WTCC - Nagy Dani és a külön pluszsúly
Nagy Dani és a külön pluszsúly
Fotó: fiawtcc.com

Nagy Dani és a külön pluszsúly

LantiLanti
2017/05/09 21:30

Amióta elindult a 2017-es WTCC szezon, a magyar szurkolókat igencsak foglalkoztatta egy kérdés a ballasztrendszerrel kapcsolatban: nevezetesen, hogy a 2015-ös Honda Civic-et vezető Nagy Danira vajon ugyanazt a pluszsúlyt szabják-e ki, mint a 2017-es autóval versenyző gyári pilótákra és Aurelien Panis-ra?

A kérdés nem is annyira Dani autója miatt merült fel, hiszen ő tavaly is ezzel ment, hanem mivel 2017-ben új homologizációs periódus vette kezdetét, azaz valamennyi frissen fejlesztett autót újra kellett papírozni. Danié viszont nem kapta meg a 2017-es csomagot, így felmerült, ha nem kell újrahomologizáltatni, akkor papíron, jogi értelemben már egy másik típusról, pontosabban egy másik generációról beszélünk, amely indokolttá teheti az önálló ballaszt-megállapítást.

A kérdést több ízben is feltettem már az illetékeseknek, válasz azonban nem érkezett, mostanáig. Ma befutott egy email a WTCC-től, amelyben arról tájékoztatnak, hogy a ballasztrendszer nem tesz különbséget az azonos típusok különböző homologizációs ciklusba tartozó verziói között, azaz sajnos Nagy Dani egész évben ugyanazzal a pluszsúllyal megy majd, mint a gyári autók.

A dologgal lehet vitatkozni, lehet érvelni ellene, de ez sajnos nem sok mindenen változtat. Jómagam is úgy gondolom, az erőviszonyokat látva talán indokolt lenne külön kalap alá venni a 2015-ös és a 2017-es Civic-et, ám ez sajnos nem történt meg.

Mindez azt jelenti, hogy Nagy Dani autóját ugyanúgy 80 kilóval pakolják majd meg a Hungaroringre, mint Michelisz Norbiét, Tiago Monteiróét, Ryo Michigamiét vagy éppen Aurélien Panisét.

A Hungaroringre érvényes pluszsúlyokról ITT olvashattok.

Hozzászólások