WTCC - Minimumsúlyon a Lada és a BMW
Minimumsúlyon a Lada és a BMW

Minimumsúlyon a Lada és a BMW

LantiLanti
2013/04/19 11:35

Thompson_kozlovszkij_marr

Az FIA kiadta a szlovákiai WTCC futamra érvényes súlykompenzációs táblázatot, amely az első ilyen a 2013-as szezonban, hiszen az első két fordulón a Chevyt leszámítva valamennyi típus gyári minimum súlyon futott. A Chevrolet bajnok márkaként +40 kilót kapott, amit továbbra is megőrizhet, hiszen az első két hétvége során - nem meglepő módon - a Cruze-ok voltak a leggyorsabbak.

Emlékeztetőkén: a ballasztrendszerben a megelőző két fordulóból veszik az adott márka két legjobb versenyzőjének két legjobb körét az időmérőről és a két futamról, majd ezekből kalkulálják ki a gyártók közti különbséget, illetve azt, hogy ki mennyi súlyt, vagy milyen mértékű csökkentést kap.

A referenciaidő évek óta a Chevyké, a Slovakiaringen is ők kapják majd a +40 kilót. A SEAT és a Honda továbbra is gyári minimumon futhat, azaz mindkét típus 1150 kilót nyomhat Szlovákiában.

A BMW és a Lada viszont mínuszba mehet, mindkét márka a létező legnagyobb súlycsökkentést kapta, ami -20 kilót jelent. A BMW-s alakulatok nagy részének azonban az eddigi 1150 kiló hozása is nehézséget okozott, és a hírek szerint a karbon ajtók (kb. -20 kg) engedélyezése után is lesznek olyan csapatok, amelyek nem tudják elérni az 1130 kilós minimumsúlyt.

A Ladánál a monzai baleset okozott némi problémát a számításánál, ám végül elméleti időkkel kalkuláltak. Bár Thompson kifejezetten gyors volt Marrakeshben, Mikhail Kozlovszkij gyengébb körei mínuszba húzták a Grantát.

A szlovákiaringi súlytáblázat:

Típus

Pluszsúly

Gyári

Szlovákia

Chevrolet Cruze

+ 40 kg

1150 kg

1190 kg

BMW 320 TC

- 20 kg

1150 kg

1130 kg

SEAT León WTCC

+/- 0 kg

1150 kg

1150 kg

Honda Civic S2000

+/- 0 kg

1150 kg

1150 kg

Lada Granta- 20 kg

1150 kg

1130 kg

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások