WTCC - Monteiro szerint az új gumi és elektronika újraírhatja az erőviszonyokat a WTCR-ben
Monteiro szerint az új gumi és elektronika újraírhatja az erőviszonyokat a WTCR-ben
Fotó: Honda Media

Monteiro szerint az új gumi és elektronika újraírhatja az erőviszonyokat a WTCR-ben

LantiLanti
2020/02/20 20:00

Fontos események helyszíne volt szerdán a JAS Motorsport arlunói gyára, a Honda itt tartott a Civic Type-R két teljesen új változatának európai bemutatóját. Mivel két rendkívül sportos modellről van szó, adta magát, hogy a TCR-versenyautó "szülőszobáján" legyen a leleplezés. 

A két új autó közül kétségtelenül a Limited Edition (amiből mindössze 100 darabot adnak el Európában) a burtálisabb, egyedi fényezést, fejlesztett hűtést és fékeket, illetve egy versenypályáról átemelt adatrögzítő rendszert (LogR) kapott. A másikra, a Sport Line-ra raktak egy kisebb szájkosarat, hogy a leghétköznapibb helyzetekben is tudjon viselkedni, de így is minden elemét szétveti az erő. 

A bemutatón többek között a Honda nagykövete és gyári versenyzője, Tiago Monteiro is ott volt, akivel beszélgettünk kicsit az új Type-R modellekről, és a közelgő WTCR szezonról is. Elsőként is kíváncsiak voltunk, a Limited Edition (sárga) vagy Sport Line (szürke) áll-e közelebb a szívéhez? 

Civic_3carGroup_V2a_Yellow_Rv2 copy_LR.jpg

"Nehéz a választás. Az egyik autó (Limited Edition) még a megszokottnál is sportosabb, és biztosan jó élmény vele pályán menni. A másik, a SportLine viszont talán jobb a mindennapi használatra. Nagyon tetszik a sötét belső színvilág és a metálszürke fényezés, de bejön az alacsonyabb hátsó szárny is. Szóval nehéz választani. Attól függ, mire akarod használni."
"Ha a pályanapokra gondolok, vagy egy kicsit szórakozni akarok, akkor a Limited Edition. Én elég régóta egy Type-R-el járok, és mindennapi használatra valószínűleg a másik lenne jobb." 

Bár ma már nem találnak fel akkora újdonságokat a versenypályán, mint régen, azért a kapcsolat még mindig létezi a sportprogram és a sorozatgyártás között.

"Folyamatos a technológia áramlása a versenyautó és az utcai modell között. A most bemutatkozó Log R rendszert például egy az egyben a versenyautóból hozták át, természetesen úgy, hogy felhasználóbaráttá tették a kezelő felületet. Az új Type-R-ben a hűtést is fejlesztették, és ebben is felhasználták a versenytapasztalatokat." 

8411__ANP4512.jpg

Monteiro most még ráérősebben vesz részt ilyen bemutatókon, ám hamarosan kezdődik az intenzívebb felkészülés az új szezonra. A téli tesztidőszak két fő témája az új Goodyear gumik és az idén bemutatkozó közös elektronika megismerése lesz. 

"Nagyon várom, hogy kipróbálhassam az új gumikat. A Goodyear érkezése kicsit újra állítja a táblát, és ez egy lehetőség számunkra, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat. Mindenki számára újdonságot jelent majd, és bár biztosan lesznek csapatok, akik többet tudnak tesztelni nálunk, azért remélem, sikerül alaposan kiismernünk a működését."
"Számomra tavaly leginkább a gumihasználat okozta a problémát, nehezen tudtam a vezetési stílusomat összehangolni a gumik működésével."

A WTCR promótere nem titkoltan azzal a szándékkal is váltott gyártót, hogy a bajnokság teljesen egyedi gumikat kapjon, és ezen keresztül tudják szabályozni a teli teszteket. Monetiro szerint azonban ez számukra nem jelent majd hátrányt. 

"Nekünk tavaly sem volt annyira sok tesztünk, úgyhogy a gumikorlátozás bennünket nem érint negatívan. Ha minden jól alakul, idén több tesztünk lesz, mint egy éve volt. Ráadásul az első visszajelzések alapján az Goodyear gumik strapabíróbbak lesznek, így egy szettel a teszteken is többet lehet majd menni." 

8565__ANP5287.jpg

Ami az új, közös vezérlő elektronikát illeti, tavaly voltak körülötte problémák. A Volkswagen azzal szeretett volna előnyt szerezni, hogy egy szezonnal korábban elkezdi használni, ám annyira nem sikerült összehangolni az autóval, hogy végül visszahozták a régit. A portugál tart tőle, hogy mindenkinél lesznek gondok. 

"Nem mondanám, hogy teljesen biztosak lehetünk a problémamentes átállásban. Tavaly a Volkswagennek is voltak vele gondjai, mivel nem egyszerű dolog beilleszteni valamit egy ilyen összetett rendszerbe. Ez nem egy 'plug-in' alkatrész, amit csak úgy beteszel és kész. Dolgozni kell rajta. Ráadásul használat közben jönnek ki a hibák, tehát nincs mit tenni, menni kell vele. Reméljük a problémák jelentős része már a téli teszteken kiütközik."

Lassan két és fél évvel a hajszál híján tragikus barcelonai baleset után Monteiro már nem gondol a történtekre. Szerinte, ha ez nem így lenne, már nem nevezhetné magát autóversenyzőnek. 

"Teljesen jól érezem magam, és már nem gondolok a történtekre. Fizikálisan egészséges vagyok, mentálisan pedig sosem voltam teljesen komplett, úgyhogy az sem változott :). Az autóban egy pillanatra sem jut eszembe. Sosem gondolok arra, hogy ismét történhet egy fékhiba, vagy hogy milyen gyorsan megyek éppen. Ha ez járna a fejemben Makaón vagy Vila Realban, ott érne véget a versenyzői pályafutásom." 

A Monteiróval folytatott beszélgetés után nem sokkal került nyilvánosságra a pletyka, hogy a portugál - Tassi Atikával együtt - az All-Inkl.com Münnich Motorsporthoz kerülhet. A leendő csapatokról mi is faggattuk Milánóban az illetékeseket, ám azt a választ kaptuk, hogy erről majd az érintett istállók tehetnek bejelentést, amikor ők jónak látják. 

A bemutatóról készült sajtóközleményt itt olvashatjátok

Hozzászólások