WTCC - Monteiro: fekszenek az ilyen pályák
Monteiro: fekszenek az ilyen pályák
Fotó: WTCC Media

Monteiro: fekszenek az ilyen pályák

LantiLanti
2014/11/12 12:19

A világbajnoki cím sorsa Suzukában eldőlt, a második hely ugyan még kiadó, de elég nagy a különbség Yvan Muller és Sebastien Loeb között, így Makaón a legfontosabb kérdés inkább az összetett negyedik helyért folyó meccs kimenetele lesz.

Azt Magyarországon ma már minden WTCC rajongó tudja, hogy a legjobb hondás és legjobb nem-citroenes pozícióért hárman vannak versenyben: Tiago Monteiro, Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini. Matematikailag ugyan még Tom Coronel és Tom Chilton is lehetne negyedik, ám ahhoz valami méretes dobásra lenne szükség.

Monteiro öt pont előnnyel vezet Norbi előtt, akit mindössze két pont lemaradással követ a 2009-es világbajnok olasz, úgyhogy rendkívül szoros meccsre van kilátás. Norbi még elutazása előtt beszélt az esélyekről, és azt mondta, inkább Tarquinitől tart, bár azt is meg kell hagyni, Monteiro általában igen jó Makaón. Ezzel az érintett is egyetért.

"Úgy tűnik, az ilyen jellegű a pályák valami miatt fekszenek nekem. Forma-3-ban nyertem futamot Pau-ban, és arra is emlékszem, hogy a Monacói GP időmérő edzésén is jó teljesítményt nyújtottam. Makaó viszont még az utcai pályák között is egyedi. A Lisszabon kanyar után jön egy lélegzetelállító szakasz, emelkedővel, lejtővel, és mindez pokoli tempóban. Ha nem akarsz kockáztatni az elején, akkor kell egy jó időmérő. Elég összetett a pálya, úgyhogy nehéz tökéletesen beállítani rá az autót" - mondta Monteiro, aki 2012-ben a Honda első csonka évében Makaón megszerezte a márka első dobogós helyezését.

Monteiro 26 dobogós helyezéséből hatot utcai pályákon szerzett, hármat Makaón, kettőt Pau-ban, egyet pedig Portóban. Makaó egyébként különleges helyet foglal el a portugál WTCC-s statisztikájában, egyetlen más pályán sem jutott be ugyanis annyiszor a top3-ba, mint ott.

Tarquini_seat_2009_mak

Gabriele Tarquini a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzőjének számít, ha Makaóról van szó, hiszen már a WTCC előtti időszakban is járt a kasznióvárosi pályán. Véleménye szerint a legfontosabb és egyben legnehezebb feladat elkerülni a baleseteket.

"Mielőtt a WTCC-be jöttem volna, mentem itt SuperTouring autóval és F3-assal is, úgyhogy pontosan ismerem a pálya kegyetlen természetét. A jó eredményhez mindenekelőtt meg kell úszni az ötközéseket" - fogalmazott az olasz veterán.

A hondás pilóták közül egyedül Michelisz Norbi tudja, milyen érzés futamot nyerni Makaón, 2010-ben ugyanis a második versenyen felállhatott a dobogó legfelső fokára, igaz, akkor még egy világoskék SEAT Leónt vezetett.

"Segített a jó rajtpozíció, és egy kicsit szerencsém is volt. Sikerült az első teljes évemet futamgyőzelemmel zárni, ami fantasztikus érzéssel töltött el. Ja, és egy bizonyos Gabriele Tarquinit győztem le. Makaó egyébként egy speciális verseny számomra. Tavaly sajnos lemaradtam a top3-ról az első futamon, a másodikon pedig már az első körben kiestem. Idén egyelőre még várok az első győzelemre, úgyhogy ki tudja... Az elmúlt néhány hétvége során a mezőny elejéhez tartoztam, de ezúttal a dobogó tetejére vágyom" - fogalmazott Norbi.

A makaói hétvége csütörtökön magyar idő szerint 0:15-kor kezdődik egy harmincperces teszttel, a futamokat pedig vasárnap hajnali négytől rendezik.

Hozzászólások