WTCC - Morbidelli: szeretem a Hungaroringet
Morbidelli: szeretem a Hungaroringet

Morbidelli: szeretem a Hungaroringet

LantiLanti
2014/03/15 10:59

Morbidelli_dobogon

Gianni Morbidelli az utolsó pillanatban tudta biztosítani helyét a WTCC 2014-es mezőnyében. Forma-1-et is megjárt olasz tavaly Sanghajban tűnt fel először a paddockban, majd később nyilvánosan is beismerte, szeretné a világbajnokságon folytatni.

Eleinte úgy volt, a ROAL Motorsporthoz kerülhet, ám ott végül Tom Chilton és Tom Coronel kapott szerződést. A Bamboo Engineering azonban az utolsó pillanatban visszalépett, így szabaddá vált két Chevrolet, amelyre az All-Inkl.com Racing csapott le, és végül ők szerződtették Morbidellit.

A 46 esztendős olasz a Scuderia Italia, a Minardi, a Ferrari, a Footwork és a Sauber csapatnál összesen 67 forma-1-es futamon indult, 1995-ben pedig dobogóra állhatott Adelaide-ben (harmadik lett). Később volt összetett harmadik az ETCC-ben, majd az olasz gyökerű Superstars sorozatba igazolt, ahol az elmúlt hét év során négyszer is bajnok lett.

2006-ban az N.technology színeiben a WTCC-ben is rajhoz állt egy Alfa Romeo 156-tal, és két alkalommal is másodikként intették le.

"Emlékeim szerint ez egy nagyon kemény és profin megszervezett bajnokság. Korábban sikerült pár szép eredményt elérnem, de túl rövid időt tölthettem itt ahhoz, hogy igazán nagyot alkothassak" - mondta Morbidelli az 'fiawtcc.com'-nak.

"Szerettem volna újra a legmagasabb szinten versenyezni, és azért szerződtem a WTCC-be, hogy ismét játékba hozzam magam, valamint, hogy igazán intenzív élményeket éljek át. Szeretném jól érezni magam."

Allinkl_chevrolet_14

Morbidelli 1998 óta a túraautózás világában él (akkor hagyta maga mögött az F1-et), így óriási tapasztalattal rendelkezik, ám az Audi Sport Italiánál eltöltött elmúlt néhány év nem jelent majd sok segítséget neki.

"Mindenféle tapasztalat hasznos lehet, de tény, műszaki szempontból a Superstars teljesen más mint az új WTCC. Az elmúlt három évben összkerékhajtású autókat vezettem, úgyhogy most kicsit át kell fogalmaznom a beállításokról alkotott képem és a vezetési stílusom."

Az olasz nagyon bízik az RML szakértelmében, ám tisztában van vele, az első néhány futam az adatgyűjtésről szól majd a chevy-s csapatok számára.

Az ellenfelek közül többekkel is találkozott már a pályán, Yvan Mullert és Gabriele Tarquinit kifejezetten sokra tartja, a helyszínek jelentős részét viszont - bármilyen furcsa - neki is meg kell még tanulnia.

"Ez talán furán hangzik egy olyan pilótától, aki 25 éve él az autósportban, de a pályák kb. fele teljesen új lesz számomra. Viszont eljutunk egy-két olyan helyre, amelyet nagyon szeretek, például Suzukába és a Hungaroringre."

A vonzalom a magyar pálya iránt nem teljesen véletlen, Morbidelli felesége ugyanis félig magyar származású.

Fotó: WTCC Media, All-Inkl.com Racing

[ad#1]

[ad#1]

Hozzászólások