WTCC - Michelisz: tudtam volna Tarquinivel menni
Michelisz: tudtam volna Tarquinivel menni

Michelisz: tudtam volna Tarquinivel menni

LantiLanti
2013/04/30 12:13

Michelisz_svk_honda

Úgy tűnik, az élet végre kifogyott az ötletekből. Ezt az állítást két tényre alapozom. Egyrészt, Michelisz Norbi Hondája végre huzamosabb ideig képes volt műszaki gondok nélkül teljesíteni, másrészt, amikor mégis előjött valami, az már csak "ismert" probléma volt. Persze örülnénk, ha a következő lépésben a régi ötleteket is sikerülne elfelejteni. Ám ez most nem az elégedetlenség pillanata, hanem az örömé, a Szlovákiában elért harmadik hely ugyanis a lehető legjobb pillanatban jött. Így mindenki, a szurkolók, a szponzorok, a csapat, és nem utolsó sorban Norbi is pozitív hangulatban készülhet a hungaroringi fordulóra.

Michelisz az első futamon hatalmas csatában volt Tiago Monteiroval a második helyért, miközben egy háromszoros világbajnokot "cipelt a hátán", aki nem mellesleg tavaly kilökte itt a Szlovákiaringen.

"Az egész verseny során éreztem, hogy tudtam volna tartani a tempót Gabriele Tarquinivel. Monteironál végig gyorsabb voltam, de annyival azért nem, hogy tisztán megelőzhessem. A Honda számára pedig nagy fontos volt, hogy meglegyen az 1-2-3, és én sem akartam feleslegesen veszélyeztetni a tiszta Honda dobogót. Egy kisebb koccanással vagy pöcköléssel szerintem meg tudtam volna előzni, de nem akartam belemenni egy ilyen szituációba" - mesélte Norbi a WorldTouringCars-nak.

A magyar pilóta helyzetét tovább nehezítette, hogy mihelyst elkezdte támadni Monteirot, Muller azonnal megérkezett rá.

"Nehéz volt kettejük között autózni. Monteiro feltartott, ezért Muller is állandóan a sarkamban volt. Egy háromszoros világbajnokot pedig nem olyan könnyű magad mögött tartani, még Szlovákiában sem. Azért próbálkoztam ezzel-azzal. Többször megcsináltam, hogy kicsit korábban fékeztem olyan helyen, ahol tudtam, hogy nem lehet előzni. Így leszakadtunk kicsit Monteirotól, és mivel a Hondám egyértelműen gyorsabb volt, mint Yvan Chevyje, utána el tudtam nyúlni, és ezzel nyertem egy-két tiszta percet, amikor támadhattam Monteirot. Persze Muller előtt ilyet játszani mindig kockázatos, és egyébként is túl rövid volt ahhoz a verseny, hogy sokszor eladjam ezt a húzást."

Michelisz_Svk_autoban

A harmadik hely és az ünneplés örömét egy picit elrontotta a második szlovákiai futam, ahol ismét előjött egy korábban már tapasztalt probléma. De kezdjük inkább a rajttal.

"Sajnos nem sikerült túl jó a start, mert még nincs meg a kellő tapasztalatom az autóval. A Honda nagyon precíz rajtprogramot írt a gördülő- és az állórajthoz is, de sajnos még nem tudtam gyakorolni vele. Az elmúlt versenyeken a sok műszaki gond miatt keveset lehettem pályán, arra pedig végkép nem maradt időnk, hogy a rajtot gyakoroljuk. Sajnos most is kipörögtek a kerekek, és ezzel elég sokat veszítettem."

Aztán a hajráig folyt a kiélezett meccs Tom Chiltonnal, mígnem egyszer csak lelassult a narancs-fekete Honda.

"Ugyanaz történt, mint Marokkóban. Elkezdett fagyni a kijelzőm, és meg-megakadt a szervó, mivel nem kapott fordulatszám jelet. A végén aztán teljesen lefagyott a rendszer, és a szervó is megállt, amitől szinte vezethetetlenné vált az autó. Ez össze sem hasonlítható egy utcai kocsival, ilyen tapadásnál és oldalterhelésnél borzalmasan nehéz bármit is csinálni a kormánnyal szervó nélkül" - magyarázta Norbi.

A Zengő Motorsport pilótája Dióspatonyból Pécsre utazott, ám a hét közepétől Budapestre teszi át a tábort, hiszen a hétvégén rendezik az év legfontosabb futamát a Hungaroringen.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások