122 pont. Szegény Gabriele Tarquini ezen a hétvégén beállt titkos ügynöknek, a dupla nulla viszont most egyáltalán nem volt menő, a másodikról az ötödik helyre csúszott vissza. A tengerentúli szezon kezdete előtt Nykjaer lett Muller legközelebbi riválisa, James Nash pedig életében először fellépett az összetett dobogóra. Rob Huff a negyedik, ám a címvédő hátránya mindössze három pont a bamboos mögött, Tarquini pedig egy pont lemaradással követi a seatost.

Michelisz Norbi is dupla nullázott, és ezzel a hatodikról a nyolcadik helyre csúszott vissza a bajnokságban.

(A dupla nullázást csak azért írtuk le, mert jól hangzik, valójában Tarquini és Michelisz is szerzett pontot, még az időmérőn.)

A Yokohama kupában Nykjaer három ponttal növelte előnyét Nash-sel szemben, de így is csak négy pont köztük a különbség. A privát bajnokság viszont szép lassan az angol és a dán külön-párbajával alakul át, a harmadik MacDowall ugyanis már 35 pont hátrányban követi őket.

A WTCC most egy hónapos szünetet tart, legközelebb augusztus első hétvégéjén rendeznek futamot az Argentínában található Termas de Rio Hondo versenypályán.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások