WTCC - Münnich: 1 millió a 9. helyért? Kösz, nem!
Münnich: 1 millió a 9. helyért? Kösz, nem!
Fotó: WTCC Media

Münnich: 1 millió a 9. helyért? Kösz, nem!

LantiLanti
2015/01/14 10:27

René Münnich két évvel ezelőtt hatalmas lendülettel érkezett meg a WTCC-be. A dúsgazdag és autóspor timádó német éppen megnyerte a GT1-es világbajnokságot, ami azonban megszűnt, így új kalandot keresett magának és csapatának.

2013-ban három SEAT Leónnal indult, Rob Huffnak köszönhetően pedig két remek győzelemmel zárta az évet. Tavaly viszont jöttek a TC1-es autók, és csak az utolsó pillanatban sikerült megszereznie két Chevrolet Cruze-t, egyet magának, egyet pedig a Superstars bajnok Gianni Morbidellinek.

Az apró termetű, de annál gyorsabb olasz révén idén is sikerült futamot nyerniük (a Hungaroringen), ám Münnich most mégis leépítésre készül; elképzelhető, hogy jövőre már csak egyedül indul saját csapata színeiben, és mellette a Ralikrossz Világbajnokságon is rajthoz áll.

"Nincs sok értelme profi pilótát ültetni a Chevrolet-be, mert az autó egyszerűen nem elég versenyképes ahhoz, hogy dobogóra tudjunk állni vele. 1 millió eurót kellene elköltenem egy profi versenyzőre, és a nyolcadik, kilencedik, tizedik helyen észre sem vennének bennünket" - idézi Münnichet az Autosport.

A helyzet 2015-ben tényleg nehezebb lesz a privát fejlesztésű RML-Chevrolet-k számára, hiszen az eddigi mezőnyhöz csatlakozik további két Citroën C-Elysée (Sebastien Loeb Racing), egy Honda (Honda Racing Team Sweden) és a három vadonatúj Lada Vestától is jobb eredményeket várnak, mint tavaly a Grantáktól.

MORBIDELLI_hun_dobogo_13

Münnich keserű, de érthető döntésének Morbidelli lehet a legnagyobb vesztese, aki meggyőző tavalyi teljesítménye ellenére is lapátra kerülhet.

"Nagyon elszomorító a helyzet a jövőt illetően. Őszinte vagyok magammal, tudom, hogy még mindig megvan bennem a tűz, a motiváció, és vezetni is tudok, de számomra ez egy munka. Kis fizetéssel is beérem, de ez az egyetlen dolog, amihez értek."

"A következő néhány hónapban eldől, van-e lehetőség a folytatásra. Ha találunk valamilyen megoldást, akkor mindenképpen szeretnék maradni, de ha nem, azt is elfogadom, és megpróbálok valami újat keresni."

Morbidelli, aki az első nem-citroënes futamgyőztes volt tavaly, már csak azért is sajnálni fogja, ha végül búcsúznia kell, mert nagyon megszerette a német alakulatot.

"Igazán családias volt a hangulat. Nagyszerű évet zártunk, annak ellenére is, hogy a teljesítményünk kicsit ingadozó volt. Szeretnék köszönetet mondani a csapat minden tagjának, a mérnököknek, és természetesen Renének is, hogy autót adott alám. Élveztem az egészet, nem csak a hungaroringi győzelmet. Sokat kellett tanulnom, mert ez a bajnokság nagyon más volt, mint azok, ahol a megelőző hat évet töltöttem" - zárta Morbidelli.

René Münnich egyelőre még nem hozta meg a végső döntést a második autóval kapcsolatban, elképzelhető, hogy az RML téli fejlesztéseire vár. Ha azonban végül elengedi a második Cruze-t, izgalmas történet lesz, hogy kihez kerülhet a technika. Érdeklődő akad bőven, hiszen továbbra is rettentően kevés az elérhető TC1-es autó.

Hozzászólások