WTCC - Nagy Dani: 'biztos nem'-ből 'igen' 2 nap alatt
Nagy Dani: 'biztos nem'-ből 'igen' 2 nap alatt
Fotó: SpeedLight Photo Agency

Nagy Dani: 'biztos nem'-ből 'igen' 2 nap alatt

LantiLanti
2016/03/29 14:28

Nem egyszerű időszak vannak Nagy Dani háta mögött, a 17 éves magyar tehetség pár nap leforgása alatt a szép reményekből a tövises valóságba jutott, hogy aztán mégis egy megvalósult álom legyen a végkifejlet.

A kétszeres Suzuki-bajnok pilóta immár hivatalosan is a Zengő Motorsport versenyzője, és hamarosan bemutatkozhat a Túraautó Világbajnokságon, igaz, egyelőre még bizonytalan, elkészül-e az autója a franciaországi idénynyitóra, vagy csak Szlovákiában csatlakozik a mezőnyhöz.

Danit hosszú ideje az egyik legnagyobb magyar túraautós tehetségnek tartják, tavaly pedig a Red Bull Ringen a TCR sorozatban is villantott egyet: élete első SEAT-os versenyén harmadik lett az időmérőn egy erős nemzetközi mezőnyben. A télen sokat hallhattunk arról, ő lehet a Zengő Motorsportnál Michelisz Norbi egyik utóda, és a mai bejelentés után végre konkrétan mesélhetett a holtszezon eseményeiről.

"A kapcsolat a tavalyi TCR futamon kezdődött, amikor harmadik lettem az időmérő edzésen, és úgy érzem, ezzel sikerült jó benyomást tennem a csapatra. Miután hivatalossá vált, hogy Michelisz Norbi a gyári istállóhoz kerül, megkezdődtek az egyeztetések" - mondta Nagy Dani a WTCC Blognak.

"Nagyon sokáig kétesélyes volt a dolog, nem lehetett biztosra venni, hogy meglesz a második autó. Aztán hat nappal ezelőtt eljutottunk a mélypontra, akkor úgy tűnt, tuti nem lesz semmi a dologból. Elképesztő, hogy milyen gyorsan tud változni a helyzet, hiszen két nappal később a 'biztos nemből' 'igen' lett. Leírhatatlan érzés volt."

A biztos igen egyelőre csak a szezonra és nem az idénynyitóra szól, hiszen az elképesztően szűk időkeret miatt még bizonytalan, elkészül-e Dani autója a Paul Ricardra.

"Számomra teljesen lenyűgöző az a lelkesedés és elszántság, amivel a zengős srácok dolgoznak, hogy kész legyen az autó az első hétvégére. A szó szoros értelmében éjt-nappallá téve a műhelyben vannak, még az ünnepet is beáldozták. Nem tudom eléggé megköszönni nekik! Az elmúlt napokban többször is jártam a Zengő Motorsportnál, és a kocsi szépen halad, a motor lesz a necces kérdés, ami viszont nem rajtuk múlik."

A tizenéves budapesti pilóta számára hatalmas ugrás következik, hiszen gyakorlatilag egy 100 LE-s Suzukiból lép fel a 400 LE-s Hondába.

"Egy ehhez kicsit hasonló ugrás már volt tavaly is, amikor a Red Bull Ringen indultam egy SEAT-tal a TCR-ben, bár az nyilvánvalóan egy kisebb bajnokság. Akkor rengeteget készültem szimulátoron, és sok ember tanácsát kikértem, most télen pedig ugyanezt tettem. Viszont csak a helyszínen derül majd ki, milyen gyorsan sikerül átállnom. Éppen ezért a szó legszorosabb értelmében semmilyen elvárást nem támasztok magam felé. Ott akarok lenni az időmérőn és befejezni a két futamot, ennyi és nem több. Ne legyen törés, és gyűljenek a kilométerek."

Vezetési stílusban sok mindent át kell majd hangolni a Suzuki után, de Daninak már vannak elképzelései arról, mi jelentheti a legnagyobb kihívást.

"A Swift egy igazi lendületautó volt, alig több mint 100 LE-vel, tehát a fékerő gyakorlatilag meghaladta a motorerőt. A WTCC-s autó sokkal-sokkal erősebb, ráadásul úgy hallom, igen komoly hatása van az aerodinamikai elemeknek, úgyhogy leginkább a megnövekedett kanyarsebességhez kell majd hozzászoknom. Motorerőben a SEAT sem volt rossz, 330 lovas, de a kanyarsebesség és a rám ható erők mértéke jelentősen nagyobb lesz. Szerintem a legtöbb pályán 5-6 másodperc van a két kocsi között."

Nagy Dani és Michelisz Norbi Matics Zsolt edzésén

A szakmai és mentális felkészülés mellett a fizikai edzések is nagy szerepet kaptak Daninál, aki már három éve látogatja Matics Zsolt speciálisan autóversenyzők számára összeállított óráit.

"A pszichikai és a fizikális felkészítésem is a Fit4Race program keretében zajlik, és sok területen érzem a fejlődést. Jelentősen javult a mozgáskoordinációm és a koncentrációm, de a reflexeim is jobbak lettek az évek során."

A még mindig csak 17 éves pilóta, akinek egyébként mindkét szülője versenyezett, nagyon rövid úton jutott el a túraautózás csúcskategóriájába, ám nem felejtette el, honnan indul.

"Ebben a kivételes pillanatban szeretnék köszönetet mondani a Csuti Lacinak és Elekfy Witoldnak, valamint a teljes RCM Motorsportnak, hiszen gyakorlatilag ők neveltek fel, náluk lettem egy szimpla, jó kedélyű kölyökből autóversenyző. Szintén hálás vagyok a George Racing Team-nek, akikkel tavaly megszereztem a második bajnoki címemet."

Dani az RCM utánpótlás program keretében mindenre kiterjedő felkészítést kapott, az RCM Cup megnyerése után egy egy hónapos bentlakásos angol tanfolyamon vett részt Máltán, aminek igen nagy hasznát veszi majd a WTCC-ben. A jövő pedig már el is kezdődött, hiszen Ficza Ferivel együtt ma elindult Le Castellet-be, ahol a hétvégén kezdetét veszi a 2016-os világbajnoki szezon.

Hozzászólások