WTCC - Nagy Dani: találtunk valamit, ami segíthet
Nagy Dani: találtunk valamit, ami segíthet
Fotó: fiawtcc.com

Nagy Dani: találtunk valamit, ami segíthet

LantiLanti
2017/10/13 15:47

Érdekes érzelmi hullámvasúton ül idén Nagy Dani, a Zengő Motorsport fiatal magyar tehetsége számára többször sem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt tervezte és remélte, ám most ismét erősen bizakodva várja a ningbói hétvégét.

A szezon természetesen egy óriási hullámheggyel indult, amikor megtudta, idén is versenyezhet a Túraautó Világbajnokságon. Ám hamarosan jött az első rossz hír is: az FIA lesöpörte a kezdeményezést, hogy vegyék külön a 2015-ös és a 2017-es fejlesztésű Honda Civic-et a pluszsúlyok kiosztásánál, azaz a jelentősen gyengébb két évvel ezelőtti konstrukció minden hétvégén ugyanazt a ballasztot kapta, mint a gyári autók.

Ez elsősorban azért jelentett problémát, mert eközben Dani legfontosabb riválisai, a Chevrolet-k és a Ladák szinte folyamatosan gyári minimumom futhattak. Plusz 60-80 kilóval pedig meglehetősen nehéz velük felvenni a versenyt, főleg, hogy Tom Coronel, Esteban Guerrieri vagy éppen Yann Ehrlacher személyében nagyon jó pilóták az ellenfelek.

A következő hullámhegy Vila Real után következett, amikor Aurélien Panis elköszönt a Zengő Motorsporttól, és kiderült, Nagy Dani kaphatja meg a 2017-es autót. A fiatal magyar pilóta elviekben tehát egy ugyanolyan kocsiba ülhetett, mint amit Michelisz Norbi és Tiago Monteiro is vezet.

Ám sokáig nem tartott az öröme, jötte a termasi forduló, és a hideg zuhany: Dani szinte semennyit nem tudott előrelépni a 2017-es Hondával. Panis esetében még lehetett arra gondolni, hogy szoknia kell a fronthajtást, Dani viszont az egész pályafutását elsőkerekes autókban töltötte. Az elmúlt három hónap tehát nem a legjobb hangulatban, de nem is tétlenül telt.

"A szünet egyrészt bántóan hosszú volt, de egyben lehetőséget adott arra, hogy egy kicsit rendezzük a sorokat, és megnézzük, hogyan tudnánk előrelépni az utolsó négy verseny során. Őszintén megmondom, csalódást okozott az első hétvége a 2017-es Hondával, úgyhogy minden erőnkkel azon voltunk, hogy megtaláljuk a megoldást" - monda Dani a WTCC Blognak.

"Ebben a három hónapban sokat foglalkoztam a felkészüléssel, hogy a lehető legjobb állapotban érkezzek Kínába, és az autót is alaposan átnéztük. Úgy érezzük talán sikerült találni valamit, amivel javítani tudunk a teljesítményünkön, de ez csak Ningbóban fog kiderülni."

"A hátralévő négy hétvége rendkívül fontos lesz számomra, hiszen szeretném megmutatni, képes vagyok harcban lenni a középmezőnnyel. Már nagyon várom, hogy kezdjünk."

Dani az új autóval szeretne végre rendszeres pontszerzővé válni az év hátralévő részében. Eddig egyedül a monzai első futamon sikerült beverekednie magát az top10-be, ám a folytatásban állandó ellenfele kíván lenni a Chevrolet-knek és a Ladáknak mind a Q2-ben jutásban, mint a pontszerzésben. Ningbo után okosabbak leszünk.

Hozzászólások