WTCC - Monje segítené Oriolát

Monje segítené Oriolát

LantiLanti
2012/11/01 10:27

A SUNRED Engineering fiatal tehetsége, Fernando Monje szeretne minél hatékonyabban hozzájárulni ahhoz, hogy csapattársa, Pepe Oriola közelebb kerüljön Michelisz Norbihoz a Yokohama kupában, illetve az időmérő edzés második szakaszának elérését tűzte ki célul Sanghajban. A friss túraautó Európa-bajnok spanyol folyamatos fejlődésben van, egy 20. és a 18. hely után Sonomában már 15., Suzukában pedig 16. lett az időmérőn, ahonnan csak egy kis ugrás a top12. A mezőny jelentős részéhez hasonlóan, Monje is először látogat el a Shanghai International Circuit-re.

"Az első kanyar minden versenyző számára komoly kihívást jelent, a célegyenes előtti egyenes pedig majdnem 1.2 kilométer hosszú, úgyhogy óriási sebességeket lehet elérni. Ezért nagy jelentősége lesz annak, hogy hogyan tudunk előny kovácsolni a szélárnyékból; fontos szerep jut a jó taktikázásnak. Suzukával ellentétben itt nem annyira változó a pálya, nem fogunk olyan gyakran alulkormányzottsággal találkozni" - elemezte a kínai kört a 19 éves spanyol.

Saját céljai mellett Monje a csapat érdekeit is maximálisan szem előtt fogja tartani, és mindent megtesz azért, hogy segítse Oriolát a privát bajnoki cím megszerzésében.

"Folytatódhat az együttműködés köztem és Pepe között; egymás segítségére lehetünk a pályán. Suzukában az én szélárnyékomnak köszönhetően jutott be a Q2-be, ahol aztán kilencedik lett, és megszerezte a második rajthelyet a második futamra. A pálya jellegéből kifolyólag nagyon nehéz volt előzni, így sikerült dobogóra állnia, és 10 pontra faragta a hátrányát Michelisz Norberttel szemben. Ezt szeretnénk folytatni Sanghajban is, az én személyes célom pedig, hogy sikerüljön bejutni a Q2-be. Ez megnyitná a lehetőséget az első WTCC-s pontszerzés felé. Közben a csapat számára is hasznos akarok lenni, mert ha Pepével összedolgozunk, akkor megelőzhetjük és leszakíthatjuk az ellenfeleit" - elmélkedett Monje.

Ehhez azért Norbinak, és a Zengő Motorsportnak is lesz hozzáfűzni valója.

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások