WTCC - Michelisz Norbit saját fiatal önmagára emlékezteti felfedezettje
Michelisz Norbit saját fiatal önmagára emlékezteti felfedezettje
Fotó: M1RA

Michelisz Norbit saját fiatal önmagára emlékezteti felfedezettje

LantiLanti
2020/07/03 19:09
Michelisz Norbiról elég régóta látszik, tudatosan éli az életet, nem csak a pillanatban tobzódik, hanem készül a jövőre. És az is, szélesebb a látóköre annál, mintsem hogy az élet értelmét egyedül saját sikerei kimaxolásában keresse. 

Norbit elég régóta foglalkoztatja, hogy az elért eredményeit és megszerzett nevét, hitelét felhasználva miként segíthet másokat is abban, hogy hozzá hasonló utat járhassanak be. 

A hitel azonban törékeny dolog, vigyázni kell rá. Olyan, mint a falnak támasztott seprű. Peckesen áll, megveti a gravitációt, de ha eltűnik mögüle a fal, azonnal eldől. Ezért Norbi számára mindig is fontos volt, hogy olyan projekt vagy személy mellé adja a nevét, akinek "minőségéről" alaposan meg van győződve. 

Így született meg a M1RA, mint versenycsapat, és így talált rá nemrég egy csiszolatlan gyémántra, akit felkarolt, és akinek szinte már az első lépésektől igyekszik segíteni a pályafutását. Ő Michelisz Norbi első felfedezettje, a 11 éves Bucsi Attila

"Az elmúlt években rendre volt olyan versenyző, akivel konkrétan fogalmaztam, hiszen a M1RA-hoz kerülő pilótákra mindig odafigyeltem, ahogy az időm engedte. De ebből a kb. 11 éves korosztályból, amelyhez Attila is tartozik, ő az első. Amúgy azt gondolom, körülbelül ez az az alsó életkor határ, amikortól érdemes elkezdeni túraautózni" - mondta Norbi az Eurosport Hungary-nek. 

Az első találkozás szinte teljesen véletlenül történt, és egy pici adminisztrációs változással akár meg is hiúsulhatott volna.

"Tavaly kint voltam az utolsó MNASZ gyorsasági hétvégén, ahol ment egy M1RA-érdekelt autó, mivel futtatunk egy olyan projektet, amely a szerelőknek jelent belépési lehetőséget. Attilával kicsit a véletlen hozott össze, hiszen úgy készült el a beosztás, hogy pont velük osztoztunk egy box-szon."
"Amikor megérkeztem, elsőre nem tudtam, hogy ez a kis göndör hajú srác most valakinek a szurkolója, vagy csak elkísérte az apukáját versenyezni. Akkor esett le az állam, amikor láttam beülni az átalakított ülésbe, és kis túlzással a műszerfal meg a kormány karimája között nézett ki, de a pályán messze a legjobb időket futotta abban a kategóriában."

michelisz-norbi-bucsi-attila-2019-suzuki.jpgFotó: Bucsi Attila Facebook

"Odamentem, bemutatkoztam, és egy kicsit beszélgettünk vele meg az apukájával, hogy mire van állítva az autó. Mikor kiderült, nincs olyan nagy különbség, még jobban el kezdett érdekelni a srác, de még nem beszéltünk semmi konkrétumról."

Nem csoda, a tavalyi év vége csöppet rohangálósra sikerült Norbinak, és volt valami világkupa győzelem, amire egy kicsit rá is kellett koncentrálni. De ahogy elindul az új esztendő, elindultak a M1RA alapítójának gondolatai is. 

"Ahogy bennem is leülepedtek a malajziai események, volt időm kicsit más célokkal is foglalkozni. Ekkor fogalmazódott meg a fejemben először úgy konkrétan, hogy jó lenne Attilával együtt dolgozni. Egyrészt mert nagyon szimpatikus srác. Tetszik a kimért stílusa, meg az alázata, és úgy egyben a személyisége. Ekkor történt egy emlékezetes eset."
"Február végén egyik nap leültem Bári Dáviddal, és megbeszéltük, szeretném, ha a M1RA foglalkozna Bucsi Attilával. Majd még aznap, anélkül, hogy erről bármit is tudott volna, felhívott bennünket az édesapja, hogy arra gondoltak, szeretnének velünk dolgozni. Nagyon érdekes élmény volt, hogy ilyen tökéletesen összekattant a dolog."

