WTCC - Michelisz Norbi verseny nélkül is pontokat szerzett
Michelisz Norbi verseny nélkül is pontokat szerzett
Fotó: fiawtcr.com

Michelisz Norbi verseny nélkül is pontokat szerzett

LantiLanti
2018/09/27 15:26

Lezárult a lassan két és fél hónapja húzódó turbónyomás ügy, amely még a szlovákiaringi WTCR hétvégén robbant ki. Az FIA fellebbviteli bíróság nemrég meghozta döntését, amely a botrányban semmilyen formában nem érintett Michelisz Norbi számára is kedvezőnek bizonyult. 

Mint ismeretes, a szlovákiai verseny előtt az FIA kiadott egy új, saját turbónyomás táblázatot a csapatoknak, amit azonban WSC, a TCR kategória jogtulajdonosa nem hagyott jóvá. A Nemzetközi Szövetség ellenőrei ezt a táblázatot használva vizsgálták az autók szabályosságát, és többen is megbuktak. 

Az első időmérő edzés után három Hyundai-t meszeltek el (Michelisz Norbi, Thed Björk és Yvan Muller), a koreai márka csapatai pedig el is fogadták a kizárást. A másnapi kvalin aztán három Honda is megbukott (Esteban Guerrieri, Tom Coronel és Bejnamin Lessennes), ám a két érintett csapat, a Münnich Motorsport és a Boutsen Ginion Racing fellebbezett. 

A szeptember 17-én megtartott párizsi tárgyaláson a két csapat ügyében ellentmondásosnak tűnő döntés született, ám jobban megvizsgálva minden világossá válik. A Boutsen Ginion esetében a bíróság helybenhagyta a szlovákiai döntést, Coronel és Lessennes vasárnapi eredményeit pedig törölte, a Münnich Motorsport büntetését azonban visszavonta. 

A határozat kimondta, hogy az FIA által kiadott táblázat nem tekinthető szabályszerűnek, mivel a WTCR előírásai szerint a változtatásokat az Nemzetközi Szövetség mellett a WSC-nek is jóvá kell hagynia. A fellebbviteli bíróság megerősítette, hogy a BoP meghatározása és annak publikálása a WSC jogköre.

Ennek ismeretében teljesen érthető a Münnich Motorsport felmentése. De miért marasztalták el akkor a Boutsen Ginion csapatot? 

Őszintén megvallom, az én figyelmemet is elkerülte eddig egy óriási apróság. Míg a német csapat esetében csak a turbónyomással volt probléma, addig a belgáknál a maximális fordulatszám sem felelt meg az előírtaknak. Utóbbit pedig nem az FIA által kiadott, nem jogerősnek nevezett táblázat, hanem a WSC előírásai határozták meg. Tehát a turbónyomás ügyben őket is felmentették, a maximális fordulatszámérték túllépéséért viszont mégis helyben hagyták a felügyelők döntését. 

Coronel így elveszítette a harmadik futamon szerzett nyolcadik helyezését, ám ami ennél is fontosabb a mi szempontunkból: Lessennes-től egy ötödik pozíciót vettek el, és mivel a belga a második verseny Michelisz Norbi előtt végzett, a BRC Racing magyar pilótája két ponttal gazdagodott. Norbi hátránya az utolsó négy forduló előtt 24 pont Gabriele Tarquinivel szemben. A döntés egy másik magyar pilótát, Szabó Zsoltit is kedvezően érinti, aki így nem 10., hanem kilencedik lett. 

Reméljük, ennél sokkal többet tesznek majd hozzá a mieink az eddig gyűjteményhez a hétvégi ningbói fordulón. 

Hozzászólások