WTCC - Monteiro: három éve várunk
Monteiro: három éve várunk
Fotó: WTCC Media

Monteiro: három éve várunk

LantiLanti
2015/05/16 17:14

Számtalan mellébeszélő sajtóanyag, rengeteg udvarias, a kenyéradó irányába lojális megnyilatkozás után Tiago Monteiro azt hiszem kimondta, amit nagyon-nagyon sok rajongó érez: bosszantó, hogy a Honda három év után még mindig ekkora hátrányban van a legnagyobb riválisokkal szemben a motorerő tekintetében.

A portugál versenyző a Nordschleifén úton volt a gyári Honda istálló idei legjobb eredménye felé, alig néhány kilométer választotta el a második helytől a második futamon, ám az utolsó körben a három kilométer hosszú Döttinger Höhében José Maria López elképesztő tempókülönbséget ért el, és megelőzte az addig harmadik Gabriele Tarquinit, majd Monteirót is. Egyetlen egyenesben...

Semleges nézőként is rossz volt látni, milyen elképesztő sebességkülönbség alakult ki a két márka között, még akkor is, ha Lópeznek nyilván a szélárnyék is segített. Fordított esetben ugyanis a Hondák még dupla szélárnyékban sem tudtak közelebb kerülni a Citroënekhez.

Monteiro végül harmadik lett, és épp Alessandro Mariani csapatfőnökkel beszélgetett, amikor Ben Constanduros mellé lépett egy élő interjúra. Ben első kérdése így hangzott: "talán éppen egy kicsit több végsebességet kértél Alessandrótól?"

"Már egy ideje kérem... Mit is mondhatnék, három éve ezen dolgozunk, három éve ez a gyenge pontunk. Az autó egyszerűen nem elég gyors az egyenesekben. Általában abban bízunk, hogy a kanyarokban jobbak leszünk, és ez most is így volt, többször nyomást tudtam gyakorolni Mullerre, de utána túl nagy volt a tempóbeli különbség. Vagy találunk erre valamilyen megoldást, vagy nagyon nehéz lesz" - mondta Monteiro az Eurosportnak.

A korábbi F1-es pilóta legtöbbször tartózkodik a heves megnyilvánulásoktól, ám ezúttal indulatosan becsapta a Honda Civic ajtaját, miután kiszállt a leintést követően.

"Rengeteg kockázatot vállalunk, keményen dolgozunk, de újra és újra ugyanabba a problémába ütközünk. Ez idegesítő. Persze tudom, hogy mindenki odateszi magát a csapatnál, de akkor is... Komoly kockázatot vállaltunk itt, minden hétvégén megfeszítjük magunkat, és mégis mindig hiányzik egy kicsit. Ilyenkor néha kijön belőlem is a feszültség."

A helyzet természetesen összetettebb annál, mint hogy a Honda szakemberei bénák, és nem tudnak jó autót építeni. Míg a Citroën közel egy éven keresztül csak fejlesztette a C-Elysée-t, addig a Honda versenyzett is, mialatt a TC1-es autón dolgozott. Tavaly számos probléma adódott a kocsival, így a jókerek (fejlesztési lehetőségek) egy jelentős részét nem a teljesítmény növelésére, hanem ezek kijavítására fordították.

Jelen pillanatban is valószínűleg a jóker rendszer hátráltatja leginkább a japán márkát, hiszen egy évben csak nagyon kis számú érdemi fejlesztésre van lehetősége. Daisuke Horiuchi korábban a WTCC Blognak elmondta, folyamatosan készülhetnének újítások az autóhoz, ha nem kötnék meg a szabályok a kezüket.

Akárhogy is, a jövőben muszáj lesz jelentősen fejleszteni a Honda motoron, különben sosem lesznek valódi ellenfél a Citroën számára. Szép dolog, hogy a Civic gyors a kanyarokban, de az előzések számottevő része a hosszú egyenesek végén lévő féktávokon és az azt követő kanyarokban történik, azaz ha a Hondák folyton lemaradnak az egyenesben, sosem lesznek igazán veszélyesek. Ez viszont ilyen egyszerű.

Hozzászólások