WTCC - Muller: nem lesz könnyű
Muller: nem lesz könnyű

Muller: nem lesz könnyű

LantiLanti
2013/09/19 01:55

Muller_Citroen_teszt_1

Az elmúlt hetek slágertémája a WTCC-ben az volt, hogy a Citroen ellenfeleinél jóval hamarabb kezdhette el tesztelni a 2014-es évre készített autót, valamint hogy ezzel mekkora előnyre tehet szert a francia márka? Míg a Honda és a Lada egyelőre csak a szélcsatornában próbálgatja az új technikát, addig a Citroen már két komolyabb teszten (Hungaroring és Szlovákiaring) is túl van a C-Elysée-vel.

A Honda januárra, a Lada pedig februárra tervezi a Civic illetve a Granta első valódi tesztjét, ám Yvan Muller szerint ennek ellenére sem lesz könnyű dolga a francia gyártónak.

"Nem kis kihívás áll előttünk, hiszen a Citroen egy olyan sorozatba lép be, amelyet alig ismer. Nincs sok időnk, úgyhogy gyorsan kell dolgoznunk. Az autó alaphelyzetben szép és jó, de innentől kezdve hat hónapunk van a fejlesztésre, ami kevesebb mint ami szükséges lenne. Minden percet ki kell használnunk" - mondta a háromszoros világbajnok az Eurosportnak.

És igaza van. Gondoljunk csak bele, tavaly a Honda körülbelül hasonló időtervvel dolgozott. A nyár közepére készült el az első autó, és július végén tartották az első tesztet. Ők ráadásul még be is nevezhettek az év utolsó három versenyére, ami minden tesztnél nagyobb segítséget jelentett. És mégis, a szezon elején komoly gondok voltak a Civic-kel.

Minden jogunk megvan tehát azt feltételezni, hogy a Citroen sem lesz képes egyből világverő pályaautót építeni, főleg mivel szinte kizárólag a ralizásban szereztek eddig tapasztalatokat.

Velük szemben a Honda tavaly úgy vágott neki az új Civic-nek, hogy korábban a JAS Motorsporttal közösen már fejlesztettek egy Honda Accord S2000-et (Thompson futamot is nyert vele 2008-ban), illetve a japán márka a brit bajnokságban is szerzett tapasztalatokat. Ezzel szemben a Citroen nem nagyon épített még komoly túraautót, a jelenlegi csapat pedig minimális pályaautós tapasztalattal rendelkezik.

Szóval, ha ilyen előtörténettel is szenvedett a Honda a szezon elején, akkor mit várjunk a Citroentől? Ja, és a japánoknál két tapasztalt pilóta dolgozott, a franciák viszont olyan sok segítséget nem várhatnak Loebtől a fejlesztés során.

Ez a néhány hónap előny pedig olyan szempontból sem feltétlenül annyira vészes, hogy Citroen nulláról kezdte az autót, a Honda és a Lada viszont már több mint egy teljes év friss tapasztalatára építhet.

Félreértés ne essék, nem féltem a Citroent, de nem vagyok meggyőződve, hogy igaza van annak, aki már most odaadná a 2014-es világbajnoki címet Yvan Mullernek.

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások