WTCC - Monteiro: nem működtek a fejlesztések
Monteiro: nem működtek a fejlesztések
Fotó: WTCC Media

Monteiro: nem működtek a fejlesztések

LantiLanti
2014/08/13 09:28

Úgy tűnik, a Honda hiába tesztelt négy napon keresztül Valenciában az argentínai hétvége előtt, az azonnal bevethető fejlesztések nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, legalábbis erről számolt be Tiago Monteiro a WTCC Blognak.

A japán márka a vártnál jelentősebb hátrányban kezdte a 2014-es szezont a Citroenhez viszonyítva, és a bajnokság első felének rendkívül zsúfolt időbeosztása jelentősen lekorlátozta a fejlesztési lehetőségeket. Először a hungaroringi forduló után tudtak tesztelni, ám akkorra még nem készültek el érdemi fejlesztések.

Azt követően július végén már a tesztautóval utaztak Spanyolországba, ahol Monteiro egy, Gabriele Tarquini pedig három napon keresztül próbálgatta a JAS Motorsport által előkészített fejlesztéseket. A szabályok értelmében vannak alkatrészek, amelyeket bármikor ki lehet cserélni az autóban, a fontosabb elemeknek viszont egy engedélyeztetései eljáráson (homologizáció) kell átesniük.

A valenciai teszt és Termas között utóbbira nem volt idő, így csak kisebb jelentőségű újítások kerülhettek be a gyári Hondákba. Információink szerint lényegében egy új, Sachs típusú lengéscsillapítót kapott Monteiro és Tarquini Civic-je. Ezt a portugál ugyan nem erősíthette meg, azt viszont igen, hogy a módosítás nem vált be.

"Részleteket sajnos nem mondhatok a fejlesztésekkel kapcsolatban, azt viszont elárulhatom, hogy az újítás egyáltalán nem működött, és nem hozta meg a várt előrelépést" - mondta Monteiro a WTCC Blognak.

És akár hiszitek, akár nem, Michelisz Norbi hiányát ezúttal a gyári csapat is megérezte. A magyar pilóta a légitársaságok kavarása következtében lemaradt a pénteki tesztről, ami miatt a Honda értékes adatoktól esett el.

"Ha Norbinak nem kellett volna kihagynia a pénteki tesztet, valószínűleg már hamarabb kiderül, hogy nem váltak be az újítások, és maradt volna időnk kicserélni az alkatrészeket. Így viszont csak szombat délelőtt, a szabadedzések során tudtuk összehasonlítani az adatokat, és már nem maradt idő a változtatásra" - zárta a portugál.

Norbi a fejlesztések nélkül futó autóval rendre gyorsabb volt a gyári riválisoknál Termasban, a Q1-ben és a Q2-ben is megelőzte őket, sőt az első futamon is maga mögé utasította a Monteiro-Tarquini párost.

A Honda Peking előtt újabb tesztet / teszteket tervez, és remélhetőleg pár komolyabb fejlesztést is sikerül véglegesíteni. A leginkább egy motorcsomagra lenne szükség, mivel a Civic elsősorban a lóerők terén szenved hátrányt a Citroennel és a Chevrolet-vel szemben.

Hozzászólások