WTCC - A nagy gyártó-körkép
A nagy gyártó-körkép

A nagy gyártó-körkép

LantiLanti
2013/10/16 19:50

WTCC_general_13_monza

Egy kéz (hacsak nincs több ujj rajta) kevés lenne ahhoz, hogy megszámoljuk, hány gyártó neve merült fel az utóbbi hónapok során a WTCC-vel kapcsolatban, mint lehetséges érkező. Az FIA új technikai szabálykönyve kétségtelenül felpezsdítette kicsit az állóvizet, ám a Citroënt leszámítva eddig az összes hír pletyka szinten maradt.

WTCC-nek jelen helyzetben gyártókra van szüksége, ez a napnál is világosabb. A Hondával, a Citroennel és a Ladával a privát csapatok által épített technikák nem tudják felvenni a versenyt, és valahol ez a jelenlegi autóhiány egyik oka. Full-gyári programban gondolkozó márka egyelőre nincs több, a customer racing pedig kevés az említett projektekkel szemben.

Nem véletlen tehát, hogy a pilótakeringő helyett a WTCC-ben inkább a bajnokság iránt érdeklődő gyártókkal foglalkozunk mostanában. A WTCC Blog úgy döntött, megpróbálja felvenni a kapcsolatot az összes szóba hozott márkával, és igyekszik kideríteni, hol foglalkoztak / foglalkoznak érdemben a WTCC-s indulás lehetőségével. Jöjjön tehát a nagy gyártó körkép.

Subaru_koncepcio_1

Subaru

A nagy körképben számba vett márkák közül a Subaru szemezget a leghosszabb ideje a WTCC-vel. 2010 óta szinten minden évben felröppennek hírek, hogy a korább ralikirály gyártó mikor mutatkozik be a világbajnokságon, ám ennél tovább még nem jutottunk.

Legutóbb a Frankfurti autókiállításon nyilatkozott úgy a Subaru európai vezetője, hogy a pályaversenyzésben képzelik el a jövőt, így felvettük vele a kapcsolatot, hogy tisztázzuk a helyzetet.

"A Subaru valóban érdeklődést mutat a pályaversenyzés iránt. Az Eurosportnak adott interjúban is beszéltem arról, hogy úgy döntöttünk, jövőre visszatérünk a Nürburgringi 24 órásra"  - mondta David Dello Stritto, a Subaru Europe általános igazgatója a WTCC Blognak.

"Ami a WTCC-s terveket illeti, azok egyelőre csak spekulációk. Bár a Japánban található központunk több lehetőséget is vizsgál, annyit elárulhatok, hogy eleddig (szeptember 26.) egyetlen bajnoksággal kapcsolatban sem született döntés, sőt határidőt sem szabtak a döntés meghozatalának."

WTCC Blog vélemény: udvarias, kicsit PR-jellegű válasz. Nem tartjuk kizártnak, hogy végül lesz WTCC-s program.

Renault

A Subaru után a Renault kapcsán lehetett a legtöbb hírt hallani, olvasni. Közel egy éve még a rangos Autosport magazin is írt arról, hogy a franciák érdeklődnek a WTCC iránt. Akkor azt pletykálták, hogy az RML lehet a partner, és Ray Mallock is elismerte, több gyártóval is tárgyaltak.

A Renault Hungária segítségével (ezúton is köszi) próbáltuk felvenni velük a kapcsolatot, de csak egy nagyon semmitmondó, általános választ kaptunk.

"A Renault figyelemmel kíséri az összes nemzetközi bajnokság alakulását, ám jelenleg a Forma-1-en kívül a privát programokra (customer racing) helyezi a hangsúlyt."

Ennél többet az intenzív "puhítás" ellenére sem árultak el, ám renault-s barátaink megígértek, hogy egy hamarosan esedékes külföldi út során személyesen is rákérdeznek a dologra.

WTCC Blog vélemény: a válasz a leggyengébb PR reakciók egyike, ám úgy érezzük, azért nem mondtak többet, mert van mit titkolni.

Volvo

Róluk azért nem írok részletesen, mert néhány hete egy hosszabb cikkben foglalkoztam velük. Ezt itt olvashatjátok.

Ford

Amióta 2012-ben az Arena Motorsport a Ford szakmai támogatásával elindította WTCC-s programját, rendszeresen lehetett hallani arról, hogy az amerikai márka talán komolyabb szerepet is vállalna.

Az első év azonban nem sikerült fényesre, az Arena kiszállt, Robb Holland és a Rotek pedig hiába vásárolta meg az autókat, végül egy futamon sem indultak. Az amerikai pilóta egyébként többször is utalt rá, hogy szeretné meggyőzni a Fordot, ám úgy tűnik, ő sem járt sikerrel.

"A Ford of Europe nem tervezi, hogy hivatalos gyári programot indítson a WTCC-ben. Privát csapatok számára természetesen nyitva áll a lehetőség, hogy a világbajnokságon szerepeljenek, ám ez tisztán az adott istálló saját döntése és ügye" - mondta a WTCC Blognak Russell Atkins, a Ford of Europe médiafelelőse.

WTCC Blog vélemény: szerintem ők tényleg nem akarnak beszállni.

