WTCC - Monteiro: itt indult a pályafutásom
Monteiro: itt indult a pályafutásom

Monteiro: itt indult a pályafutásom

LantiLanti
2014/04/18 09:46

Monteiro_Arc_marr

Tiago Monteiro számára ugyan nem hazai pálya a Paul Ricard, de kevés olyan versenyző van a jelenlegi WTCC mezőnyben, aki jobban kötődne a dél-franciaországi körhöz, mint a korábbi Formula-1-es pilóta.

Lassan 20 évvel ezelőtt történt a dolog, hogy az akkor pontosan 20 esztendős Monteiro, némi külső ráhatással, próbára tette magát az autósportok világában, és ahogy a mellékelt ábra mutatja, jól tette.

"1996-ban történt, hogy az egyik barátom azt mondta, szerinte tehetséges lehetnék az autósportban. Nem sokkal ezután sor is került az első tesztre egy kupás Porschéval... a Paul Ricardon. Gyakorlatilag itt indult a pályafutásom" - mesélte Monteiro.

A kezdet után hosszú út vezetett a WTCC-ig, megnyerte a francia Porsche Kupát, próbálkozott Forma-3-mal, többször rajthoz áll Le Mans-ban, belekóstolt az amerikai Champ Car sorozatba, második lett a WSR elődjében (WS by Nissan), majd 2005 és 2006 között 37 Formula-1-es nagydíjon vett részt a Jordan és a Spyker/Midland színeiben. Ez idő alatt számos alkalommal járt a Paul Ricardon.

"Amikor az ORECA-val a Le Mans-ra készültünk, és később az F1-es időszakban is volt lehetőségem ezen a pályán tesztelni, tehát elég jól ismerem a helyszínt. Viszont ez lesz az első olyan hétvége, amikor versenyen is rajthoz állok a Paul Ricardon."

Paulricard_3C

Arról nem is beszélve, hogy a WTCC mezőnye nem a teljes, 5842 méteres kört, hanem a rövidebb, 3841 méter hosszú 3C konfigurációt használja majd, amelyről a portugálnak is kevesebb tapasztalata van. Ráadásul a pályaismeret még kevés ahhoz, hogy ellensúlyozza a Citroen lehengerlő fölényét, így Monteiro visszafogott elvárásokkal készül a hétvégére.

"Tisztában vagyunk azzal, hogy egy újabb nehéz forduló vár ránk, de nem adjuk fel. Bízom azokban a kisebb változtatásokban, amelyeket a csapat elvégzett, illetve remélem, az is segítségünkre lesz, hogy ez már egy hagyományosabb versenypálya, mint Marrakesh."

"A cél egyértelmű: gyűjteni kell a pontokat, és közben meg kell próbálni kihozni a Hondában rejlő óriási potenciált. Mivel nagyon kevés az idő, fontos, hogy befejezzük a versenyeket, hiszen így gyűjthetjük a legtöbb adatot az autóról" - zárta Monterio.

Monteiro_marr_sikan

A Honda elkészült Gabriele Tarquini új autójával, így a Paul Ricardon ismét két Civic szállítja majd az adatokat a mérnököknek. Marokkóban egy körön több mint két másodperc volt a Honda lemaradása a Citroenhez képest, így ha ez egy másodperc környékére csökkenne Franciaországban, az már komoly sikert jelentene a márkának.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Paul Ricard után életbe lép a pluszsúlyrendszer, és az eddig látottak alapján szinte biztos, hogy a Hungaroringen a Citroen maxon, a többiek pedig minimumon lesznek, ami 60 kiló különbséget jelent majd.

A paul ricardi hétvége ma 14:00-kor kezdődik a 30 perces teszttel.

Fotó: WTCC Media

[ad#2]

Hozzászólások