WTCC - Most Ausztráliából szóltak be a TCR BoP-nek
Most Ausztráliából szóltak be a TCR BoP-nek
Fotó: fiawtcr.com

Most Ausztráliából szóltak be a TCR BoP-nek

LantiLanti
2019/08/30 10:08

Mint minden olyan bajnokságban, ahol nincs szabad fejlesztési verseny, a szükséges teljesítmény kiegyenlítés a TCR-ben is túl gyakran kerül a figyelem középpontjába. Sőt, többször, mint máshol. 

Az SRO által szervezett GT3-as kategória az évek során rátalált a legtöbbek által elfogadott egyensúlyra, bár hozzá kell tenni, nekik több idejük volt erre, mint a relatíve fiatal TCR-nek.

Lényeg a lényeg, ezúttal az egyik legnagyobb ausztrál versenycsapat, a Triple Eight Race Engineering főnöke, Roland Dane szólt be a BoP hektikus volta miatt. 

Az ausztrál Supercars sorozatban nyolc egyéni és kilenc csapatbajnoki címet szerző brisbane-i alakulat egyelőre nem indul a helyi TCR bajnokságban, de érdeklődik iránta, a túl gyakran változtatott BoP viszont aggodalommal tölti el a vezetést. 

"Pragmatikusan gondolkodunk, ezért nem zárunk ki semmit" - mondta Dane az Auto Action-nek arra válaszolva, érdekli-e őket a TCR Australia. Na de a BoP...
"A TCR-ben csupa elsőkerékhajtású, négyhengeres turbómotoros autó megy, maximum pár száz köbcenti különbséggel. Ha mindenki rendesen tenné a dolgát, egy ilyen kategóriába nem is kellene BoP."

Dane szerint a TCR-nek sokkal könnyebb dolga lenne a teljesítmény kiegyenlítéssel, mint a GT3-nak volt. Nem a levegőbe beszél, hiszen a Triple Eight versenyez az ázsiai Blancpain sorozatban is. 

7244d491110b1fe803462798c66bd882.jpg

"Ott annyira eltérő autókat próbálnak egy szintre hozni, hogy mindenképpen szükség volt arra BoP-re, amit az SRO kifejlesztett. De ha az megnézik, egy rendesen felépített rendszer lett belőle az évek során, és nem változtatják állandóan."
"Nincs az az érzése az embernek, hogy menet közben találják ki a dolgot, miközben a TCR-ben használt BoP ilyen. Nem valami tudományosan megalapozott rendszernek tűnik, sokkal inkább egy állandó reakciónak a történésekre."

Dane rámutatott a rendszer talán legnagyobb hibájára is. A BoP a TCR-ben is egyetemes, tehát a teljes kategória összes bajnokságára érvényes. Ha azonban folyamatosan reagál egyes bajnokságok (pl. a WTCR) történéseire, akkor nagyon nehéz elválasztani az autó saját képességeit a csapatok és a pilóták által végzett jó vagy kevésbé jó munkától.

"Ettől van, hogy folyton jojózik a rendszer. Lehet, hogy az adott versenyző abban a Hyundai-ban rosszul vezet, de lehet, hogy a csapat teszi rosszul a dolgát. Emiatt nem kellene kedvezményt adni nekik" - mondott egy példát a Triple Eight vezetője. 

A BoP mindig is viták forrása lesz, ne is álmodjon senki az ellenkezőjéről. Ám látva a GT3 példáját, egész biztosan lehet ezt jobban is csinálni, mint ahogy a WSC-nek sikerült az elmúlt öt és fél év során. Mentségükre: Marcello Lotti cégének korábban nem volt tapasztalata ilyenben, de mostanra elég adatnak kellett összegyűlnie, hogy meg tudják határozni, melyik autótól, melyik pályán, milyen teljesítményre képes.

Hozzászólások