Kia_rio_ctcc

KIA

Bár a koreai márka részéről én személy szerint sehol sem olvastam, hogy jönni szeretnének, több jel is arra utalt, hogy érdekelheti őket a WTCC. Európa az egyik legfontosabb piac számukra, van frissen fejlesztett 1.6 turbós motorjuk (Hyundai i20 WRC), és van 1.6 turbós túraautójuk is, amivel a Kínai Túraautó Bajnokságban versenyeznek.

Arról nem is beszélve, hogy innen-onnan azt hallottuk, a KIA is ott volt (a Renault és a Subaru mellett) az új WTCC-s szabályok kidolgozásánál. Ennek ellenére:

"A KIA nem tervez beszállni semmilyen felső kategóriás nemzetközi motorsport bajnokságba, bár azt ki kell emelni, hogy nemzeti sorozatokban valóban versenyeznek KIA autók a legkülönbözőbb piacokon" - Mika Stainton, a KIA PR tevékenységéért felelős cég kommunikációs igazgatója.

WTCC Blog vélemény: szerintem ők sem jönnek.

Geipel_Toyota_06

Toyota

A Toyotával nem régóta foglalkozunk, mint lehetséges WTCC-s szereplő, mivel viszonylag kevésszer merült fel a japán gyártó neve. Nemrég azonban megtudtuk, hogy tesztelnek egy 1.6 turbós világmotort, amivel akár a Túraautó VB-n is indulhatnának.

"Valóban fejlesztünk 1.6 turbós Global Race Engine-t. Elsősorban raliversenyeken vannak céljaink vele, de természetesen a WTCC számára is megfelelő lenne. A Toyota Motorsport (a kölni központ) szeretne visszatérni a WRC-be, ám a végső szót Japánban mondják ki, és még nem született döntés" - mondta Alaistair Moffitt, a Toyota Motorsport kommunikáció igazgatója.

"Ami a WTCC-t illeti, a Toyota Motorsporton belül nem merült fel a szerepvállalás lehetősége. Amennyiben igény lenne rá, természetesen elérhetővé tennénk az 1.6 turbós motorunkat egy privát program számára, ám csak ha megfelelő üzleti háttér áll mögötte. Egyelőre nem tudok arról, hogy bárki is megkeresett volna bennünket ilyen ügyben."

WTCC Blog vélemény: na ilyen egy jó kommunikációs igazgató. Készséges és egyértelmű válasz, fölösleges titkolózás nélkül.

Mercedes_CLA_1

Mercedes

A német gyártó új customer versenygépéről, az AMG 45 CLA-ról már korábban is írtunk, és akkor elmondtuk, nem látunk nagy esélyt a WTCC-s szereplésre. Őket emiatt meg sem kerestük, de megtette helyettünk a Motorsport-Total, és pontosan azt a választ kapták, amire számítani lehetett.

"Mi nem szándékozunk rajthoz állni a WTCC-ben. Azt viszont elképzelhetőnek tartjuk, hogy egy megfelelő háttérrel rendelkező privát csapat érdeklődése esetén egy WTCC-s változat is épüljön az autóból" - mondta Wolfgang Schattling, a Mercedes kommunikációs igazgatója.

WTCC Blog vélemény: Ezzel kapcsolatban ugyanaz a probléma, mint a SEAT, a Ford vagy a Toyota kapcsán. Lehetetlen olyan anyagi háttérrel rendelkező privát csapatot találni, amely fel tudja venni a versenyt a gyári programokkal.

SEAT_tanulmany_1

SEAT

A spanyolokkal azért nem foglalkozom bővebben, mert ők korábban kijelentették, 2014-re nem építik meg az új León WTCC-s változatát. Annál messzebbre pedig most még nehezen lát az ember.

A többiek

A WTCC Blog gyakorlatilag minden olyan gyártót megkeresett, amely a világbajnokság kilenc éves történetében bármilyen szerepet vállalt (kivéve a Peugeot-t, mert ők a Citroen révén már érintettek a bajnokságban).

Az Alfa Romeo nemzetközi kommunikációs osztálya nem válaszolt, a magyar viszont igen, és nagyon készségesek voltak. Továbbították a kérdéseinket Olaszországba, ahonnan viszont megint csak nem érkezett válasz. A márkához közel álló forrásból viszont úgy tudjuk, nincs tervben a WTCC-s visszatérés.

Opel_Astra_OPC

Végül, de nem utolsó sorban megkerestük az Opelt is. Ők sosem szerepeltek a WTCC-ben, viszont 2012-ben bemutatták az Opel Astra OPC Cup versenyautót, amely tudásban nincs nagyon messze a világbajnokságtól, ezért kíváncsiak voltunk rá, felmerült-e náluk valaha a WTCC. Sajnos ők sem válaszoltak.

Nemrég a WTCC Blog Facebook oldalán közzétettük, hogy a TouringCarTimes által emlegetett titokzatos új gyártó hamarosan a nyilvánosság elé állhat terveivel. A fenti nyilatkozatok alapján a Subaru, Renault, Volvo hármas egyike lehet a befutó, és ha választani kell, akkor én a Renault-ra szavaznék.

Fotó: WTCC Media, Bende Imre, Mercedes-Benz, CTCC Media, Opel Media

Hozzászólások