WTCC - Monteiro: hamarabb is jöhetett volna
Monteiro: hamarabb is jöhetett volna
Fotó: WTCC Media

Monteiro: hamarabb is jöhetett volna

LantiLanti
2014/10/22 11:55

Az éve legfontosabb futama következik a gyári Castrol Honda Racing Team számára, a JAS Motorsport által irányított alakulat a privát partnerekkel kiegészülve odahaza, Suzukában próbálja megismételni a tavalyi sikereket, amikor Michelisz Norbi magabiztosan nyerte az első futamot.

Jelentős változás viszont, hogy míg 2013-ban az előzésre teljesen alkalmatlan Suzuka-East pályaszakaszon rendezték a versenyeket, addig most a teljes GP körre felengedik a mezőnyt, ami egészen új helyzetet teremt Japánban. Egyrészt a korábban szerzett tapasztalatok fontossága csökken, másrészt így már az erősebb autóknak kedvez a vonalvezetés.

A két sanghaji futam azonban biztató jel lehet a hondás csapatok számára, elvégre egy olyan pályán sikerült tartani a lépést a Citroenekkel, amely előzetesen messze nem tűnt kedvezőnek a japán márka szempontjából. A pilóták, és elsősorban Tiago Monteiro véleménye szerint ez leginkább a nyári szünet során letesztelt fejlesztéseknek, és azok finomhangolásának köszönhető.

"Az első futam után állítottunk ezt-azt az autón, amitől jelentőset fejlődött. Nagyon sokat jelentett számomra a második hely, főleg mivel ha felidézzük az év korábbi szakaszait, akkor az ellenfeleink könnyedén felzárkóztak ránk a versenyek során. Így visszatekintve van egy-két változtatás az autón, amit már korábban is megcsinálhattunk volna" - fogalmazott Monteiro.

A portugál pilóta jól ismeri az 5.8 km hosszú teljes suzukai kört, elvégre 2005-ben és 2006-ban is ment ott még Forma-1-es pilótaként.

"Suzukát leginkább Spa-hoz lehet hasonlítani, és ez mindennél jobban leírja, mi vár ott ránk. Ez a világ egyik legszebb versenypályája, egy olyan helyszín, ahol érzed, Te, a versenyző jelentheted a különbséget a siker és a kudarc között."

Ahogy azt már említettem, Michelisz Norbi tavaly magasra tette a lécet Suzukában, hiszen miközben a gyári autók kiestek, ő megnyerte az első versenyt, óriási örömet okozva ezzel a gyár vezetőségének, egyszersmind megalapozva saját és csapata jó kapcsolatát a márkával.

"Álomszerű siker volt, hogy a Honda hazai pályáján tudtam nyerni. Azóta Suzukát tartom a második hazai versenyemnek, természetesen a Hungaroring után" - fogalmazott Norbi.

A váratlan sanghaji szereplés nem csak a Honda box morálját, de a Civic-re kiszabott pluszsúlyt is megemelte, Japánban 10 kilóval nehezebbek lesznek az autók.

"Ezt is számításba kell venni Suzuka előtt, de a Kínában elért eredmények egyértelműen megmutatják, mennyit léptünk előre. Mindez optimistává tesz a jövőre való tekintettel" - tette hozzá Gabriele Tarquini.

A suzukai hétvége pénteken kezdődik a szokásos 30 perces teszttel, a futamokat pedig vasárnap kora reggel rendezik. A részletes időtervet ITT találjátok.

Hozzászólások