WTCC - Nagy Norbi a WTCC-ben indul!!!
Nagy Norbi a WTCC-ben indul!!!
Fotó: MGS Racing, ETCC Media

Nagy Norbi a WTCC-ben indul!!!

LantiLanti
2014/06/16 12:38

A Le Mans 24 órás verseny leintése után néhány órával, az ébrenlét és az elalvás között félúton hallottam először a hír, de még ez az állapot sem segített abban, hogy gyorsan elhiggyem. Egyrészt azt, hogy szűk egy héten belül meglesz Magyarország harmadik WTCC versenyzője, másrészt azt, hogy milyen mesébe illő sztori áll az egész mögött.

Nagy Norbit jól ismeritek, tavaly a kupás SEAT-ok mezőnyében, idén pedig egy szívó 2000-es Chevrolet Cruze-zal szerepel az ETCC-ben. Most azonban élete lehetősége előtt áll, hiszen a hétvégén Spa-Francorchamps-ban a Túraautó Világbajnokság mezőnyével száll harcba a Campos Racing egyik TC2T-s SEAT-jában.

Önmagában ez a hír is lázba hozhatja a magyar WTCC rajongókat, de várjatok csak addig, amíg megtudjátok, pontosan hogyan is jutottunk oda, hogy Belgiumban már nem Michelisz Norbi lesz az egyetlen honfitársunk a mezőnyben.

Biztosan sokan emlékeztek még arra, Nagy Norbi miért hagyta ki a legutóbbi ausztriai Túraautó EB-futamot. Előtte Szlovákiában gondok támadtak a Chevy-vel, az otthoni műhelyben pedig kiderült, a váltó megadta magát. A csapat egyből fel is vette a kapcsolatot a gyártó Xtrac céggel, ahol viszont közölték velük, legközelebb három hónap múlva tudják küldeni az alkatrészt.

Az MGS Racing így kénytelen volt lemondani a salzburgi indulásról, ám mivel Ausztria nincs messze, és az utazást egyébként is valószínűleg már lekötötték, elmentek "turistának". Nagyon jól tették.

"A szombati napon éppen Dusan Borkovic boxában sétálgattam, hiszen nagyon jóban vagyunk velük (tőlük vették az S2000-es Chevy-t), amikor behozták Hugo Valente összetört autóját. Elég hamar kiderült, hogy a helyszínen lévő tartalék alkatrészekből nem tudják helyrehozni a kocsi durván megsérült elejét, így veszélybe került a francia salzburgi hétvégéje" - mesélte Norbi a WTCC Blognak.

Nagy_Norbi_etcc_svkInnen kezdődött a könyvbe illő történt. A Campos Racing (nyilván az RML segítségével) megpróbált olyan Cruze-t találni, amely "magára vállalja" az alkatrész donor nemes szerepét. Kettő került elő, az egyik Ázsiában, a másik Magyarországon. Szó szót, egyeztetés egyeztetést követett, a vége pedig az lett, hogy az MGS Racing Chevy-je rövid időn belül úton volt Salzburg felé.

Nagy Norbi csapat tehát felajánlotta saját autóját, így Valente másnap ott lehetett a rajtrácson, miután a csapat egész éjjel dolgozott, hogy a magyar Cruze alkatrészeit is felhasználva újjáépítse a TC1-es gépet. Csak mellékesen jegyzem meg, innen is látszik, sok a közös a tavalyi és az idei Chevy-kben.

A Campos Racing pedig nem volt hálátlan:

"A spanyol csapat felajánlotta, hogy cserébe elindulhatok náluk a következő WTCC futamon az egyik TC2T-s SEAT Leónjukkal. Életem egyik nagy-nagy lehetőségének tartom ezt, és természetesen örömmel mondtam rá igent" - folytatta Norbi.

Az ETCC-ben versenyző magyar pilóta még mindig csak 19 éves, a spai versenyt pedig élmény- és tapasztalatszerzésnek tartja. Hosszabb távon ugyanis a WTCC-ben való indulást tűzte ki célul, és egy ilyen előzetes "bajnokságlátogatás" csak jót tehet.

Nagy_Norbi_valente_1

"Kellő alázattal vágok neki a spai versenynek, hiszen sosem vezettem még 1.6 turbós ex-WTCC-s autót. A TC2T-ben olyan tapasztalt ellenfelem is lesz, mint Franz Engstler, aki ellen nagy öröm lesz versenybe szállni. Tanulni szeretnék, szokni az autót és a környezetet, emellett pedig óriási élmény lesz a Túraautó Világbajnokság mezőnyében szerepelni."

Érdekes, de a Camposnál már nem ez az első hasonló eset idén. Marrakeshben Petr Fulin ajánlotta fel a motorját John Filippinek, amiért cserébe rajthoz állhatott a szlovákiaringi versenyen.

A WTCC Blog ezúton is sok sikert kíván Nagy Norbinak a WTCC-s bemutatkozáshoz a világ egyik legjobb versenypályáján. Teljesítmény kényszer nincs, így csak az a lényeg, hogy minél több információt szívjon magába, és hogy minél jobban kiélvezze ezt a nem mindennapi lehetőséget.

Hozzászólások