Innen felgyorsultak az események. Bucsi Attila bekerült a Hyundai "Légy N-magad" kampányába, a M1RA pedig elkezdte kidolgozni az együttműködés részleteit. És hogy mi fogta meg leginkább Norbit?

"Először a köridők, amiket futott, és az, hogy ehhez tudtam magát az embert is társítani. Ha csak az időmérő monitoron látom a nevét, nem biztos, hogy felkapom rá a fejem, még akkor sem, ha tudom, hogy 11 éves. De ahogy így láttam őt, és aztán a köridőket, az nagyon figyelemreméltó volt."
"Szimpatikus a személyisége is. Inkább egy visszahúzódó srác benyomását kelti, de amikor elkezdtem beszélgetni vele, hamar kiderült, van egy erős akarata és elképzelése a világról." 

Norbi, nem emlékeztet ez téged egy himesházi srácra?

"De, pontosan erről van szó. Sok olyan pont van a személyiségében, ami magamra emlékeztet, és talán éppen ezért is alakult így, hogy most együtt dolgozunk. Mert látok benne olyan dolgokat, amiket valószínűleg a 13-14 éves önmagamban is megtalálnék." 
"Az is nagyon tetszik benne, hogy olyan rettenetesen nem dőlt hanyatt, amikor elkezdtem foglalkozni vele. Látom, hogy megvan benne a tisztelet felém, de mikor szimulátoroztunk, gokartoztunk, vagy mikor legutóbb kint voltam vele az MNASZ-teszten, ő is elmondta, miként látja a dolgokat. Ez nekem nagyon szimpatikus." 
"Mostanában gondolkoztam, mi kell ahhoz, hogy valaki jó versenyző-alapanyag legyen. Szerintem fontos, hogy meglegyen az alázat és a szorgalom, de az is, hogy rendelkezzen egy önálló elképzeléssel a világról. Most úgy látom, Attila személyiségében minden megvan ahhoz, hogy sikeres legyen, és emellett még borzasztóan tehetséges is." 

Michelisz-bucsi-attila-hyundai-mellett.jpgFotó: Hyundai

Bucsi Attila még csak 11 éves, így nem kell rohannia sehova. A M1RA sem szeretné siettetni a dolgokat, így minimum 3-5 éves projektben gondolkodnak. 

"Fontosnak tartom, hogy időt adjunk a fejlődésének, és szerencsére semmivel sem vagyunk elkésve. Már vezette a TCR-autót a Légy N-magad kampányhoz készült videó forgatásán, és miután elmagyaráztuk neki a kezelőszerveket, meg átalakítottuk számára az autót, nagyon szépen elboldogult vele." 
"A cél az, hogy valamikor a jövőben egy TCR-autót vezessen, de hogy ez a pontosan mikor jöhet el, és melyik bajnokságban, azt most még nem tudom megmondani." 

A magyar társadalom egy része sajnos szeretne hinni abban, hogy kevés energiabefektetéssel, rövid idő alatt és kudarcok nélkül is lehet sikereket elérni. Ez a mentalitás itt-ott az autósportban is megjelenik, és akadnak versenyzők, akikkel túl hamar akartak túl nagy akadályokat megugratni. 

"Én ezt nem tartom egy jó dolognak. Úgy látom, egyik-másik esetben kicsit alábecsülték a nemzetközi bajnokságok erősségét, és egyes versenyzők nem elegendő rutinnal próbáltak ott szerencsét, aminek csalódás lett a vége."
"Ennek pedig az lehet a következménye, hogy a pilótának kicsit elmegy a kedve az egésztől, a sikertelenség letöri az önbizalmát, ami az egész fejlődését visszavetheti. Nem könnyű hirtelen szembesülni azzal, hogy még sokkal messzebb van a cél, mint azt gondoltuk."
"Attilát idén mindenképpen abban a kategóriában szeretnénk látni, ahol eddig is ment, hogy felmérjük, mennyit tud fejlődni szakmailag. De ha utána azt látjuk a saját, M1RA-s értékrendszerünk alapján, hogy megérett a továbblépésre, akkor meg fogjuk neki teremteni a lehetőséget. De hogy ez pontosan hány év, azt lehetetlen most még megmondani" - zárta Norbi. 
Hozzászólások