WTCC - Nagy Norbi: bemutatkozás két dobogóval
Nagy Norbi: bemutatkozás két dobogóval
Fotó: MGS Racing

Nagy Norbi: bemutatkozás két dobogóval

LantiLanti
2014/06/24 13:57

Élete első WTCC hétvégéjén vehetett részt Spa Francorchamps-ban Nagy Norbert, az MGS Racing ETCC-s versenyzője a Campos Racing színeiben egy TC2T-s SEAT Leónnal teljesíthette a belga versenyt.

Norbi egy nem hétköznapi történet folytán került kapcsolatban a spanyol alakulattal, aki esetleg nem hallotta volna, ITT elolvashatja a sztorit.

Másfél év ETCC tapasztalattal érkezett Belgiumba a 19 éves magyar versenyző, 1.6 turbós autót viszont még soha nem vezetett, így visszafogott elvárásokkal készült a hétvégére.

"Úgy utaztam ki, hogy a Campos másik seat-os versenyzőjét, John Filippit jó lenne megszorongatni, vagy esetleg megverni. Ő azért nem számít akkora klasszisnak a mezőnyben, hiszen nemrég kezdett el versenyezni, túraautóval pedig alig ment, viszont nagyon érződött rajta, hogy fél évet már teljesített a WTCC-ben. Ismerte a csapatot, pontosan tudta, mivel kihez kell menni, mikor mi következik" - mesélte Nagy Norbi a WTCC Blognak.

Ám már az első pillanatban légy került a levesbe, fél órával a pénteki harminc perces teszt előtt kiderült, nem indul Norbi autója. Hamar kiderült, motort kell cserélni a SEAT-ban, azaz ugrott az első fél óra. Mivel a WTCC-ben összesen másfél óra edzéslehetőség van az időmérő előtt, ez komoly veszteség volt az újonc pilóta számára.

"Egy picit értetlenül álltam a helyzet előtt, hiszen egy teljesen új motor volt az autóban, de mégis csak 30 perccel az edzés előtt kezdték el indítgatni. Utána viszont már minden rendben ment, a csapat is odafigyelt rám, kicsit meg is lepett, hogy mennyire. Arra számítottam, hogy vendégpilótaként, bérelt autóval nem kapok majd akkora figyelmet, mint a többiek, de kellemesen csalódtam. Ebben nyilván egy picit az is benne volt, hogy pénteki blama után valamennyire bizonyítani is akartak."

Az időmérőre és a versenyekre egy saját spanyol mérnököt kapott, de végig ott volt mellette Monori Gyula, akivel magyarul tudták elemezgetni a látottakat. A pénteki motorzűrrel szerencsére sikerült is letudni a problémákat az egész hétvégére, a szabadedzéseken már vígan pöfögött a León, az időmérőn pedig sikerült nagyon megszorongatni Filippit, összesen 5 századdal maradt el a franciától. És még maradt is a körben.

Nagy szombaton Michelisz Norbitól és Dusan Borkovictól is kapott néhány jó tanácsot, majd vasárnap következhetett a két verseny a világ egyik legjobb versenypályáján.

NAGY_NORBI_WTCC_1

Norbi mindkét futamon szépen tartotta magát Filippi mögött, a BMW-k viszont utolérhetetlenek voltak. A megbízhatóság azonban mindkét versenyen jól fizetett, az elsőn ugyanis Pasquale Di Sabatino, a másodikon pedig Filippi volt kénytelen kiállni, így Norbi mindkét futam után felállhatott a Yokohama kupa dobogóra.

"Nagyon jó érzés volt dobogón állni, és örülök, hogy sikerült teljesítenünk, amit elterveztünk. A hétvége elején még bennem volt kicsit, hogy jó lenne a BMW-ket is elkapni, de nagyon hamar kiderült, sokkal gyorsabbak. Az első futamon Di Sabatino lelassult, és nagy tempókülönbséggel érkeztem mellé, de az egyenes végére ez teljesen eltűnt. A kör végén kiállt, később pedig beszéltem vele, és elmondta, kilyukadt a turbócsöve. Még lukas turbócsővel is gyorsabb volt a SEAT-nál."

Nagy Norbi először ült TC2T-s autóban, de nem érzett óriási különbséget a kupás SEAT-hoz képest.

"Nem jelentett akkora kihívást az autó, mint amire előzetesen számítottam. Kicsit olyan volt, mintha keresztezték volna az S2000-es gépet a kupás Leónnal. Ami érdekes, hogy nagyon lágy futóműbeállítással kell menni vele. Ahogy elkezdtük keményíteni a set-up-ot rögtön orrtolóssá vált az autó, úgyhogy ezt meg kellett szoknom. Olyan érzés volt néha, mintha egy nagyon sportos utcai autóban ülnék."

"Illetve a rádióval akadt még egy kicsit gond, túl halk volt, és verseny közben szinte alig értettem, amit a mérnök mondott."

NAGY_NORBI_WTCC_4

A bemutatkozó hétvége tehát remekül sikerült, a Camposnál is elégedetten nyilatkoztak Norbiról, és azt mondták, első versenynek ez teljesen rendben volt. Egyből meg is jegyezték, hogy az argentin hétvégére még van egy szabad autójuk, ha esetleg Norbi folytatni szeretné. Az önbizalom mellett rengeteg értékes tapasztalatot is sikerült gyűjteni.

"Az a tudás, amit ezalatt a néhány nap alatt magamra szedtem nagy hasznomra lesz még a jövőben, hiszen nem titkolt célom, hogy egy nap én is teljes szezont szeretnék futni a WTCC-ben. Köszönöm még egyszer a lehetőséget a Campos Racingnek és a támogatást a csapatomnak, az MGS Racing Team-nek" - zárta Norbi.

Ami a folytatást illeti, az MGS szeretne ott lenni az ETCC záró hétvégéjén Pergusában. A Chevrolet már alakul, de még nem dőlt el véglegesen, milyen autót vezethet Norbi Szicílián. Egy biztos, marad az S2000-es kategóriában, mivel a géposztály váltás jelentős pluszköltséget eredményezne. Pedig még az is felmerült, hogy az 1.6 turbós Campos SEAT-tal menne az idényzárón, de ezt az ötletet sajnos ejteni kellett.

Hozzászólások