WTCC - Monteiro beintett a középső ujjával a barcelonai első kanyarnak
Monteiro beintett a középső ujjával a barcelonai első kanyarnak
Fotó: fiawtcr.com

Monteiro beintett a középső ujjával a barcelonai első kanyarnak

LantiLanti
2019/04/04 20:07

Tiago Monteiro számára igen különleges élmény lehetett a barcelonai kollektív WTCR-teszt, a portugál pilóta ugyanis most ült autóba először a 2017-es nagy baleset helyszínén.

A Honda versenyzője másfél éve a japán márka tesztjén csapódott nagy erővel a falnak az egyes kanyar külső ívén, miután az autójában elszállt a fék. Ezúttal a középső ujjával tisztelgett a hely előtt.

"Úgy érzem, ezzel a teszttel bezárult a kör, és végleg lezárult ez az időszak. Az első körömön be is intettem a középső ujjammal a kanyarnak, aztán többet nem gondoltam a balesetre. Érdekes, hogyan működik az agy, és mennyire ki tud zárni dolgokat. Nem is kellett erőlködnöm, hogy ne jusson eszembe" - mesélte Monteiro a WTC Blognak.

A visszatérés kapcsán elmesélte, tavaly nyáron elég sok időt töltött az Egyesült Államokban, és több alkalommal is úgy ébredt, talán jobb lenne befejezni. De pár óra múlva már mindig tudta, szó sem lehet róla. Persze voltak sokkal motiváltabb napok is. 

Amikor az orvosok kimondták a végső áment, még meg kellett hoznia egy nagyon fontos döntést: tényleg akarja-e. Kérdésünkre elmondta, a családon kívül WTCR-es és más bajnokságban induló versenyzők, sőt egészen különböző területről érkező sportolók véleményét is kikérte. 

"Volt körülbelül 6-7 ember, akivel beszéltem, akik tapasztaltak, és akikben megbízom. Vicces, de 50-50% arányban oszlottak meg a válaszok. Végül a visszatérés mellett döntöttem, és elnézve a mezőny erejét, rettentően dühös lennék, ha ezt az évet otthonról kellene néznem."

f57e355cd2ca43d6166030f955f65a48.jpg

2017-ben a baleset előtt nagyon jó esélye volt a világbajnoki cím megszerzésére, ám akkor még a TC1-es autókkal mentek, amely kifejezetten feküdt a stílusának. Vajon mennyire lehet versenyképes a klasszikusabb TCR Hondával?

"Való igaz, nagyon szerettem a TC1-es autót, ami egy igazi, folyton ideges versenygép volt, és mindenre nagyon érzékenyen reagált. Van, akinek ez nem jött be, de nekem nagyon. A mostani sokkal inkább egy klasszikus túraautó, amivel viszonylag könnyű egész gyorsan menni. Persze az utolsó tizedekért ebben is meg kell küzdeni."
"A TC1-el nehéz megközelíteni a határokat, a TCR esetében viszont pont az a veszély, hogy könnyű túlerőltetni. De az autó egy adottság, amiből ki kell hozni a legjobbat. A tesztek sokat segítettek, de nem állítom, hogy már olyan magabiztos vagyok vele, mint a TC1-essel."

A beszélgetés során a csapattárs, Tassi Attila is szóba került, akiről egy érdekességet is elmesélt. 

"Azt hiszem még 2017-ben szóba került, hogy lehetnék a menedzsere. Emlékszem, Michelisz Norbi hívta fel rá a figyelmem, hogy itt egy rendkívül gyors srác, akiből egy nap nagy sztár lesz. Tényleg nagyon gyors, és már ilyen fiatalon is profin gondolkodik."

Monteiro hozzátette, fontos az erős csapattárs, különben az ember könnyebben kényelmesedik el, és nehezebben hozza ki magából a maximumot. 

Hozzászólások